10 خواص بادام در بارداری | برسی تاثیر بادام درختی در بارداری

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.30

تاثیر بادام درختی در بارداری چیست؟

دوران بارداری از جمله زمان‌هایی است که در آن به تغذیه مادران بیش از همیشه بهتر است توجه شود. نه تنها سلامت خود مادر، که سلامت جنین نیز مستقیماً و تنها، تحت تأثیر از تغذیه مادر خواهد بود. بنابراین رژیم‌ هایی غذایی متعدد مانند بهره مندی از خواص بادام در بارداری، برای این دوران برای خانم‌ ها وجود دارد که بتواند به پروسه زایمان و به دنیا آوردن فرزندی سالم به آن‌ها کمک کند.

یکی از مهمترین خوراکی‌ هایی که در دوره ی بارداری بهتر است مصرف شود، ارقام مغزها است. در این بین بادام در بارداری؛ نقش بسیاری مهمی را بازی می‌کند. البته می‌ توان گفت که خواص مغز بادام را نمی‌ توان فقط محدود به دوران بارداری کرد و باید به اهمیت آن در دوران شیردهی نیز اشاره کرد. حال بر همین اساس ما در این نوشتار تصمیم داریم تا به نکات و اهمیت مربوط به خواص بادام در بارداری، بپردایم. پس در ادامه با ما باشید.

مادر و کودک

خواص بادام در بارداری، تزریق مستقیم کلسیم به بدن بانوان است:

در دوران بارداری، یکی از مهم‌ ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، خوردن مواد خوراکی است که در استخوان‌سازی جنین نقش دارند. این که چقدر این پروسه در بدن جنین با کیفیت و کامل انجام شود، می‌ تواند سلامت کودک را از لحظه‌ ای که به دنیا می‌آید تا روزی که بر روی زمین زندگی می‌کند، تضمین کند. خوردن بادام در سه ماهه اول بارداری، می‌ تواند این اطمینان را به مادر بدهد.

بادام مغزی است سرشار از کلسیم. بنابراین با مصرف آن در دوزهای مشخص و روزانه برای مادران باردار، می‌ توان درصد بالایی از کلسیم لازم برای استخوان‌سازی جنین را تأمین کرد. نه تنها مصرف بادام در بارداری، که مصرف آن در دوران بعد از بارداری نیز پر اهمیت خواهد بود. در آن دوران نیز چون مادر به کودک خود شیر می‌دهد، کلسیم از بدن او خارج می‌شود پس بیش از همیشه به جبران آن کمبود، احتیاج خواهد داشت.

شاید با خرید نهال از آریا نهال مشکلتون حل شد ، یا شایدم با نهال گردو به سودهی خوبی رسیدید ! کافیه فقط یک سری به منوی سایت بزنید !

قرص آهن نخورید، از خواص بادام در بارداری بهره مند شوید:

از گذشته تا کنون مغز بادام به یک معدن قوی از آهن، معروف بوده است. یکی از مواردی که بیش از همه برای بدن خانم‌های باردار ضروری است، وجود آهن است. خانم‌ ها به‌ طور کلی نسبت به آقایان بیش‌تر از فقر آهن در بدن خود برخوردار هستند. در زمان بارداری نیز با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن آن‌ها اتفاق می‌افتد، این فقر آهن شدیدتر نیز می‌شود. پس باید حتماً این کمبود مدتی پیش از حاملگی یا بلافاصله بعد از شروع آن، جبران شود.

طبق تحقیقات انجام شده، در هر دانه مغز بادام درختی در حدود 1 میلی‌گرم آهن وجود داشته که می‌ تواند حدود ده درصد از کمبود آهن در بدن زنان باردار را جبران کند. پس با مصرف حدود چند دانه از این مغز در طول یک روز می‌ توان از خواص بی‌نظیر بادام درختی در بارداری، بهره برد.

بادام در بارداری، محرکی برای گردش خون:

این که خون در بدن زنان باردار گردشی منظم، با قاعده و بدن هیچ گونه اختلال، داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل آن هم روشن است، خون با گردش خود در بدن، مواد غذایی و اکسیژن را به تمامی ارگان‌ها می‌رساند و انرژی بخش بدن است. خب جنین در بدن مادر نیاز دارد که اکسیژن کافی و همچنین مواد غذایی مناسب را به‌طور منظم و با سرعت دریافت کند. پس حرکت خون و سرعت حرکت آن در بدن مادر باید حتماً با قاعده انجام شود.

یکی‌ دیگر از خواص بادام در بارداری؛ سرعت بخشیدن به حرکت خون در بدن مادر است. خوردن بادام نه تنها سرعت خون که مقدار آن را هم در بدن مادر افزایش می‌دهد. پس خانم‌های باردار حتماً باید دوزی مناسب از مغز بادام را در طول دوران بارداری هر روز میل کنند تا از خاصیت‌های بادام برای بارداری، بهره‌مند شوند.

عضله‌ سازی نوزاد در کنار پوستی سالم:

رشد ماهیچه‌ ها و عضلات جنین در بدن مادر، وابسته به پروتئین است. پروتئین در وزن‌گیری نوزاد نیز اهمیت بالایی دارد. البته علاوه‌ بر نوزاد در هر چه قوی‌تر کردن ماهیچه‌ها و عضلات بدن مادر نیز می‌ تواند پروتئین نقش مؤثری داشته باشد که قوی بودن عضلات می‌ تواند مادر را در هنگام زایمان به شدت کمک کند.

از آن جایی که بادام یک منبع قوی از پروتئین است، مصرف آن در زنان باردار می‌ تواند در عضله‌سازی و تقویت ماهیچه‌ها هم برای مادر و هم برای جنین مؤثر و البته ضروری باشد. پس یکی‌دیگر از خواص بادام در بارداری، تقویت عضلات است.

جه به هزینه ی بالای مغز بادام میتوانید با خرید نهال بادام این نهال ارزشمند را در باغچه ی منزل خود پرورش دهید .

حتماً می‌ دانید که ویتامین E می‌ تواند در بهبود و تقویت سلول‌های پوستی و همچین رشد و کیفیت بالای موها مؤثر باشد. بنابراین مغز بادام که حاوی مقدار زیادی ویتامین E است می‌ تواند کیفیت پوست و موی جنین را تضمین کند. پس به شدت به مادران باردار توصیه می‌ شود تا برای بهره‌مندی از خواص بادام در بارداری، برای بهبود عضلات، مو و پوست کودک خود همواره مصرف بادام را در رژیم‌های غذایی بارداری خود قرار دهند.

از فیبر تا درمان یبوست با بهره مندی از خواص بادام در بارداری:

یکی از شایع‌ترین اتفاق‌ها و مشکلاتی که برای زنان باردار به وجود می‌آید، مشکل یبوست است. یوست خود به تنهایی به شدت دردآور بوده اما خب قضیه به این ختم نشده و مشکلاتی چون هموروئید و انواع بواسیر نیز پیرو آن برای فرد به وجود می‌آید که خود آن‌ها می‌ توانند نقطه‌ی شروعی برای دیگر انواع بیماری‌ها باشند. یکی از مهم‌ترین خواص بادام درختی در بارداری، جلوگیری از ایجاد یبوست برای مادر است.

بادام منبعی قوی از فیبرهاست. فیبر مفید‌ترین ماده غذایی برای بدن است که می‌ تواند امر هضم و جذب غذا را سهولت بخشد. هر چه فیبر در بدن خانم‌های باردار بیش‌تر باشد، عمل هضم در آن‌ها بهتر انجام شده و دستگاه گوارش سالم‌تری خواهند داشت. روشن است که در صورت سلامت دستگاه گوارشی، بیماری‌ هایی مربوط به روده مانند یبوست نیز پیش نخواهد آمد. پس از دیگر فواید مهم بادام در بارداری، تصحیح دستگاه گوارشی است.

نحوه استفاده از بادام برای بهره گیری از خواص آن:

این که بادام دقیقاً به چه شکلی در دوران بارداری مصرف شود تا خواص آن به بدن برسد، معنایی ندارد. به بیان دیگر روش‌های مصرف آن برای بهره‌مندی از خواص بادام در بارداری، سلیقه‌ای و بسته به مزاج مادر است. در هر حال در خیلی از منابع آمده است که مصرف آن به‌صورت خام و نه تف داده می‌ تواند مؤثرتر واقع شود. شیر بادام نیز روشی دیگر برای مصرف بادام در دوران بارداری خانم‌ها بوده که در خیلی از منابع به مصرف آن نیز اشاره شده است.

جمبع بندی نهایی خواص بادام در بارداری:

آن چه در این نوشتار به آن اشاره کردیم برخی از مهم‌ترین خواص بادام در بارداری؛ بودند. اهمیت این مغز را از نقطه نظرات مختلف بررسی کرده و مصرف دوز مشخصی از آن به‌صورت روزانه را به خانم‌های باردار توصیه اکید کردیم. یادتان باشد که دوران بارداری دورانی حیاتی هم برای مادر و هم برای کودک است. خیلی از نکات مربوط به سلامتی کودک از همین دوران سرچشمه می‌گیرند. پس توجه به غذا و انواع رژیم‌هایی غذایی برای دوران حاملگی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیوست مقاله بادام درختی در بارداری:

  1. https://newsable.asianetnews.com/life/8-benefits-of-eating-almonds-during-pregnancy
  2. https://myajil.com/blog
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
198

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “10 خواص بادام در بارداری | برسی تاثیر بادام درختی در بارداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *