خواص روغن بادام برای پوست و مو: معجزه ای با روغن بادام شیرین

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.16

خواص روغن بادام شیرین برای پوست:

همه ما بادام را به‌ عنوان آجیل و گاهی در کنار برخی مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنیم. از این ماده غذایی غنی محصولات دیگری نیز به دست می‌آید که آن‌ها نیز خواص بادام را با خود به همراه دارند. یکی از این محصولات روغن بادام است. بهره گیری از فواید روغن بادام شیرین می تواند اثرات بسیار مثبتی برای بدن داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص روغن بادام برای پوست، بیشتر آشنا شوید. به خاطر داشته باشید در تمام این مقاله منظور از روغن بادام، روغن بادام شیرین است؛ چراکه نوع تلخ این روغن برای استعمال روی پوست مناسب نیست.

آشنایی با خواص روغن بادام برای پوست:

شاید شما هم این ضرب‌ المثل عامیانه را شنیده باشید که می‌گویند «قدیمی‌ها کاری را بی‌دلیل انجام نمی‌دادند.» این ضرب‌المثل در قبال استفاده از روغن بادام نیز صدق می‌ کند. طی تحقیقات گسترده‌ای که در سال 2009 بر خواص این روغن بر پوست و سابقه تاریخی مصرف آن انجام شد، نتایج جالبی به دست آمد.

طی نتایج به‌دست‌آمده استفاده از روغن بادام برای رفع مشکلات پوستی در کتب قدیمی طب چند کشور صاحب سبک در پزشکی ذکرشده است. این کتب پزشکی از کشورهای چین، یونان و ایران بوده که همه می‌دانند در طب قدیم، پیشرو بوده‌اند.

روغن بادام، طبعی ملایم دارد و با دارا بودن مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین‌ها تقریباً راه‌ حلی برای درمان اکثر بیماری‌های پوستی به‌حساب می‌آید. از این روغن در بیشتر محصولات مراقبتی از پوست استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی خواص روغن بادام برای پوست، پرداخته‌ایم.

فواید روغن بادام

روغنی بی‌خطر برای پوست‌های حساس:

روغن بادام طبعی ملایم دارد و مملو از ویتامین‌ های مفید برای پوست مانند ویتامین E است، می‌توان از آن برای مرطوب‌ کردن پوست‌ های حساس استفاده کرد. این روغن هیچ‌گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌ کند. همچنین این روغن دارای ماده معدنی پتاسیم و روی است که خواص ضدالتهابی دارد.

آب‌ رسانی بی‌ رقیب برای پوست با خواص روغن بادام شیرین:

یکی از معروف‌ترین فواید روغن بادام برای پوست؛ محبوس کردن رطوبت در آن و جلوگیری از خشکی پوست است. علاوه بر این ثبات رطوبت پوست روغن بادام حاوی فسفر، مس و منیزیم است که این مواد معدنی به بهبود بافت خشک‌شده و تخریب دیده ناشی از کمبود رطوبت کمک شایانی می‌ کند.

ماده دیگری که تأثیر مستقیم بر بهبود پوست‌ های خشک و پوسته‌ پوسته‌ شده دارد وجود ویتامین E در این روغن است که پوست را انعطاف‌پذیر، نرم و لطیف می کند. با ماساژ ملایم این روغن شگفت‌انگیز تأثیر بی‌نظیر آن را بر قسمت‌های خشک پوست حتی ترک‌های پا، شاهد خواهید بود.

کاهش پف زیر چشم با استفاده از روغن بادام:

روغن بادام حاوی مواد ضد التهابی طبیعی برای پوست و مو است و ازآنجایی‌که پوست را مرطوب می‌ کند، به‌ راحتی می‌توان از آن برای رفع پف و حلقه‌های زیر چشم استفاده نمود. همچنین استفاده از این ماده برای دور چشم هیچ‌گونه ممنوعیت ندارد. تنها در صورتی از استفاده این روغن پرهیز کنید که به آجیل مخصوصاً بادام حساسیت داشته باشید.

خواص روغن بادام برای پوست

خواص روغن بادام شیرین در کاهش سرعت ایجاد چین‌ و چروک اطراف چشم و صورت:

روغن بادام حاوی ویتامین A است. تأثیر این ویتامین برای تحریک سلول‌ های پوستی به انتشار بافت تازه ثابت‌ شده است. با مصرف این روغن می‌توانید بافت پوستی اطراف چشم را صاف و جوان نگه‌ دارید. خواص روغن بادام برای پوست اطراف چشم، به همین موضوع ختم نمی‌شود؛ بلکه این روغن حاوی امگا 3 است. امگا 3 مانع از پیری زودرس پوست می‌شود و از آن در برابر ضرر اشعه آفتاب، محافظت می‌ کند.

بهبود جای زخم با استفاده از روغن بادام:

زخم‌ هایی عمیق همیشه جلوه‌ای ناموزون روی پوست باقی می‌ گذارند. برای برخی افراد با پوست‌های حساس، بهبود زخم‌ها کوچک و سطحی نیز مشکل است. روغن بادام با بهره‌گیری از خواص ویتامین E به تولید بافت جدید در پوست کمک می‌ کند؛ علاوه بر آن کمک می‌ کند که جای زخم روی پوست باقی نماند.

مطالعه مقاله خواص بادام خام برای معده

کاهش سوزش پوست:

خارش و سوزش پوست، عارضه‌ ای است که می‌ تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. حادترین نوع سوزش و خارش پوست در بیماری‌های اگزما و پسوریازیس، فرد را آزار می‌دهد. روغن بادام به‌ عنوان راه‌ حل موقتی می‌ تواند سوزش را در پوست کم کند. دلیل کاهش خارش و سوزش بعد از استفاده از این روغن، افزایش جذب رطوبت و کاهش دفع آن است. علاوه بر آن التهاب را نیز در پوست‌های مبتلا به اگزما کاهش می‌دهد.

داشتن پوستی جوان‌ تر خیلی هم سخت نیست:

از دیگر خواص روغن بادام برای پوست؛ می‌توان به خاصیت جوان‌ سازی و احیای بافت مرده پوست اشاره کرد. از روغن بادام حتی می‌ توانید برای ایجاد شادابی در پوست بعد از یک روز خسته‌کننده یا در مواقعی که فرصت کافی برای استراحت ندارید، استفاده کنید. روغن بادام علاوه بر خاصیت جوان‌سازی، از سرعت پیر شدن پوست نیز می‌کاهد. لازم است بدانید که روغن بادام حاوی آنتی‌اکسیدان است؛ این ماده با عامل پیر کننده رادیکالی که همان رادیکال‌های آزاد هستند مقابله می‌ کند.

مشاهده ی انواع ارقام نهال بادام پربار

بهبود رنگ پوست از خواص روغن بادام برای پوست:

به دلیل اندکی از بیماری‌ ها یا قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب، ممکن است رنگ پوست در مناطقی از بدن با دیگر قیمت‌های آن متفاوت باشد. از دیگر فواید روغن بادام شیرین، ایجاد رنگی یکنواخت و یک‌دست در پوست است. علاوه بر آن با استفاده از روغن بادام می‌توانید بهبود قابل قبولی در رنگ پوست در درازمدت مشاهده کنید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب:

بر اساس مطالعات گسترده‌ ای که بر خواص روغن بادام شیرین، برای محافظت در برابر آفتاب شده است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بادام می‌ تواند از پوست شما در مقابل اشعه فرابنفش محافظت کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که عامل اصلی سرطان پوست، اشعه فرابنفش آفتاب است. روغن بادام با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مفید، می‌ تواند ریسک ابتلا به این بیماری را نیز کاهش دهد. پس محافظت از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی از خواص روغن بادام برای پوست، به‌حساب می‌آید.

فواید روغن بادام شیرین در کاهش ترک‌ های پوستی ناشی از رشد، چاقی یا بارداری:

ترک‌ های پوستی ممکن است به دلیل افزایش وزن، رشد قدی و بارداری ظاهر شوند. اغلب این ترک‌ها به‌راحتی از بین نمی‌روند و روش‌های درمانی متفاوتی را برای محو کردن آن‌ها باید امتحان کرد. پیشنهاد ما استفاده از روغن بادام شیرین است. چه در دوره بارداری و چه بعدازآن روغن بادام را می‌توانید استفاده کنید و از تأثیر بی‌نظیر این ماده طبیعی بر ترک‌های پوستی شگفت‌زده شوید.

مطالعه مقاله روغن بادام شیرین برای معده

لب‌ های ترک‌ خورده خود را با روغن بادام درمان کنید:

ترک‌ خوردگی لب‌ ها به دلایل گوناگونی اتفاق می‌ افتد. اگر دقت کرده باشید پیشنهاد همه برای درمان ترک لب ویتامین A است. از دیگر خواص روغن بادام برای پوست، داشتن ویتامین A و بهبود ترک‌خوردگی لب‌ها است. این روغن به‌عنوان لایه‌ای محافظ روی بافت لطیف لب‌ها قرار می‌گیرد و از خارج شدن رطوبت جلوگیری می‌ کند. این روغن محافظ مناسبی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی لب‌ها نیز به‌حساب می‌آید.

پاک‌ کننده ملایم آرایش:

این روزها پاک کردن چندمرحله‌ای آرایش صورت، بسیار توصیه می‌شود. یکی از روغن‌هایی که می‌توان از آن به‌عنوان پاک‌کننده آرایش در مرحله اول نام برد، روغن های بادام است. این روغن با خاصیت حل جدا کردن آرایش از روی پوست و مرطوب کردن آن، عوارض ناشی از ماندن آرایش روی پوست صورت را کم می‌ کند. 

جمع ‌بندی و نتیجه گیری در رابطه با خواص روغن بادام:

روغن‌تراپی، روشی است که این روزها برای بهره‌مندی از خواص روغن‌های طبیعی باب شده است. یکی از غنی‌ترین روغن‌های موجود که خاصیت قابل‌توجهی برای پوست و مو دارد، روغن بادام است. در این مقاله به معرفی خواص روغن بادام برای پوست، پرداختیم. به خاطر داشته باشید که استفاده افراطی از هر ماده سالم و مغذی نیز می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. اگر از روغن بادام بر روی پوست خود برای موارد دیگری نیز استفاده می‌کنید، با ما به اشتراک بگذارید.

منابع مقاله خواص روغن بادام شیرین:

  1. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/almond-oil-for-face#benefits
  2. https://www.byrdie.com/almond-oil-for-skin
  3. https://www.instyle.com/beauty/almond-oil-benefits
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
152

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص روغن بادام برای پوست و مو: معجزه ای با روغن بادام شیرین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *