تشخیص گردوی چینی

دسته بندی: جدیدترین مقالات مقالات پرورش درخت گردو
1400.02.14

تشخیص گردوی چینی از گردو ایرانی:

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تشخیص گردوی چینی از گردوی ایرانی، چگونه می باشد. اغلب افراد به خاطر ظاهر بهتر و نیز قیمت مناسب گردوی چینی، تمایل بیشتری به آن نشان می دهند. در صورتی که کیفیت گردوهای ایرانی بسیار بهتر از کیفیت گردوهای چینی است، هرچند در حال حاضر انواع گردوهای ایرانی با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است.

بسیاری از دلالان و فروشندگان برای سود بیشتر در بین گردوهای ایرانی، مقداری گردوی چینی نیز قرار می دهند و با قیمت گردوی ایرانی به فروش می رسانند. در این صورت تشخیص این دو نوع گردو نیز بسیار سخت تر و پیچیده تر می شود. اما در این مقاله می خواهیم راهکارهایی را ارائه دهیم که بتوانید این دو کیفیت را با هم مقایسه کرده و تشخیص گردوی چینی از گردو ایرانی را به راحتی انجام دهید.

مقایسه گردوهای ایرانی و گردوهای چینی:

برای اینکه تشخیص گردوی چینی؛ از گردوی ایرانی راحت تر باشد، بایستی از تمامی جوانب با این دو آشنایی داشته باشید. از نظر کیفیت، رنگ ظاهری، مزه گردو و ….این دو را مقایسه کنید و در نهایت کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید و یا برعکس. در این قسمت تلاش می کنیم تا به صورت کامل مقایسه های لازم را انجام دهیم تا کمی تشخیص راحت تر باشد:

کیفیت گردو یکی از ابزارهای تشخیص گردوی چینی از گردوی ایرانی:

برای اینکه تشخیص دهید گردوی خریداری شده ایرانی است یا چینی، کافی است چند عدد گردو را امتحان کنید. گردوهای ایرانی دارای مزه خیلی بهتر و تازه تری نسبت به گردوهای چینی هستند. یکی از راه های تشخیص کیفیت دو نوع گردو این است که یک عدد گردو را بین انگشتان خود فشار دهید. گردویی که روغن بیشتری از آن خارج شود، کیفیت بهتری دارد. در نتیجه می توان حدس زد که این گردو محصول کشور ایران است. گردوهای چینی از نظر کیفیت بسیار در سطح پایین تری قرار دارند و روغن بدست آمده از آن بسیار ناچیز است.

تشخیص گردوی چینی

تشخیص گردوی چینی از گردوی ایرانی از نظر ظاهری:

  • یکی دیگر از روش های تشخیص گردوی چینی، مقایسه ظاهر دو گردو است.
  • گردوهای ایرانی دارای پوست تیره تری هستند مگر اینکه پوست آن ها جدا و شسته شده باشند، در این صورت رنگ روشن تری به خود می گیرند.
  • در صورتی که پوست گردوهای چینی قهوه ای بسیار روشن و در برخی مواد متمایل به سفید است.
  • هرچه پوست گردو روشن تر باشد، احتمال اینکه خارجی بوده و وارداتی است، بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از معیارهای تشخیص این دو نوع گردو، شکل ظاهری آن است.
  • گردوهای ایرانی چون به صورت ارگانیک تولید می شوند، انتظار نمی رود ظاهر یکدست و یک اندازه ای داشته باشند.
  • مگر اینکه گردوها از یک درخت چیده شده باشند، که باز هم احتمال آن کم است ولی گردوهای چینی ظاهرا یکدست و یک اندازه اند که با مشاهده این موضوع می توان تشخیص داد.

تشخیص گردوی چینی از گردوی ایرانی از طریق طعم و مزه:

یکی دیگر از راه های تشخیص دو نوع گردو، طعم هر کدام است. اگر گردو را تکان دهید و سنگین باشد، یعنی قسمت بیشتر آن را مغز گردو تشکیل داده است. مغز گردو باعث می شود در زمان مصرف گردو، احساس کنید چربی بیشتری دارد. طعم گردوی ایرانی نیز کمی گس است. بنابراین از روی این دو مورد که چربی زیاد و طعم منحصر به فرد گردوی ایرانی است، می توانید این دو گردو را از هم جدا کنید.

همچنین جهت تمایل می توانید به صفحه ی انواع نهال گردو مراجعه نمایید تا بیش از 27 مدل نهال گردو ایرانی و خارجی را مشاهده نمایید. (مشاهده)

تفاوت گردوی ایرانی از گردوی چینی از لحاظ مواد معدنی موجود در آن:

گردوی ایرانی همانطور که گفتیم در بیشتر مناطق ایران کشت می شود. بنابراین محصولی ارگانیک و طبیعی بوده و هم مواد معدنی را در خود حفظ کرده است. گردوی ایرانی حاوی مواد معدنی مفید مانند مس، فسفر، پتاسیم و … است. این ماده مغذی همچنین دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اسید چرب امگا 3 است که یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می رود.

اسید چرب امگا 3 با خواصی که دارد می تواند از بروز التهابات، بیماری های قلبی و عروقی و آلزایمر و انواع سرطان ها پیشگیری نماید همچنین گردوی ایرانی می تواند منبع مهمی برای تامین انرژی و سوخت و ساز بدن به شمار رود. در صورتی که گردوی چینی عموما به واسطه دستکاری هایی که در اصلاح نژاد درختان انجام می دهند، خواص غذایی و کیفیت خود را از دست می دهند. در نتیجه بدون اینکه طعم و مزه گردوی واقعی را احساس کنید، تنها از شکل ظاهری آن لذت خواهید برد.

تشخیص گردوی چینی از گردوی ایرانی با توجه به قیمت محصول:

برای برخی افراد قیمت محصول بیشتر از کیفیت آن اهمیت دارد. گردوی چینی به دلیل کیفیت پایین آن از گردوهای ایرانی ارزان تر هستند. زیرا برای پرورش این محصولات، توجه و مراقبتی که در ایران و برخی کشورهای تولید کننده گردوی مرغوب روی محصول دارند، انجام نمی گیرد. در نتیجه با قیمت ارزان تری عرضه می شوند. هرچند این تفاوت قیمت بسیار زیاد نیست، ولی در هر صورت قیمت ها با هم تفاوت داشته و گردوهای ایرانی قیمت بالاتری دارند.

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
81

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تشخیص گردوی چینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *