نهال زرشک

خرید انواع نهال زرشک

فروش 8 رقم از پربارترین ارقام نهال زرشک در ایران که به عنوان یکی از خشکبار های بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید نهال زرشک: لیست قیمت + اطلاعات (اسفند 1402) آریا نهال

نهال زرشک سیاه بی دانه

نهال زرشک بی دانه سیاه

  • زمان‌گلدهی:دیرگل
  • آغازباردهی:سال‌‌سوم
  • این رقم نهال سیاه که به زرشک کوهی نیز شهرت دارد از دیگر ارقام زرشک می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد.
  • زرشک سیاه آن هم از نوع بی دانه از ارقام نهال زرشک بسیار خوب می باشد و غالبا در مناطق کوهستانی به صورت خودرو در می آید.
  • این رقم زرشک به صورت خوشه ای روی شاخه ها رشد می کند و تنها تفاوتی که با دیگر انواع دارد رنگ آن می باشد که سیاه است .
  • طعم بسیار ترشی دارد از این رقم نهال زرشک بیشتر برای تهیه آبمیوه مورد استفاده می کنند.
  • کیفیت بسیار خوب این رقم باعث شده بازار فروش خوبی داشته باشد.

قیمت عمده: 80.000تومان

نهال زرشک قرمز پفکی

نهال زرشک پفکی

  • زمان‌گلدهی:دیرگل
  • آغازباردهی:سال‌دوم
  • این رقم نهال زرشک از گونه های شناخته شده و مرغوب می باشد که به دلیل بازدهی بسیار خوبی که دارد مورد توجه باغداران قرار گرفته است.
  • این رقم نهال زرشک از گونه های اقتصادی می باشد و بازار فروش خوبی دارد.
  • نهال زرشک قرمز پفکی مناسب مناطق معتدل و نیمه گرمسیر می باشد،به ثمر رسیدن دانه ها نیاز به شرایط اقلیمی گرم و نور خورشید دارد.
  • این رقم زرشک رفته رفته تبدیل به درختچه های بسیار مقاوم می شود کشاورزان معمولا نهال دو ساله را برای کاشت انتخاب می کنند.
  • دانه های این رقم به رنگ قرمز می باشد و طعم ترش و لذت بخشی دارد.

قیمت عمده: 40.000تومان

دسته بندی محصولات

برای خرید نهال منتظر فردا نباش، همین الان با ما در تماس باش

آریا نهال با ضمانت واقعی بازگشت کالا، ارائه ی فاکتور و قیمت رقابتی، یک انتخاب مطمئنِ✔

ضمانت بازگشت کالا

ارسال طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت

ضمانت اصالت کالا

صدور فاکتور رسمی

01قیمت نهال زرشک حدودا چند است؟

قیمت نهال زرشک به خیلی از عوامل بر میگردد اما به این دلیل که آریا نهال بزرگ ترین تولید کننده ی نهال زرشک در کشور می باشد ، قیمت تمامی ارقام نهال زرشک را کمترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می کند ،اما حدود قیمت نهال از 30 هزار تومان شروع می شود و در ارقام تجاری آن متفاوت می باشد که حدودا به بازه ای تا 50 هزار تومان میرسد .شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مهندسین ما تماس حاصل فرمایید.

02پر فروش ترین نهال زرشک کدام است ؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است . زیرا در هر منطقه از اب و هوا ، یک رقم نهال زرشک مناسب است ، اما به طور کل ،پرفروش ترین نهال زرشک سیاه بی دانه و نهال زرشک قرمز پفکی می باشد .

03بهترین فصل کاشت نهال زرشک چه زمانی می باشد ؟

قطعا بهترین فصل مناسب کاشت نهال زرشک در انتها فصل پاییز و در ابتدای فصل زمستان می باشد ،زمانی که ریشه ی نهال در خواب فرو رفته و خود را اماده ی رشد در فصل بهار میکند .

چرا باید به پرورش نهال زرشک بپردازیم؟

نهال زرشک؛ به ما امکان تولید میوه های قیمتی و تجاری زرشک را می دهد. زرشک برای ما یادآور همان دانه های قرمز و ترشی که به پلوهای ایرانی رنگ و طعم می بخشد. البته آب زرشک نیز بین بسیاری از مردم به خاطر جنبه های درمانی و نشاط بخشی شناخته شده می باشد. زرشک در حال حاضر با رنگ قرمز و سیاه به شکل دانه دار و بی دانه در تمام جهان مصرف می شود. ناگفته نماند که نوع بی دانه آن با قیمت های بالا و گاهی نجومی، جنبه صادرات دارد.

همچنین به خاطر طرح زیبای برگ و گل ها امکان پرورش زینتی نیز وجود دارد. نمونه های زینتی از ارقام دانه دار بوده که بیشتر به خاطر جنبه های زیبایی بخشی پرورش داده می شوند. همانطور هم که می دانید ایران یکی از پرچم داران پرورش زرشک در دنیا می باشد. اما برای رفع ابهامات خود پیش از خرید نهال زرشک، نوشته پیش رو را به دقت مطالعه نمایید.

خرید نهال زرشک گزینه ی مناسبی می باشد یا پرورش بذر زرشک:

کاشت بذر زمان و زحمت بیشتری از باغداران جهت پرورش زرشک می برد. اما خرید نهال زرشک علاوه بر دردسر کمتر، بازدهی بالا و زودهنگام را تضمین می کند. با کاشت نمونه های پیوندی علاوه بر باردهی مناسب، آفات و بیماری های کمتری به سراغ این درختان خواهد آمد.

چگونه نهال زرشکی مناسب منطقه ی جغرافیایی خود خریداری کنیم:

نهال زرشک؛ در سراسر دنیا معمولا در اقلیم های معتدل تا گرمسیر و صحرایی پرورش داده می شود. به طور کلی این نهال با نورگرایی بالا، روزهای آفتابی و آب و هوای مناسب را ترجیح می دهد. گیاه زرشک برای پاسخ به نیاز سرمایی در هوای نسبتا سرد دوام می آورد.

چه عواملی در قیمت نهال زرشک موثر می باشند:

قیمت این نهال ها تحت تاثیر عواملی نظیر رقم و کیفیت محصولات تولیدی می باشد. به طور مثال قیمت نهال زرشک بی دانه تجاری با نهال دانه دار و زینتی تفاوت می کند. اما برای خرید نهال با قیمت مناسب و کیفیت بالا، نهالستان های معتبر پاسخگوی شما هستند.

نهال زرشکی سردسیری چه ویژگی هایی دارد؟

نهال های زرشک؛ عموما مناسب کاشت در مناطقی با هوای سرد نیستند. اما می توان برخی از ارقام را با توجه به شرایط محل مورد نظر شما زیر کشت برد.

نهال زرشک گرمسیری چه ویژگی هایی دارد؟

به خاطر دوام آوری درختان زرشک، در شرایط کم آبی معمولا توانایی رشد در نواحی معتدل تا گرمسیر را دارند.

نهال زرشک زود بارده به چه نهال هایی می گویند:

درخت زرشک؛ با گذر از چهار سالگی به بعد رفته رفته آماده باردهی می شود. برای کاهش این زمان امکان کاشت نمونه های زودبازده پیوندی وجود دارد. اما سن نهال نیز در زمان باردهی تاثیر گذار خواهد بود.

درخت زرشک دیر بارده شامل چه ارقام نهالی می باشد:

به جز نمونه های اصلاحی نهال های زیر کشت زرشک در ایران معمولا دیربارده می باشند.

آیا دیرگل بودن یا زود گل بودن نهال های زرشک اهمیتی دارد؟

با افزایش دمای هوا در بهار و رفع نیاز سرمایی، گلدهی آغاز خواهد شد. با توجه به شرایط آب و هوایی، موعد شکوفه دهی نهال زرشک تا انتهای بهار نیز طول می کشد. در شرایط اقلیمی ایده آل، انتظار جوانه زنی سریعتری از این نهال می رود. بنابراین دیرگل یا زودگل بودن درخت بیشتر متاثر از شرایط محیطی می باشد.

نهال زرشک بذری بهتر است یا گونه ی زرشک پیوندی:

خرید نهال زرشک پیوندی، بازدهی سریع تر و بیشتری را تضمین می کند. دلیل این امر نیز افزایش مقاومت پایه نهال در برابر آفات و بیماری ها به واسطه پیوند می باشد. امکان پرورش بذری نیز وجود داشته اما به خاطر مشکلات کاشت و نگهداری بذر کمتر پیشنهاد می شود.

تفاوت انواع زرشک های موجود در بازار:

منظور از زرشک کوهی همان زرشک آبی یا سیاه که بیشتر برای آبگیری و مصرف دارویی پرورش یافته می شود. زرشک اناری و پفکی هر دو در خانواده نهال زرشک قرمز قرار می گیرند. زرشک پفکی با کمترین آسیب در سایه خشک شده اما زرشک اناری با ضربه چیده شده و در آفتاب خشک می شود. به همین خاطر که زرشک پفکی با رنگ قرمز شفاف و دانه های پفکی مانند از کیفیت بیشتری برخوردار می باشد.

علت تفاوت قیمت نهال زرشک در بین نهالستان های زرشک چه می باشد:

قیمت نهال زرشک؛ در نهالستان ها به حسب ارزشمندی و کیفیت نهال تعیین می شود. به طور مثال نهال زرشک تجاری به خاطر ارزش بالا و اهمیت سلامت نهال ها، با قیمت بیشتری به فروش می رسد. در نهالستان های معتبر به جهت اهمیت رضایت و حفظ مشتری، نهال ها با بهترین کیفیت عرضه می شوند. اما برخی نهالستان ها با رویکرد فروش بیشتر، نهال های ناسالم و ضعیف را با عناوین مختلف به فروش می رسانند.

چگونه سلامت نهال زرشک را می توان تشخیص داد:

ما بیشتر کاشت نهال های زرشک، یک تا دو ساله را پیشنهاد می کنیم. در این سن جوانه ها و ریشه های نهال از بهترین شرایط برای کاشت و محصول دهی برخورد می باشند.

کاشت نهال زرشک چگونه می باشد:

برای کاشت، اقداماتی نظیر آماده سازی زمین، فاصله گذاری، حفر چاله و خرید نهال زرشک نیاز می باشد. در حین کاشت فقط ریشه زیر خاک رفته و ساقه و طوقه نهال کامل بالای خاک قرار بگیرند. در صورت کاشت نهال های اصلاحی، محل پیوند حداقل با سطح خاک 15 سانتی متر فاصله داشته باشد.

فاصله ی کاشت درخت زرشک چقدر می باشد و نکات لازمه ی کاشت زرشک:

ابتدا در صورت لزوم خاک را اصلاح و سپس برای تعیین فواصل رشد اقدام می کنیم. بوته های زرشک معمولا در فاصله 4 متری بین ردیف ها و 3 متری بین نهال ها رشد می کنند. جذب نور بیشتر در فاصله مناسب، موجب افزایش فتوسنتز و توان رشد درخت می شود. با توجه به نورپسندی نهال زرشک، رفتارهای نورگریزانه و یا شب تنجشی کمتر از این درختان سر می زند.

عمق چاله ی مناسب کاشت نهال زرشک چقدر می باشد:

پیش از کاشت برای حفر چاله بر اساس اندازه ریشه، عمق را 0.5 متر تا 1 متر در نظر می گیریم. این کار را بعد از تعیین فواصل و نقاط کاشت نهال های زرشک، انجام می دهیم.

سن نهال زرشک آیا در رشد و باردهی آن موثر است؟

این درخت تا زمان مرگ و به خصوص در سال های بلوغ، سالانه باردهی افزایشی خواهد داشت. با توجه به عمر کوتاه برخی ارقام استفاده حداکثری از توان درخت بالغ زرشک، بسیار اهمیت دارد.

درخت زرشک چه زمان باردهی اولیه خود را آغاز می کند:

در صورت کاشت بذر، روئیدن گل ها و محصول آوری بیشتر از 4 سال زمان می برد. اما با خرید و کاشت نهال پیوندی زرشک، بهره برداری از درختان در همان سال اول ممکن می شود.

عمر باردهی درخت زرشک چند سال می باشد:

عمر این درختان، با توجه به رقم انتخابی و مقاومت پایه نهال از هم متفاوت می باشد. به طور مثال نهال های ارزشمند زرشک سیاه یا کوهی به راحتی تا 75 سال عمر می کنند. اما عمر برخی از ارقام زرشک قرمز به 20 سال می رسد.

بهترین فصل کاشت نهال های زرشک چه فصلی می باشد:

در مناطقی با آب و هوای معتدل و زمستان های نسبتا سرد کاشت نهال زرشک، در پاییز انجام می شود. اما با توجه به حساسیت نهال به سرما به خصوص در اولین سال این کار با گذر از سرمای زمستانی انجام می گیرد.

بهترین نهال زرشک سردسیری و بهترین زرشک گرمسیری کدام ارقام می باشند:

برای پرورش درخت زرشک، حتما رقمی مناسب با منطقه آب و هوایی خود انتخاب کنید. برخی از ارقام نظیر زرشک کوهی توان ادامه زندگی در سرمای مناطق کوهستانی شمال کشور را دارند. در حال حاضر کشت زرشک در بسیاری از نقاط سردسیر و گرمسیر کشور انجام می گیرد. بر اساس رقم های زیر کشت و خوش عملکرد در منطقه مورد نظر شما، امکان انتخاب رقم مناسب وجود دارد.

ارتفاع سطح از دریا به چه معناست و چرا در پرورش زرشک مهم می باشد:

مناطقی با ارتفاع بالاتر از 1500 متری سطح دریا برای کشت این نهال ها بهترین گزینه می باشد. در این ارتفاعات شرایط محیطی مطلوب تری جهت پرورش درخت زرشک، فراهم می شود.

پرورش نهال زرشک در باغچه آیا ممکن است:

بعد از خرید نهال زرشک، در صورت فراهم سازی شرایط لازم امکان کاشت در باغ یا باغچه وجود دارد. برای کاشت در باغچه میزان تابش نور و حاصلخیزی خاک اهمیت دارد. به همین خاطر درصدی از مواد مختلف جهت لومی سازی به خاک اضافه می کنیم.

باغداری و مراقبت های لازم از آفات و بیماری های درختان زرشک چگونه می باشد:

با توجه به شیوع بیماری بین این درختان حتما روش های پیشگیری و درمان سریع نیاز می باشد. توجه به کود دهی، هرس و پیوند کمک فراوانی به حفظ سلامت درختان زرشک، می کند.

شایع ترین بیماری و آفات درخت زرشک چه می باشد:

بروز شته، کنه، پروانه انگشتری و یا تار عنکبوت بین نهال های زرشک، معمول می باشد. در صورت مشاهده تغییر در بافت سلول گیاهی و یاخته برگ، ساقه و یا محصولات برای درمان اقدام کنید. آفات با ورود به بافت گیاهی روند شکل گیری سیتوپلاسم را مختل می کنند.

ناگفته نماند که امکان بروز بیماری های باکتریایی و قارچی گال گیاهی و یا پوسیدگی ریشه وجود دارد.

خرید نهال زرشک ایا در ده ساله ی ابتدایی سوددهی خواهد داشت:

با پرورش بذر این گیاه، باردهی اقتصادی زمان بر خواهد بود. اما با کاشت نهال های زرشک دو ساله پیوندی، در ده سال نخست سود اقتصادی قابل توجهی حاصل می شود.

انواع درخت زرشکی خارجی شامل چه ارقامی می باشند:

زرشک دارای ارقام مختلفی که اصالت پرورش آنها به طور دقیق مشخص نمی باشد. البته برخی از ارقام نظیر نهال زرشک ژاپنی در ایران دیده نشده است.

ارقام نهال ایرانی زرشک شامل چه ارقامی می باشد:

بسیاری از درختان زرشک، در ارتفاعات البرز، سمنان و سایر نقاط کشور به صورت وحشی رشد می کنند. از جمله آنها می توان به زرشک معمولی، زرشک زرافشانی، زرشک خراسان و زرشک البرز اشاره نمود.

انواع نهال زرشک پیوندی:

با خرید نهال زرشک پیوندی، به جای پرورش بذر می توانید زمان را به نفع خود تمام کنید. در واقع این نهال ها از بذر یا قلمه بزرگ شده و پیوند زده شده اند. در این صورت دیگر لازم نیست که شما درگیر تربیت بذر از مرحله ابتدایی شوید. ضمن اینکه با پیوند، درخت توان رشد و باردهی بیشتری پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 1402.09.30 مهدی محمدزاده

    سلام اینجا که من هستم مجن شاهرود ، سردسیر و زمستان برف زیاد می باره و برای همین از پونزده فروردین به بعد نهال کاشته میشه ، زرشک کوهی سیاه هسته دار بالای باغ به صورت خودرس و هسته دار در اومده می خوام تو باغ ام علاوه بر سایر نهال ها (۱۰۰ عدد نهال) چنتا زرشک هم‌بکارم ، اما با توضیحاتتون متوجه شدم که زرشک برای مناطق گرمسیری تا معتدل هستش….اگه اینطوره اینجا پس زرشک های کوهی هسته دار چطور در اومده ؟ لطفا راهنمایی کنید چه کنم بخرم یا نه جواب نمیده؟

    • 1402.10.02 admin-ariyanahal

      سلام وقت بخیر
      بله اکثر میوه ها در مناطق به صورت وحشی و خودجوش به وجود می آیند. اما برخی نهال ها بسته به نژاد مناسب اقلیم خاصی می باشند. بهتر است با مهندسین کشاورزی جهت قلمه زدن زرشک کوهی مشورت کنید.

  • 1402.05.16 مصطفی نفیسی فرد

    درود بر شما برای مناطق با ۳۰۰متر ارتفاع از سطح دریا و آب و هوای گرم (خوزستان)چه نوع زرشکی مناسب کشت هست ؟که اقتصادی هم باشد

    • 1402.07.24 admin-ariyanahal

      با سلام
      کاشت زرشک نیازمند آب و هوای گرم و مرطوب می باشد.

  • 1402.04.04 فریدون عزیز خانی

    سلام من از تهران مزاحمتون میشم ۲نهال زرشک مناسب تهران۲نهال انجیرخشک و ۲نهال مویز می خوام
    لطفا راهنمایی کنید

    • 1402.07.24 admin-ariyanahal

      با سلام
      جهت ثبت سفارش خود با شماره 09143336024 تماس حاصل فرمایید.

  • 1399.10.03 تباشیر گودرزی

    0917###1531

    • 1399.10.04 ariyanahal.ir

      ؟!!!

    • 1401.01.06 سیدحسام حسینی

      با درود و احترام
      من شهرستان سیرجان استان کرمان زندگی میکنم جسارتا تعداد 60 اصله نهال زرشک به ارتفاع 30الی40 سانت با ریشه داخل پلاستیک تهیه کردم از همین سیرجان اواسط اسفندماه با فاصله های معین و خوب داخل زمین کاشتم هر 12 روز آبیاری خوب کردم بعضی از موارد برگهاشون خشک شدن بعضی هم جوانه زدن میخواستم بپرسم آیا اونهایی که برگشون خشک شده دیگه جوابی میدن یا نه همه اون جوانه زده ها هم به مرور زمان خشک میشن و سوال دومم اینه که نهال های شما به چه صورت هستن آیا ضمانت هم شاملشون میشه و کی میتونم مزاحمتون شم برا خرید و کاشت

      • 1401.01.06 ariyanahal.ir

        سلام و عرض ادب جناب حسینی عزیز. شاید نهال های شما را سرما زده است، شاید خاک مناسب نبوده است، یا نهال های خریداری شده بیمار بوده اند، در هر صورت نمی توان به طور قطع نظر مطمئنی داد. شاید برخی از ارقام هم دیرگل بوده اند که هنوز جوانه نزده اند، شاید بهتر است کمی صبر بفرمایید یا از نهالستانی که خریداری کرده اید مشاوره دریافت نمایید. در مورد ارقام ما هم بله شامل ضمانت بازگشت کالا می شوند و کافیست با شماره تماس کارشناسان ارتباط بر قرار نمایید. با احترام

        • 1401.01.06 سیدحسام حسینی

          سپاس از جوابگوییتون ببینم چی میشه ولی اگر شما ضمانتی بدین دیگه من باید پاییز ازتون خرید کنم درسته, الان یا یک ماه دیگه فایده ای نداره ؟؟؟؟؟

        • 1401.01.07 ariyanahal.ir

          عرض ادب. بله تمامی نهال ها ضمانت بازگشت کالا دارند، توصیه می شود جهت دریافت مشاوره جهت خرید با تیم فروش اریا نهال ارتباط بر قرار نمایید تا به صورت تخصصی تر راهنمایی های لازم را داشته باشند. با احترام

        • 1401.01.06 سیدحسام حسینی

          سرما که فکر نمیکنم اگر بود که همه رو میزد خاک هم چون زمین تازه خریدم بیابون بوده و اولین بار کاشت داخلش انجام شده و جنس خاک هم طوری هست که بعد از 12 روز وقتی 5 سانت از خاک میکنیم میبینیم هنوز خیسه اون نهالستان هم خودش گفت که از این نهال ها زده و الان دوساله که برداشت خوبی داره ازشون میکنه به هر جهت تشکر فراوان از شما جهت پاسخگوییتون و نکته دیگه اینکه من 270 نهال دیگه اعم از پسته ومیوه و بادام هم زدم که همگی گرفتن و جوانه زدن

        • 1401.01.07 ariyanahal.ir

          عرض ادب، پس احتمالا اون چند رقمی که فرمودید مشکل دارند که جوانه نزدند، خواهش میکنم موفق باشید.