خواص آلو سیاه برای لاغری چیست؟ (آلو برقانی برای لاغری)

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.09.13

 مقدمه ای بر تاثیر آلو سیاه برای لاغری:

آلو برقانی با طعمی بسیار لذیذ که اصولاً در فصل تابستان روانه بازار می‌شود، دارای رنگ سیاه و خواصی باور نکردنی است. یکی از میوه‌هایی است که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک، موارد مصرف فراوانی داشته و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز محصولی پر طرفدار محسوب می‌شود.

نام آلو جنگلی (Plum) برای نمونه‌های خارجی در نظر گرفته می‌شود. البته در دیگر کشورها معمولاً به صورت تازه میل می شود. اما آیا تا به حال به خواص آلو سیاه برای لاغری، اندیشیده اید؟ محصولی که علاوه بر صدها خواص دیگری که برای بدن شما و سالم ماندن آن دارد، می‌تواند در رژیم‌های خاص با هدف لاغری نیز جایگذاری شده و بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. ما در این نوشتار برآنیم تا ارتباط آلو جنگلی و لاغری، را بررسی کنیم؛ پس در ادامه با ما باشید.

خواص الو برای کاهش وزن

خواص الو برای لاغری

مصرف آلو برقانی برای لاغری:

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین خواصی که آلو سیاه یا همان آلو برقانی که البته با نام آلو جنگلی هم شناخته می‌شود دارد، کمک به پروسه کاهش وزن است. اما چطور؟ شما با مصرف آلو برقانی می‌توانید انواع ویتامین‌ها را به بدن خود برسانید. مصرف آلو سیاه برای لاغری، در واقع در شما حالتی از سیری ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کمتر به سراغ خوردن خوراکی‌های متفرقه بروید؛ همین امر باعث می‌شود کاهش وزن پیدا کنید.

به بیان دیگر می‌توان گفت مقدار انرژی که آلو جنگلی در بدن شما ایجاد می‌کند، باعث می‌شود به خوردن دیگر غذاها احتیاجی نداشته باشید و همین امر هم در کاهش وزن به شما کمک خواهد کرد. فقط کافیست چند عدد آلو سیاه به همراه خود داشته باشید و روزانه آن را مصرف کنید؛ خیلی سریع نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

آلو سیاه و تمرینات سخت ورزشی:

اولین فکری که برای کاهش وزن به ذهن شما می‌رسد، رفتن به باشگاه و یا انجام تمرین‌های سخت ورزشی در خانه و یا هر محل دیگری است. خب تا به اینجای کار که ایرادی مشاهده نمی‌شود. اما آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که ورزش‌های هوازی و سخت و یا اصولاً هر گونه ورزش و تمرین بدنی که انجام شود، می‌تواند قند خون شما را کاهش دهد؟ اما اشکال این چیست؟

با کاهش قند خون در بدن شما، نیاز به مواد غذایی به خصوص مواد شیرین، بیش‌تر می‌شود. این دقیقاً همان جاست که می‌توان گفت آلو برقانی برای لاغری، بهترین گزینه خواهد بود. از طریق کربوهیدارتی که در این محصول موجود است، سوخت و ساز در بدن شما افزایش می‌یابد اما قند خون نیز همراه با آن افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه آن حالت گرسنگی و نیاز به مواد شیرین و حجیم، در شما کم‌تر خواهد شد و خیلی سریع با مصرف آلو جنگلی در کنار ورزش و تمرینات بدنی، می‌توانید به وزن دلخواه خود دست یابید.

مطالعه مقاله خواص آلو سیاه برای پوست

آلو جنگلی و لاغری؛ شیرین کننده رژیم‌ها!

رژیم‌های غذایی و یا به زبانی ساده‌تر جلوگیری از خوردن خیلی از خوراکی‌ها، معمولاً عملی سخت و طاقت فرسا محسوب می‌شود. این که باید از خوردن خیلی از مواد خوراکی اجتناب کرد و البته نتایج آن در لاغری را نیز خیلی دیر و با سختی فراوان مشاهده نمود، همگی پروسه رژیم‌های غذایی را سخت‌تر می‌کنند. اصولاً هیچ فردی از رژیم‌های لاغری خاطره خوبی ندارد؛ حتی اگر نتیجه برای او حاصل شده باشد!

یکی دیگر از دلایلی که علاوه بر سخت بودن رژیم‌ های لاغری آن‌ها را تبدیل به یک غول بزرگ کرده است، عوارضی است که برای بدن دارند. در طول رژیم غذایی ممکن است ناخودآگاه خیلی از ویتامین‌ها به بدن نرسند و این خود موجب کمبود در بدن و ایجاد خیلی از عوارض شود. بیماری‌های پوستی و ریزش مو، نمونه‌ای از عوارض مربوط به رژیم‌های لاغری هستند.

رابطه آلو جنگلی و لاغری؛ در این جا آشکار می‌شود. همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم، این محصول حاوی انواع ویتامین‌ها بوده و خواصی بی نظیر برای سلامتی بدن دارد. پس توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید وارد پروسه سخت گرفتن انواع رژیم‌های لاغری شوید، حتماً مصرف آلو سیاه را در رژیم خود قرار دهید. یکی از مهم ترین خواصی که آلو سیاه برای لاغری، دارد، می‌تواند تأمین کردن انواع ویتامین‌ها برای بدن و کاهش اثرات جانبی منفی رژیم‌های غذایی باشد.

جهت تمایل می توانید به مطالعه ی مقاله ی خواص میوه بپردازید.

همیشه لازم نیست به سراغ رژیم‌های لاغری بروید!

رژیم‌ها معمولاً اولین گزینه‌ای هستند که برای کاهش وزن و حتی گاهاً افزایش وزن، به ذهن هر کسی می‌رسند. اما آیا همه می‌توانند انواع رژیم‌های لاغری را داشته باشند؟ قطعاً خیر! خیلی از افراد به دلیل بیماری‌های خاصی که دارند، وارد شدن در پروسه رژیم‌های لاغری می‌تواند به شدت برای آن‌ها خطرزا باشد. یا به هر دلیل شاید همه افراد نتوانند از رژیم لاغری برای کاهش وزن استفاده کنند.

خب راه چاره چیست؟ آیا باید با چاقی و افزایش وزن کنار آمد و رابطه‌ای مسالمت آمیز با آن برقرار کرد؟ نه به هیچ عنوان! ما به شما می‌گوییم که چگونه بدون این که رژیم لاغری داشته باشید می‌توانید به کاهش وزن و دست یافتن به وزن ایده آلتان برسید.

روزانه چند عدد مشخص از آلو سیاه را برای مصرف خود در نظر بگیرد. پیش‌تر از خواص آلو برای لاغری، به شما گفتیم. کافیست به صورت منظم و در زمان‌ها مشخص و مناسب، برای مثال قبل از ناهار و قبل از شام، چند عدد آلو جنگلی را مصرف کنید؛ این گونه جلو اشتهای اضافی شما گرفته خواهد شد. به دلیل این که خواص و کربوهیدرات موجود در آلو ، حالتی سیری برای شما ایجاد خواهد کرد و از طرفی آن قدر خواص مختلف و انواع ویتامین‌ها را برای بدن دارد که از کم غذا خوردن نباید نگران شد.

مشاهده لیست انواع نهال آلو

مصرف آلو برقانی برای لاغری؛ یکی از مؤثرترین روش‌هایی است که می‌تواند بدون وارد شدن به انواع رژیم‌های سخت و گاهاً مضر، به کاهش وزن شما کمک کرده و مقدار زیادی از انواع ویتامین‌ها و دیگر خواص را نیز به بدن شما برساند. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، مصرف مقدار مشخصی آلو در زمان‌هایی مشخص از روز است.

آلو جنگلی و لاغری؛ از مصرف زیاد آن بپرهیزید!

در بالا از خواصی که آلو سیاه برای لاغری، دارد بسیار سخن گفتیم. علاوه بر آن ذکر کردیم که انواع ویتامین‌ها و دیگر مواد مفید برای سلامتی شما نیز با مصرف آلو به دست می‌آید. حال این موضوع ممکن است سبب شود خیلی از افراد در مصرف این محصول خوش طعم و مقوی، افراط کنند. این جا باید بگوییم که مصرف بیش از اندازه و فراتر از دوز توصیه شده آلو، نه تنها مفید نبوده که می‌تواند اثراتی منفی نیز بر روی سلامتی شما بگذارد.

اگر مصرف آلو برقانی برای لاغری؛ هدف شماست، باید بدانید که با مصرف بیش از اندازه آن پدیده اسهال برای شما اتفاق خواهد افتاد. کربوهیدرات موجود در آلو، اگر در اندازه خیلی زیاد مصرف شود، ممکن است دستگاه گوارشی شما و روده بزرگتان را دچار آسیب و تحریک پذیر کند؛ بنابراین بیماری اسهال برای شما اتفاق می‌افتد.

احساس نفخ بعد از مصرف زیاد آلو سیاه:

از دیگر مضراتی که با مصرف بیش از اندازه آلو برقانی می‌تواند برای شما ایجاد شود، احساس نفخ و باد در روده و معده شما است. فیبر و کربوهیدرات‌های موجود در این محصول می‌تواند این احساس را برای شما به وجود بیاورد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مصرف آلو سیاه برای لاغری، اگر در اندازه‌ای مشخص و معین نباشد، نه تنها مفید نبوده و پدیده کاهش وزن را برای شما حاصل نمی‌آورد، که حتی می‌تواند برای معده و روده و به طور کلی دستگاه گوارش شما نیز مضر باشد؛ پس در مصرف به اندازه آن کوشا باشید.

مطالعه مقاله درخت آلو

چه تعداد آلو سیاه مصرف کنیم تا از خواص آن بهره مند شویم؟

پیش‌تر ذکر کردیم که برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر آلو جنگلی، باید مصرف آن در روز مشخصی باشد. در رژیم‌های غذایی معمولی که محدودیت‌های خاصی ندارند، برای استفاده از خواص آلو سیاه برای لاغری، خوب است که 2 تا 3 عدد آلو را در طول روز مصرف کنید. اما اگر رژیم شما به گونه ای است که فیبر در آن نقشی کم رنگ دارد و مواد فیبردار مانند انواع حبوبات از جمله نخود و لپه را کم مصرف می‌کنید، می‌توانید روازنه 4 تا 5 عدد آلو سیاه را میل نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری خواص الو برای لاغری:

آن چه در این جا ذکر کردیم مربوط به خواص آلو سیاه برای لاغری، بود. محصولی خوش طعم و بی نظیر که دارای انواع ویتامین‌ها بوده و می‌تواند در کاهش وزن شما نقش پررنگی داشته باشد. همواره توصیه کردیم که مصرف بیش از اندازه این محصول نیز می‌تواند برعکس عمل کرده و اثراتی منفی را از خود در بدن شما به خصوص دستگاه گوارشی به جا بگذارد. پس همواره با توجه به رژیم‌های غذایی و مواد خوراکی که در طول روز مصرف می‌کنید، مصرف مقدار مشخصی از آلو سیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

منابع:

  1. https://www.eghtesadnews.com
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
22

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص آلو سیاه برای لاغری چیست؟ (آلو برقانی برای لاغری)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *