خواص آلو سیاه برای پوست: {برسی مزایا و معایب}

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.29

خواص آلو سیاه برای پوست چیست؟

آلو سیاه، یک میوه خوشمزه و و خوش عطر از خانواده میوه های تابستانی محسوب می‌شود. نکته ی جالب این است که خواص آلو سیاه از جمله میوه‌‌هایی است که انسان‌ ها در قرن ها پیش از آن تغذیه می‌کردند. این میوه شامل انواع مختلفی از جمله آلو بخارا، آلو آنجلا، آلو زرد، آلو حاکی، آلو سانتریزا و… است.

بیش از دو هزار گونه آلو در سراسر جهان شناخته شده است که هرکدام از نظر شکل و اندازه و رنگ، با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه قصد داریم تا شما را با خواص آلو سیاه برای پوست، آشنا سازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

فواید آلو سیاه

دیگر خواص و فواید آلو سیاه برای پوست:

رنگ آلو سیاه اغلب به رنگ قرمز پر رنگ و در بعضی گونه‌ ها بنفش تیره یافت می‌شود. این میوه مملو از مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. لازم است بدانید آلو یک منبع مهم جذب آهن است. اما چگونه؟

همان طور که گفته شد، آلو سیاه به دلیل مقادیر بالای ویتامین C قابلیت جذب بالای آهن را دارد. به طور کلی این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌های سیستم گوارش، پوکی استخوان و سلامت قلب و عروق مفید است. از دیگر خواص آن می‌توان به کنترل دیابت، کاهش وزن، جلوگیری و درمان یبوست و کنترل فشار خون اشاره کرد.

  • روشن کردن پوست:

آلو سیاه مملو از آنتی اکسیدان های مهم برای بدن است؛ در نتیجه مصرف آن برای حفظ سلامت بدن مهم است.این آنتی اکسیدان‌ ها از تجمع چربی‌ ها و آلودگی‌ های سطح پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه از جمله خواص آلو سیاه برای پوست، کمک به روشن کردن پوست است.

  • از بین بردن لک‌ها و اکنه:

همان طور که پیش‌تر گفته شد این میوه دارای خواص بسیار مغذی است. این مواد مغذی با رادیکال‌های آزاد مبارزه نموده و در نهایت از تجمع آلودگی و چربی‌های زائد جلوگیری می‌کنند. از دیگر خواص آلو سیاه برای پوست، جلوگیری از بروز لک و آکنه بر روی پوست است.

  • لکه‌‌های ناشی از افزایش سن:

همان طور که می‌دانید افزایش سن تأثیراتی برای پوست شما می‌ گذارد. از جمله خواص آلو برای پوست، این است که روند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک بار از ماسک ضد پیری آلو سیاه استفاده کنید.

همچنین جهت آشنایی با نهال آلو و اطلاعات خرید آن روی عبارت خرید نهال آلو کلیک کنید.

طرز تهیه ماسک جهت بهره مندی از خواص آلو سیاه برای پوست:

ابتدا بخش گوشته آلو را از هسته آن جدا کنید. سپس 1 قاشق آب انگور و 1 قاشق گلاب به آن اضافه نمایید. این مواد را باهم مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست آید. این مخلوط را به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی پوست خود بمالید. سپس صورت خود را با آب معمولی بشویید. قطعا پوست شما طروات و شادابی بی نظیری پیدا خواهد کرد.

  • جلوگیری از سرطان‌های پوستی:

از جمله فواید آلو سیاه برای پوست می توان به حفظ سلول ها در برابر حملات سلول های سرطانی اشاره داشت.

در واقع آنتوسیانین ها، رنگدانه‌ های آبی مایل به قرمز موجود در آلو، وظیفه مبارزه با سلول‌های سرطانی را برعهده دارند؛ به همین دلیل است که آلو سیاه را میوه ضد سرطان نیز می‌نامند.

آلو سیاه
  • کلاژن سازی و درخشندگی پوست:

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در تبلیغات محصولات مربوط به پوست کرم‌ها و یا ماسک‌های لایه برداری را دیده باشید که عملکرد آن‌ها لایه برداری سلول‌های از بین رفته ی پوست است. اما لازم است بدانید یکی شگفت انگیز‌ترین خواص آلو سیاه برای پوست، نابودی سلول های مرده ی پوسن و در کنار آن کلاژن ساختن و درخشش پوست صورت می باشد.

لازم به ذکر است که از دیگر عواملی که به کلاژن سازی پوست یاری می‌کند ویتامین C است و آلو سیاه منبعی سرشار از ویتامین C است.

جهت تمایل می توانید به مطالعه ی مقاله ی خواص میوه بپردازید.

  • کمک به بهبود جای زخم بر روی پوست:

از دیگر خواص آلو برای پوست؛ کمک به بهبود مناسب زخم است. در واقع این میوه جریان خون را در محل زخم زیاد می کند که این موضوع باعث می‌شود تا سر زخم با سرعت بیشتری بسته شود. در نهایت به مرور زمان جای زخم کم رنگ شده و از بین خواهد رفت.

  • آلو سیاه منبعی سرشار از مواد معدنی:

همانطور که پیش‌تر گفته شد آلو سیاه منبعی غنی از ویتامین C و ویتامین A است. علاوه بر آن (Black Plum) منبعی غنی از مواد معدنی بی شماری از جمله پتاسیم، فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان‌های قوی است. بسیاری از متخصصین پوست بر این عقیده هستند که میوه‌‌هایی با رنگدانه‌های زیاد برای حفظ زیبایی پوست و یک دست شدن آن بسیار موثر هستند. در نتیجه از خواص آلو برای پوست، می‌توان به حفظ زیبایی پوست اشاره نمود.

  • جلوگیری از چین و چروک‌های پوست:

از جمله خواص آلو سیاه برای پوست؛ کمک به از بین بردن منافذ باز پوست است.  با دارا بودن آنتی اکسیدهای فراوان همراه با بتاکاروتن منافذ باز پوست را مسدود نموده و از ایجاد حفره‌ها و چروک‌های پوست جلوگیری می‌کند.

  • از بین بردن پف و سیاهی دور چشم:

از دیگر خواص آلو برای پوست؛ می‌توان به از بین بردن تیرگی دور چشم اشاره کرد. برای این کار کافی است آلو را به حلقه‌های نازک برش داده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در نواحی اطراف چشم تان قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. بعد از چندین بار تکرار اثرات مفید را خواهید دید.

  • درمان پوست چرب:

این میوه دارای خواصی است که از جمع شدن چربی اضافی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. پس یک خبر خوب برای اشخاصی که از پوست چرب رنج می‌برند، این است که از ماسک‌های حاوی الوی سیاه استفاده کنند.

عوارض جانبی مصرف بیش از خواص آلو سیاه برای پوست:

همانطور که پیش‌تر گفته شد، آلو سیاه یک میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی ضروری است. این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و همین طور سوخت و ساز بدن، سلامت قلب، کمک به عملکرد دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

شما با مصرف آلو، می‌توانید پوستی شفاف و عاری از هرگونه آکنه و لک داشته باشید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف این میوه، حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. علاوه بر خواص فوق العاده آلو سیاه برای سلامتی، باید هنگام مصرف، جوانب احتیاط رعایت شود.

  1. با توجه به اینکه آلو سیاه سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد، افرادی که از داروهای دیابت استفاده می‌کنند، باید از مصرف بیش از حد این میوه بپرهیزند.
  2. زیرا ممکن است سطح گلوگز خون را بیش از اندازه کاهش دهد و همین طور ممکن است با داروهای دیابت تداخل داشته باشد.
  3. الو سیاه، حاوی مواد انعقاد خون است. در نتیجه افرادی که مستعد لخته شدن خون هستند، باید از مصرف بیش از حد این میوه اجتناب کنند.
  4. همان طور که گفته شد مصرف بیش از اندازه آلو، موجب کاهش سطح گلوکز خون می‌شود؛ در نتیجه حداقل دو هفته قبل و بعد از هرگونه عمل جراحی از خوردن آن خودداری نمایید.
  5. توجه داشته باشید که مصرف بیش اندازه آلو سیاه موجب تهوع، یبوست و درد معده خواهد شد.

مطالعه مقاله خواص گوجه سبز برای انسان

جمع بندی خواص آلو سیاه برای پوست:

حتما بعد از مطالعه این متن، آلو سیاه بخشی از رژیم غذایی شما خواهد بود. هر زمان مجددا قصد خرید این میوه را داشتید، سعی‌تان بر این باشد که میوه ارگانیک که ارزش غذایی و خواص بیشتری دارد را تهیه کنید. اگر شما هم از دیگر خواص آلو سیاه برای پوست، اطلاع دارید یا دارو و محصولی را می‌شناسید که از این میوه تهیه شده باشد و برای سلامت پوست مفید است، حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع مقاله خواص آلو سیاه برای لاغری:

  1. https://www.beautifulhameshablog.com/amazing-benefits-of-plums-for-skin-hair-and-health
  2. https://www.bollywoodshaadis.com/articles/beauty-benefits-of-plum-5368
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
68

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص آلو سیاه برای پوست: {برسی مزایا و معایب}”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *