فواید گردو ناشتا: برسی فواید خوردن گردو در صبح ناشتا

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.17

خواص گردو ناشتا چه می باشد:

از زمان‌ های قدیم تا به امروز داشتن تغذیه مناسب و سالم همیشه توصیه شده است؛ چون رعایت کردن آن باعث می‌شود حال جسمی و روحی بهتری را تجربه کنیم. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که مهم‌ترین وعده غذایی کدام است؟! بله، درسته صبحانه! در واقع خوردن صبحانه مقوی، مفید و لذید که می تواند با خوردن گردو در صبح ناشتا آغاز شود که باعث می‌شود ما در طول روز انرژی بالایی برای انجام امور مختلف داشته باشیم و همچنین روز خود را با تمرکز بهتری به پایان برسانیم.

حتما اکثر شما هم درباره خواص گردو صبح ناشتا، شنیده‌ اید؟ همانطور که به مهم بودن وعده صبحانه بسیار تاکید کردیم، قصد داریم در این مقاله درباره یکی از مفیدترین خوراکی‌هایی که شما می‌توانید در وعده صبحانه خود میل کنید، صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا درباره خوردن گردو در صبح ناشتا، همچنین خواص گردو ناشتا، اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

روش‌هایی خوشمزه و متنوع برای تجربه صبحانه‌ای لذیذ و سالم:

برای خیلی از افراد، خوردن صبحانه از اهمیت ویژه و جایگاه خاصی برخوردار است به همین دلیل همیشه سعی دارند تا بهترین وعده‌ها را در آن بگنجانند. شما می‌توانید خوردن گردو در صبح ناشتا، را در برنامه غذایی خود حتما قرار دهید.

مثلا می‌ توانید از اضافه کردن گردو در آبمیوه مورد علاقه خود گرفته تا پنکیک و نون و پنیر ساده‌ای که صبح‌ ها میل می‌کنید، در وعده صبحانه خود لذت ببرید. پس مطمئن باشید که راه‌های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید از گردو که هم انرژی بالایی دارد و هم بسیار مقوی است در رژیم غذایی خود به خصوص برای صبحانه استفاده نمایید.

گردو و پنیر

فواید خوردن آجیل به ویژه گردو و نقش آن در سلامتی:

همانطور که می‌دانید، میل کردن مغزهای مختلف برای سلامتی و تامین پروتئین و ویتامین‌های بدن نقش بسیار حیاتی دارد. حتی در اکثر رژیم‌های غذایی به شما تاکید می‌شود که اگر زیاد احساس ضعف کردید، می‌توانید با یک مشت از آجیل‌های مقوی مانند نخود، کشمش و گردو، انرژی خوبی بگیرید.

خواص گردو ناشتا؛ قطعا برای اکثریت پوشیده نیست چون شما حتی با کمی تحقیق می‌توانید درباره مواد مغذی موجود در آن به عنوان یک مکمل ضروری و مهم برای وعده غذایی روزانه خود اطلاعات کسب کنید. به طورکلی آجیل‌های مغذی کاملا می‌توانند همه کاره محسوب شوند و به شما امکان این را بدهند از آن‌ها در ترکیبات مختلف وعده‌های روزانه خود استفاده نمایید. حال در ادامه برخی از مواد مغذی موجود در گردو را شرح می‌دهیم.

خواص و مواد مغذی موجود در گردو شامل چه مواردی‌ است؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان تغذیه در بین آجیل‌ ها گردو مملو از پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است. به علاوه منبع بسیار خوبی از اسید چرب امگا 3 نیز محسوب می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند نقش اساسی در تنظیم دیابت و سلامت قلب شما داشته باشد.

پس با این اوصاف اصلا از خوردن گردو به خصوص خواص گردو ناشتا، غافل نشوید. در ادامه برای اینکه از خواص و مواد مغذی موجود در گردو مطمئن‌تر شوید، باید بدانید که دارای خواص ضد التهابی نیز هست؛ یعنی اینکه اگر به فکر وزن کم کردن هستید اصلا فراموش نکنید که مصرف آن برای شما مفید خواهد بود.

تجربه صبحانه‌ای سالم و مقوی مملو از خواص گردو ناشتا:

با توجه به تعریف‌ هایی که از خواص و مواد مغذی موجود در گردو کردیم، قطعا الان متوجه شده‌اید که می‌تواند ایده خوبی برای وعده صبحانه شما باشد؛ چون فواید خوردن گردو در صبحانه، بسیار چشم‌گیر است. حال اگر به این فکر هستید که چگونه آن را در لیست غذایی خود جای دهید که تنوع بالایی هم داشته باشد با ما همراه باشید تا برخی از وعده‌های خوشمزه و سالمی که توسط گردو در صبحانه می‌توانید تجربه نمایید را به شما معرفی کنیم.

مشاهده ی لیست بهترین نهال گردو در ایران

اسموتی گردو، توت و چغندر:

این اسموتی برای روزهای گرم تابستان در وعده غذایی صبحانه شما بسیار توصیه می‌شود؛ چون در آن از گردو و انواع توت‌ها استفاده شده است و همانطور که مطرح شد خواص گردو صبح ناشتا، و همچنین ترکیب آن با توت و چغندر می‌تواند بسیار مفید باشد. دستور این نوشیدنی به شرح زیر است:

  • چغندر، توت‌های یخ زده، جو و زنجبیل ساقه‌ای را در مخلوط‌کن بریزید.
  • سپس روی آن شیر بریزید و هم بزنید تا یکنواخت شود.
  • اسموتی را در دو لیوان بریزید و روی آن زغال اخته، گردو و برگ های نعنا با طرحی دلخواه قرار دهید.
  • اسموتی شما تنها در 15 دقیقه آماده خواهد شد و می‌توانید سرو کنید.

اسموتی گردو، آووکادو و ماچا:

اگر شما جزو افرادی محسوب می‌ شوید که خیلی اهل صبحانه نیستید، توصیه ما به شما میل کردن این اسموتی جذاب و مقوی در وعده صبحانه است؛ چون دارای مواد غذایی مقوی مانند گردو است و همانطور که می‌دانید خواص گردو ناشتا، بسیار زیاد است.

این اسموتی ترکیبی از مواد پر انرژی و با طراوت مانند ماچا، آووکادو، گردو و موز است. شما می‌توانید تنها در 5 دقیقه آن را برای خود آماده کنید و این نوشیدنی سالم را به عنوان صبحانه خود میل نمایید.

پنکیک اسفناج به همراه جو و گردو:

شاید در نگاه اول با خودتان بگویید، پنکک نمی‌ تواند وعده غذایی باشد که به عنوان صبحانه میل کنیم. اما باید به شما بگوییم سخت در اشتباه هستید! چون این ترکیب فوق العاده می‌تواند برای شما وعده‌ای سالم، مفید و لذید باشد.

این پنکیک سرشار از خواص سبزیجات و جو و همچنین خواص گردو است. این ترکیب با مقداری عصاره وانیل مخلوط می‌شود تا طعمی شیرین به آن اضافه گردد و شما بتوانید با لذت آن را نوش جان کنید.

تخم مرغ آب پز به سبک هندی با آووکادو، پنیر و گردو:

اگر قرار است یک روز کاری طولانی و سنگین در پیش داشته باشید، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم با بهره بردن از خواص گردو ناشتا، صبح خود را شروع کنید تا در طول روز انرژی و تمرکز بیشتری برای انجام کارها داشته باشید. شاید کمی بیشتر وقت شما را بگیرد اما قطعا ارزشش را دارد! در این دستور غذایی شما تخم مرغ آبپز خود را با ترکیبی از آووکادو و گردو که هر دو بسیار مقوی و پرخاصیت هستند، نوش جان می‌کنید.

اسموتی موز و گردو:

برای شروع یک روز پر مشغله در محل کار یا حتی بعد از انجام ورزش صبحگاهی، اسموتی موز و گردو می‌تواند پیشنهاد هیجان انگیزی باشد. ترکیب موز و گردو برای انرژی بخشیدن به بدن شما بسیار کاربردی و مفید است. خواص خوردن walnut (گردو) در صبح ناشتا، که برای شما کاملا روشن است، اما پیشنهاد می‌کنیم مقداری دانه کتان و چیا نیز به آن اضافه کنید؛ درجه سلامتی نوشیدنی شما را به مقدار قابل توجهی بالا می‌برد.

جمع بندی و نتیجه گیری در رابطه با خواص گردو ناشتا:

در این مطلب به بررسی میزان اهمیت صبحانه و وعده‌ های غذایی لذیذی که به عنوان صبحانه می‌توانید میل کنید، پرداختیم. همانطور که می‌دانید هدف اصلی ما بالا بردن اطلاعات شما درباره فواید و خواص گردو ناشتا، و خواص متعدد آن در میان وعده‌های غذایی بود. در نهایت امیدواریم مطالب این مقاله برای شما جذاب و مفید واقع شده باشد. همچنین شما می‌توانید نظرات، پیشنهادات و حتی سوالات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید تا با هم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

منابع مقاله خوردن گردو در صبح ناشتا:

  1. https://food.ndtv.com
  2. https://www.herzindagi.com
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
41

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فواید گردو ناشتا: برسی فواید خوردن گردو در صبح ناشتا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *