خرید نهال گردو چندلر پیوندی اصل

خرید نهال گردو چندلر، از نهالستان آریا نهال با جدید ترین متد روز دنیا آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیران در سراسر کشور می باشد.

فروش نهال گردو چندلر پیوندی، با شناسنامه و گواهی بهداشت  تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد .
نهال فروشی آریا نهال تولید کننده نهال گردوی چندلر، در کشور آماده ارسال و نهال گردوی چندلر به تمامی مناطق ایران می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه خرید اینترنتی نهال گردو چندلر با ما تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده ی بیشتر و انواع نهال گردو روی عبارت (نهال گردو) کلیک نمایید.

آیا قصد خرید نهال دارید؟

با ما در تماس باشید

خرید نهال گردو چندلر، مشخصات گردو چندلر:

معرفی یکی از پر فروش ترین ارقام گردوی خارجی که بسیار پر بار می باشد، بدون شک نهال گردو چندلر؛ می باشد که این گردو از جمله خشکباری است که در تغذیه مغز انسان، به ویژه کودکان بسیار موثر است. یکی از بهترین و پرفروش ترین انواع نهال،نهال گردو چندلر؛ می باشد که قصد داریم در ادامه به معرفی کامل این نهال و شرایط پرورش و کاشت درخت گردو چندلر، بپردازیم.

جدید ترین تصویر باردهی گردو چندلر که از تمامی جهات برسی شده است.

نهال گردو چندلر، یکی از بهترین و پر سود ترین ارقام نهال در دنیای کشاورزی می باشد.

هر شخص در باغداری اهدافی دارد! شما با پرورش گردو چندلر، در واقع یکی از بهترین نهال های گردو دنیا را خریداری کرده اید. نهال گردو چندلر، از ابتدا به شهرت و کیفیت امروزی نبوده است. این نهال، با آزمایشاتی که در دانشگاه کالیفرنیا روی آن انجام شده است توانسته کیفیت گردوهای خود را به مرور با اصلاحات ژنتیکی بالاتر ببرد.

در سال های اخیر در کشورهای اروپایی خرید نهال گردو چندلر، رشد زیادی داشته است چرا که این نهال بیشترین میزان گردو را در میان باغ های مختلف تامین کرده است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که:

زادگاه و موقعیت جغرافیای مناسب پرورش نهال گردو چندلر:

زادگاه و محل تولد نهال گردو chandler؛ ایالات متحده(usa) است. در حال حاضر بیشتر سطح زیر کشت مزارع گردو در آمریکا به این نژاد از درخت گردوی چندلر، اختصاص دارد. بهترین موقعیت جغرافیایی توصیه شده در وبسایت های معتبر علمی در صنعت کشاورزی دنیا برای کاشت نهال گردو، مناطقی است که ارتفاعی بین 700 الی 1500 متر از سطح دریا داشته باشند. یا رعایت این قبیل موارد و موارد مهمی که در ادامه به آن از جمله قیمت نهال گردو چندلر، اشاره خواهیم کرد، می توانید مزارع گردو پر باری و پرسودی داشته باشید.

برای ارتفاعات بیشتر و مناطق سردسیر اغلب نهال گردو فرنور، نهال گردو خوشه ای و نهال گردو کانادایی توصیه می شود و برای ارتفاعات کمتر از نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا و نهال گردو پکان یاد می شود.

نهال گردو های چندلر، معمولا به شکلی نسبتا جدی رشد می کند و نیمه قائم می باشد. اگر قصد دارید درخت چندلر را با تراکم نسبتا زیاد کاشت کنید باید آن ها را با فاصله به ترتیب5،5،7 متر کاشت نمایید. ویژگی دیگر درخت را زمان ریزش برگ آن می نامند.

درخت گردو چندلر، که از سال دهم به بعد به بیشترین بازدهی خود می رسد.

باردهی زیاد را در عکس درخت گردو چندلر، مشاهده می کنید.

ویژگی های ظاهری درخت چندلر و محصول آن:

امیدوارم تا به اینجای مطالب، آشنایی حدودی با نهال گردو چندلر گلدانی؛ کسب کرده باشید و آن را شناخته باشید. اما بهتر است در ویژگی های این درخت و شکل ظاهری آن نیز اطلاعاتی را داشته باشید.

بهتر است بدانید که وزن مغز گردو چندلر، حدود 16 گرم است که 60 درصد آن را وزن مغز تشکیل داده است. رنگ مغز قهوه ای بسیار روشن است و میزان ضخامت و یا سختی پوسته چوبی آن زیاد نیست و به راحتی مغز آنم از پوسته چوبی جدا خواهد شد.

ارتفاع درخت گردو چندلر، بیشتر با توجه به پارامتر هایی مثل سن، و پایه ی آن تخمین زده می شود که برای نهال های:

  1. ارتفاع نهال گردو یک ساله ی چندلر معمولا عددی زیر 50 سانتی متر می باشد.
  2. ارتقاع نهال گردو دو ساله ی چندلر عددی تا 100 سانتی متر.
  3. و برای ارتفاع نهال گردو سه سال به بالای چندلر عددی بیش از 150 سانتی متر را می توان متصور شد.

شروع باردهی نهال گردو چندلر در چند سالگی می باشد و مقدار باردهی هر درخت بالغ چندلر چقدر است:

شروع باردهی در Chandler Walnut Tree؛ از همان سال اول پس از کشت است. اما اگر به دید اقتصادی به درختان نگاه می کنید که قطعا همینطور است، باید 7 الی 10 سالی را صبر کنید تا درختان گردو شما به سن بلوغ برسند و برای شما صرفه اقتصادی داشته باشند. این زمان را با مواردی که در ادامه به ان اشاره می کنیم می توانید کوتاه و کوتاه تر کنید.

باردهی درخت گردو چندلر

یکی از مهم ترین مباحثی که در پرورش هر نوع گیاهی می بایست مد نظر داشته باشیم مقدار باردهی آن می باشد، در نهال چندلر، مقدار باردهی آن با هر درخت بالغی که در حدود 8 الی 10 سال سن داشته باشد ، حداکثر عملکرد در هر هکتار سالانه 70 کیلو گردوی خشک را می توان از آن انتظار داشت .این عدد بسته به فاکتور های بسیار از جمله هرس ، ابیاری ، کودهی ، سمپاشی های لازم و … می باشد که در صورت رعایت قطعا به این عدد خواهید رسید

عمر مفید درخت گردو چندلر چند سال است و چه پارامترهایی در عمر آن موثر می باشد:

معمولا عمر درختان گردو بیش از 100 سال تخمین زده می شود، اما عوامل بیرونی بسیار زیادی مانند: شرایط پرورش درخت گردو؛ نحوه ی رسیدگی و آبیاری، نحوه ی هرس، نوع پیوند آن درخت، کود دهی و هرس یا سربرداری اصولی، کنترل بیماری و آفات باغ گردو چندلر و…بسیاری از عوامل در مقدار عمر درخت گردو چندلر، دخیل می باشند.

فصل مناسب کاشت و مراحل کاشت نهال گردو چندلر چه گونه می باشد:

زمان کاشت این درخت گردو، به طور مرسوم  اواخر پاییز تا اواخر اسفند ماه ادامه پیدا می کند که با توجه به محل زندگی شما یک فصل و ماه را برای کشت نهال گردو بهتر دانست .معمولا هم با حفر گودال به عمق 70 تا نهایتا 100 سانتی متر، عمل کاشتن نهال گردو چندلر، را آغاز می کنند.

همچنین بهتر است بدانید نهال گردوی چندلر، تنها پس از دو الی سه سال پس از کاشت، تولید محصول خودش را شروع می کند و شما از این زمان می توانید برای جمع آوری محصول خودتان اقدام کنید.

بهتر است به این نکته بسیار مهم در مورد عملکرد درخت گردو چندلر؛ توجه داشته باشیم، اگر به صورت پیوندی نباشد و بذری خریداری شود، می تواند در طول سال ها متفاوت می باشد و در بعضی از سالها زیاد و در بعضی از سالها هم ممکن است کم باشد که در ادامه این مطلب سعی می کنیم تا برخی از ویژگی های مهمی که در خرید نهال گردو، اهمیت دارد را برای شما بیان نماییم.

فاصله کاشت نهال گردو چندلر و زمان کاشت نهال گردو چندلر:

تجربه و تحقیقات بسیار زیاد ما در کاشت نهال چندلر؛ به ما نشان می دهد که گردوی چندلر؛ را باید با فواصل حدودا نسبت5،6،7 متر یا 6.6.7 می بایست کاشت کرد. با استفاده از این فواصل می توانیم در هر هکتار حدود 250 تا 280 درخت کاشت کنیم. به این شیوه کاشت، پرچین گفته می شود.

در این شیوه کاشت، درختان را در همان ردیف نزدیک به هم قرار می دهید و فضای مناسب و ایده آل را بین ردیف ها باقی می گذارید. این نحوه کاشت باعث می شود تا بازده نهال گردو چندلر، بالا برود و شما بتوانید در مدت زمان کوتاهی محصول مناسبی را از نهال های خودتان برداشت کنید.

هرچند بهتر است حین کاشت توجه نمایید که بیش از 95 درصد نهال های چندلر را مورد کشت قرار دهید و مابقی را برای درختان و نهال های گردافشان قرار دهید تا به بیشترین حد باردهی خود دست پیدا کنند.

آیا این درخت گردو را می توان به صورت دیم آبیاری کرد:

به عنوان یک کشاورز باید مفهوم دیم را بلد باشید اما برای کسانی که با این مفهموم آشنایی ندارند باید بگوییم که منظور از دیم عدم آبیاری دستی درختان و بسنده کرده آب باران و برف است.

اما جواب قطعا نه است. زیرا نهال گردو چندلر؛ گزومورفی بسیار پایینی دارد. و این نشان می دهد که این گونه از درخت گردو در برابر خشکی و کم آبی عملکرد ضعیف تری دارد. پس بهتر است در فواصل زمانی مشخص و به صورت منظم اقدام به آبیاری chandler walnut seedllings کنید.

بهترین خاک جهت پرورش نهال های گردو چندلر:

خاک مورد علاقه ی پرورش درختان گردو چندلر؛ بهتر است از بافت نرمی برخوردار باشد و رسی بافت نباشد. همانطور که می دانید ریشه زایی درختان گردو ، به صورت عمودی است، و اگر خاک عمق درختان سنگلاخی باشد، امکان ریشه دواندن این نژاد از درخت گردو وجود نخواهد داشت و در نهایت پس از مدتی نهال گردو چندلر، شما خشک خواهد شد.

مهم ترین کودها و سم ها برای بهبود راندمان نهال گردو چندلر:

کود دهی مزارع کشاورزی از اهمیت زیادی بر خوردار است. چرا که تقویت خاک محل کشت درخت گردو چندلر؛ می تواند باردهی و رشد این نژاد درخت گردو را چندین برابر کند.

همانطور که می دانید، برای تقویت نهال گردو چندلر، می توانید هم از کود آلی و هم از کود شیمیایی استفاده کنید که مهمترین آنها شامل کود پتاسیم، کود فسفر و کود نیتروژن است.

سموم مورد نیاز نهال گردو با توجه به بیماری های مشاهده شده می تواند متفاوت باشد. برای مثال برای بیماری مثل باکتریوز باید از مس متالیک توصیه شده است. یا برای بیماری معروف شانکر باکتریایی داروی خاصی وجود ندارد و بهتر است در این گونه از بیماری از زخم شدن درختان گردو جلوگیری کنیم.

مهم ترین بیماری و آفاتی که درختان چندلر را تهدید می کند:

از جمله خصوصیات مهم نهال گردو چندلر؛ مقاومت زیاد آن در برابر بیماری است. اما به عنوان یک باغدار نمونه باید بیماری هایی که ممکن است سلامت درختان شما را تهدید کند را نیز بشناسید.

بیماری هایی که شیوع آن در باغات درخت گردو رواج دارد شامل:

  •  بلایت گردو،
  •  کال گیاهی،
  •  شانکر باکتریایی،
  •  پوشیدگی طوقه درخت و آفاتی نظیر کرم خراط و کرم سیب است.
  •  توصیه می کنیم بیماری و آفات گفته شده را بشناسید و بلافاصله بعد از مشاهده اولین نشانه های بیماری، برای مقابله و دفع آن اقدام کنید.

نهال گردو چندلر؛ چه مقدار مقاومت در برابر بیماری و آفات دارد:

نهال گردو چندلر؛ که جزء بهترین نژاد گردو است، در برابر بیماری ها تا حد قابل قبولی مقاوم است. اما به صورت صد در صد در برابر آن ایمن نیست و  این درخت هم ممکن است بیمار شود.

بیماری هایی مثل بلایت گردو، پوسیدگی  قسمت طوقه درخت و کال گیاهی ممکن  است این نهال گردو را بیمار کنند. بهتر است با رعایت موارد مهم باغداری، بازهکشی های مناسب و اقدام به موقع در درفع آفات و بیماری ها بکوشیم.

نحوه ی هرس نهال درخت گردو چندلر؛ زمان مناسب آن :

همانطور که بیشتر به آن اشاره کردیم نهال گردو چندلر؛ قد بلندی ندارد و از آنجایی که تراکم شاخ و برگ آن زیاد است، ممکن است مانع رسیدن نور که مهمترین دلیل و نیروی محرکه فتوسنتز و سیتوپلاسم در درخت گردو به جهت رشد یاخته ( سلول های گیاهی )به شمار می رود، خواهند شد.

هرس درخت گردو چندلر

بر این اساس کارشناسان خبره و متخصص در زمینه کشاورزی، توصیه می کنند که هرس درختان گردو چندلر؛ را جدی بگیرید. زیرا موجوب چندین برابر شدن محصولات در مزارع گردوی چندلر، خواهد شد.

قلمه زدن و قیم گذاری چه تاثیری در رشد درخت گردو چندلر دارد:

از جمله روش های مهم و تاثیر گذار برای رشد نهال های گردوی چندلر؛ قلمه زدن است. این روش در بسیاری از مقالات علمی صنعت کشاورزی توصیه شده است و همچنین موجب رشد و تقویت و رشد بیشتر نهال گردو خواهد شد.

توجه داشته باشید که فصل قلمه زدن در فصول سرد سال نیست و بهتر است زمانی که یخبندان و فصل سرما به پایان رسیده است، اقدام به قلمه زنی درختان گردو چندلر کنید.

قیم گذاری نهال گردو چندلر؛ مانند نهال های بومی قدمی مثل گردو اسرائیلی، در زمان کشت امری ضروری است. زیرا در این زمان درختان گردو از قوام بالایی برخوردار نیستند و شاخ و برگ و همچنین ساقه آنها ممکن است در اثر باد و باران و یا برف، شکسته شود.

قیم گذاری یا قرار دادن تکیه گاه مناسب برای نهال  گردو؛ فقط در زمان جوان بودن درخت انجام نمی شود، بلکه همزمان با باردهی درختان گردو؛ بهتر است از نهال قیم گذاری استفاده کنید تا درختان گردویی که به جهت پرباری سنگین شده اند، شکسته نشوند.

گردافشان نهال گردو چندلرچیست و چه رقم گرد افشانی مناسب این نهال گردو چه می باشد:

در کاشت نهال گردو ؛ دقت نمایید که نهال های گرده افشان بهتر است در فاصله های مشخص شده کشت شوند تا بتوانیم آن ها را به راحتی شناسایی کنیم و همچنین عمل گرده افشانی را به خوبی انجام دهند. مناسب ترین درخت گرده افشان برای نهال های گردو Chandler رقم فرانکت است.

 گردو چندلر، را برای منطقه ای که به شکل سالانه 1270 میلی متر بارش دارد، مورد توجه قرار دهید. شما می توانید نهال گردو چندلر، را از آریا نهال تهیه نمایید. در این صورت هم نهال مرغوبی به دست می آورید و هم از مشاوره لازم در این زمینه بهره مند می گردد.

مهم ترین خواص مغز گردو برای انسان:

ازجمله دلایل مهم تصمیم گیری و اقدام برای خرید نهال گردو چندلر،  خواص این نوع از گردو می باشد. از جمله فواید مهم و تاثیر گذار مغز چندلر؛ که می تواند روی بدن انسان داشته باشد، انسان را از بیماری هایی مثل کم خونی و دیابت، در امان نگه دارد.

گردو می تواند ریسک ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش دهد و با آن مبارزه کند. گردو حاوی مقادیر مناسبی از پلی فنول ها است و مواد  شیمیایی دارد که با ویژگی آنتی اکسیدانی خود می توانند در برابر سرطان هایی مثل سرطان سینه و پروستات مقاومت کنند.

در گردو خاصیت کاهش استرس اکسیداتیو وجود دارد که این کار باعث می شود گردو در برابر سرطان مانند محافظ عمل کنند. ویژگی دیگری که مردم را به خرید نهال گردو چندلر، ترغیب می کند خاصیت گردو در تقویت سلامت قلب می باشد. گردو ها عمدتا دارای امگا3، ویتامین E، منیزیم و اسید فولیک می باشد که تمام آن ها در تقویت قلب موثر می باشد. همچنین مصرف گردو باعث می شود تا کلسترول خوب بدن افزایش پیدا کند و کلسترول بد آن کاهش یابد. خوردن روزانه گردو می تواند التهاب عروق قلب را کاهش دهد و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری نماید.

در مورد مقدار چربی یا روغن مغز گردو چندلر بیشتر بدانید:

بهتر است بدانید مغز گردو چندلر؛ چربی زیادی ندارد اما به صورت معمول در مغز گردو در انواع مختلف، به ازای هر 100 گرم مغز گردو؛ 65 گرم چربی وجود دارد. اما این چربی مضر برای بدن انسان نیست و همین چربی در بسیاری از موارد سبب چربی سوزی بدن انسان و دورکردن lipid های بدن خواهد شد.

پس استفاده از روغن گردو؛ مخصوصا روغن گردویی که از مغز گردوهای چندلر، تامین شده است را جدی بگیرید و آن را جایگزین روغن های درارای ترانس و مضر برای بدن انسان کنید.

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی در نهالستان گردو چند است:

در مورد نهال ها بسیاری از عوامل در قیمت آن ها موثر می باشند اما مهم ترین عاملی که در تعیین قیمت موثر می باشد، پیوندی یا بذری بودن آن می باشد و دومی آنکه این نهال وارداتی می باشد یا بومی ایران می باشد.

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی بین 220 الی 250 هزار تومان است.

روش خرید نهال گردو چندلر به صورت اینترنتی  چگونه است و از زمان نهایی کردن سفارش تا رسیدن نهال گردو؛ چقدر زمانبر است؟

شما کشاورزان و باغداران عزیز و زحمت کش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به نهالستان آریا نهال برای خرید نهال گردو؛ ندارید. کافی است وارد سایت آریان نهال شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

پس از نهایی شدن سفارش شما، نهال گردو ؛ به آدرس شما ارسال می گردد. ارسال توسط ماشین های حمل با و یا اتوبوس ها انجام خواهد شد و ممکن است تا 3 روز کاری زمان بر باشد. به همین راحتی شما می توانید حتی همین الان اقدام به خرید نهال گردو چندلر کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. 1402.12.16 رادمهر‌‌راد

    سلام
    برای ۱ هکتار زمین چه نهال سودمندی میشه کاشت
    بین (گردو‌‌ چندلر پیوندی و صنوبر ) کدو م بهتره

    • 1403.01.07 admin-ariyanahal

      درود بر شما
      برای رسیدن به سود مناسب عوامل بسیاری دخیل می باشد؛ از جمله نوع خاک، شرایط آب و هوایی و همچنین نوع آبیاری. زیرا گردو چندلر یک نهال سردسیری است و در برابر گرما از بین می رود.

  2. 1402.05.07 یونس خادمی

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    میخواستم بپرسم حضوری هم میشه اومد و نهال ها رو دید و اینکه ارسال به استان لرستان هم رایگان هست حدود صد و پنجاه اصله

    • 1402.08.25 admin-ariyanahal

      سلام وقت بخیر
      بله نهالستان آریا نهال واقع در شهر میاندوآب می باشد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09143336024 تماس حاصل فرمایید.

  3. 1401.12.23 محمد ضعیفی

    سلام
    در مقابل سرما آذربایجان مقاومه ؟

    • 1402.08.25 admin-ariyanahal

      با سلام
      بله مقاومت خوبی دارد.

  4. 1401.07.08 حامد

    سلام
    منطقه با ارتفاع 900متر از سطح دریا و حداکثر دمای 40درجه برای گردو چندلر مناسبه؟

    • 1401.07.30 ariyanahal.ir

      سلام و عرض ادب. بله دمای بسیار مناسبی می باشد. با احترام

  5. 1401.05.31 مهران

    با سلام.
    در منطقه استان مازندران شهرستان بابل
    ارتفاع از سطح دریا منفی یک متر (۱_) میباشد.
    امکان کاشت چندلر هست؟

    • 1401.06.02 ariyanahal.ir

      سلام و عرض ادب. به هیچ عنوان امکان کاشت چندلر نیست زیرا باردهی مناسبی نخواهد داشت یا گردوها پوک می شوند. با احترام

  6. 1401.01.12 حمیدرضا

    با سلام و احترام

    بنده برای یک قطعه زمین در منطقه ییلاقات رودبار استان گیلان که تقریبا کوهستانی هست و با ارتفاع حدود 1200 متر از سطح دریا این درختان رو انتخاب کردم.

    خواستم نظر شما رو بدونم برای سفارش

    و اینکه حداقل سفارش و نحوه ارسال به چه صورت هست؟

    با تشکر

    1- نهال سیب پایه کوتاه پایه مالینگ
    2- نهال سیب گلاب
    3- نهال گلابی اسپادانا
    4- نهال انجیر زرد
    5- نهال گوجه سبز شهریار
    6- نهال به اصفهان
    7- نهال گردو چندلر پیوندی
    8- نهال آلبالو محلی
    9- نهال آلو اختری
    10- نهال انگور سیاه سردشت
    11- نهال انگور کشمشی (انگور زرد)
    12- نهال بادام مامایی سامان
    13- نهال زردآلو شکر پاره
    14- نهال شلیل رفعتی
    15- نهال گیلاس خوشه ای رژینا
    16- نهال هلو آلبرتا

    • 1401.01.14 ariyanahal.ir

      سلام و عرض ادب. حداقل سفارش از 10 عدد می باشد. به طور کلی لیست مناسبی است در رابطه با ارقام انگور یا ارقام گرمسیری با توجه به اب و هوای شما لطفا قبل از خرید با کارشناسان فروش هم مشورت نمایید. با احترام

  7. 1400.08.01 nosratollah رضایی

    یکی از بی طعم ترین گردویی بود که گرفتم فقط اسم الکی داره
    گردوهای خودمون خیلی بهتر هستند

    • 1400.08.01 ariyanahal.ir

      سلام و عرض ادب اقای رضایی گرامی، سپاس از اینکه نظر خود را قید کردید. گردو چندلر یکی از ارقام بسیار مطرح در سراسر جهان می باشد، این شهره و آوازه هم به علت باردهی بسیار زیادی که به نسبت ارقام بذری و بومی ایران دارد که در حدود 2 برابر می باشد، همچنین دیرگل بودن این درخت گردو که در برابر سرمای بهاره مقاوم می باشد و در آخر به علت مغز روشن و خوش طمع و سایز بزرگ مغز گردوی آن، بسیار این گردو را محبوب کرده است. تمامی این پارامتر ها در یک کشاورزی تجاری از بالاترین درجه ی اهمیت می باشد زیرا بیشترین سودهی را نصیب کشاورز می نماید، اما صرف نظر از بحث تجاری، صرفا بخواهیم لحاظ طمع با ارقام گردوی بومی آن را مقایسه کنیم، بله ارقام گردوی ایرانی طمعی به مراتب لذیذ تر را دارا می باشند. با احترام

  8. 1399.10.28 مهدی

    سلام میخواستم بپرسم در منطقه ی ما که ۱۶۵۰ متر از سطح دریا فاصله داره و سرمای زمستان در اون منفی ۹ درجه هست و گرمای اون هم در حدود ۳۹ الی ۳۸ درجه چه نوع درخت گردویی مناسب هست برای کاشت؟

    • 1399.10.28 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .برای ارتفاع محل کاشت شما گردو فرنور توصیه میشه که به سرمای زیاد حساسیت ندارد و باردهی بسیار خوبی خواهد داشت و گرمای تا نهایت 40 درجه را تحمل میکند.

  9. 1399.10.05 مهدی

    عرض سلام و وقت بخیر
    چند تا سوال از حضورتون دارم:
    ۱. آیا شهرستان تاکستان استان قزوین جای مناسبی برای گرفتن حداکثر بازدهی چندلر هست؟ آیا گوته بهتری رو برای این منطقه میتونید معرفی کنید؟ (هم از نظر دیر گل بودن هم از نظر تناژ محصول)
    ۲. این ارقام پیوندی خارجی، مثل همین چندلر یا فرنور یا… چند ساله که وارد ایران شده؟
    ۳. تبلیغاتی بر علیه این ارقام وارداتی بخصوص چندلر شده و ادعا شده که مزایای ژنوتیپهای بومی ایران بسیار بیشتر از چندلر هست،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    • 1399.10.06 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .بله چندلر مناسب منطقه ی شما هست . بهترین رقم هم چندلر هست از لحاظ باردهی و دیرگل ده بودن ، به طور خلاصه در مورد مبحثی که عنوان کردید و بنده هم مطالعه کردم متوجه شدم از کدام همکاران شنیدید ، فقط میتوان به طور خلاصه گفت برخی همکاران ، هرچیزی که سودهی براشون بیشتر داشته باشه اون رو پر رنگ میکنند، چون ژنوتیپ پایه بذری هست و کاشت ایران، سودهی به مراتب چند برابری دارد نسبت به چندلر که وارداتی هست براشون به همراه دارد، در نتیجه قطع به یقین تبلیغات گسترده هم از همین جهت هست. موفق باشید.

  10. 1399.08.24 دانیال

    وقتتون بخیر باشه .گردو چندلر رو در اسفند بکارم بهتره یا الانم میشه کاشت ؟

    • 1399.08.24 ariyanahal.ir

      وقت شما هم بخیر باشه .اگر سرمای شدید و کولاک در منطقتون نیست میتونید الان بکارید اگر هست دست نگه دارید برای اسفند ماه بهترین زمان هست .

  11. 1399.08.22 مسعود

    سلام وقت بخیر ، نهال پیوندی چندلر شیلی موجود هستش؟
    برای منطقه سردسیر با ارتفاع ۱۳۵۰ متر میخواستم

    • 1399.08.23 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .بله موجود هست نهال گردوی چندلر ، هم ایرانی هست هر ترکیه ،باز جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم تماس بفرمایید با بخش فروش تا جزییات دقیق تری بهتون همکارانم ارائه بدهند .با احترام

  12. 1399.08.22 محمد

    سلام خسته نباشید ببخشید گردو چندلر رو هم می توان در دی ماه و زمستان کاشت با تشکر.

    • 1399.08.23 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .اگر در منطقتون سرما و کولاک برف نباشه میشه اما میتونید در اسفند ماه هم بکارید و به مشکلی بر نخورید .با احترام

  13. 1399.06.30 سالم

    سلام خسته نباشید .میخواستم بپرسم قیمت نهال گردو چندلر چقدر نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته ؟ چون تو سایتای خارجی مثل سایت shop.arborday.org قیمت هارو نگاه میکنم متعجب میشم ! چون شنیدم نهال گردو چندلر پیوندی هم از خارج کشور میاد .

    • 1399.06.30 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما. قیمت نهال گردو چندلر بله افزایش داشته مسلما با توجه به اینکه قیمت تمامی کالاها افزایش داشته است، قیمت نهال هم افزایش قیمتی معقول داشته است.

  14. 1399.06.29 کیان

    سلام و احترام برای لاهیجان ارتفاع حدودا280متر چه نهالی رو پیشنهاد میکنید برای سرمایه گذاری

    • 1399.06.29 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .ارتفاعی که فرمودید اغلب نهال های تجاری مثل نهال گردو امکان کاشتش نیست مگر در ارقام محلی خودتون ، اما به طور کل میشه مرکبات ، نهال های شلیل ؛ هلو ، زردالو ، گوجه سبز کاشت ؛ حال در این بین با توجه به اب و هوایی که قرار گرفتید ، اگر از ارقام زودرس استفاده کنید و خب به اول بازار میخوره و قیمت بازار اول میوه مسلما مناسب هست .باز برای گرفتن اطلاعات بیشتر توصیه میکنم تماس بفرمایید .با احترام .

  15. 1399.06.22 قاسم

    سلام وقت بخیر .الان فصل مناسب کاشت نهال گردو چندلر هست ؟

    • 1399.06.22 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .تقریبا از اواسط ابان و اذز بهترین فصل کاشت می باشد .

  16. 1399.06.20 محسن

    سلام خسته نباشید نهال ها پیوند زده شدن یا اینکه بعد از کاشت باید پیوند زد؟ و اینکه پرداخت درب منزل انجام میشه ؟من حدود ۱۵۰ تا نهال چندلر میخوام برای مشهد قیمت ها چنده و اینکه فصل کاشت نهال ها کی میباشد؟ با تشکر

    • 1399.06.21 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما .خیر نهال پیوندی گردو چندلر هست، در مورد پرداخت می بایست تماس بفرمایید مشکلی بابت این موضوع نداریم ، فصل مناسب کاشت نهال در انتهای پاییز می باشد .خواهش میکنم .

  17. 1399.05.07 علیرضا

    سلام خسته نباشید .من شنیدم نهال گردو چندلر تا ارتفاع از1400 جواب میده و منطقه ی ما ارتفاع 1800 متر هست .باید چکار کنم چطور میتونم نهال گردو بکارم ؟ ممنون میشم اریا نهال پاسخ بده.

    • 1399.05.08 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما مهندسین اریا نهال در خدمت شما هستند .عرضم به حضورتون اینکه نهال گردوی چندلر برای تا ارتفاع 1500 متر جواب میده اما برای ارتفاع 1800 متر قطعا نهال گردو فرنور میتونه براتون فوق العاده محسوب بشه .

  18. 1399.05.01 سارا

    خداقوت میگم .برای هرس نهال گردو شما اموزشی هم دارید ؟ البته من از سایت ایسنا یک مطلبی خوندم اما خواستم از شما کمک بگیرم

    • 1399.05.01 ariyanahal.ir

      سپاس از شما .باری هرس نهال گردو چندلر ما اموزش خاصی نمیتونیم بدیم چون تصویری باید توضیح داده بشود اما در پیج اینستاگرام اریا نهال میتونیم در خدمتتون باشیم

  19. 1399.04.28 شایان

    درود بر شما .من عکس نهال گردو رو چطور میتونم داشته باشم ؟ و اینکه قیمت نهال گردو چندلر چند هست ؟

    • 1399.04.28 ariyanahal.ir

      درود بر شما .برای عکس نهال گردو چندلر توی واتس اپ پیام بدید هم عکس و هم قیمت رو خدمتتون دقیق اعلام کنیم .سپاس از شما

  20. 1399.04.24 لاله

    سلام و عرض ادب .برای خرید نهال گردو چندلر باید چطور اقدام کنم ؟ و اینکه قیمت نهال گردو چندلر الان چند هست ؟ ممنون میشم تیم اریا نهال پاسخم رو بدن تشکر

    • 1399.04.24 ariyanahal.ir

      سلام و درود بر شما برای خرید نهال گردو باید تماس حاصل فرمایید .قیمت نهال گردو چندلر از 70 تومان شروع می شود و باید قیمت روی تعداد و همان روز مشخص بشود .

  21. 1399.04.03 بهار

    سلام خسته نباشید .میخواستم بپرسم برای خرید نهال گردو چندلر لازمه حتما تماس بگیریم ؟ شاید یک شخص دلش نخواد تکلیف چی هست

    • 1399.04.03 ariyanahal.ir

      سلام سلامت باشید .حقیقت امر خرید نهال گردو چندلر در سایتمون تلفنی هست ما از شما عذر میخوایم

  22. 1398.12.08 لیدا

    شب خوش ‌.اقا برای خرید نهال گردو چندلر باید چیکار کنیم چطور اقدام کنیم؟تعداد بالا برای خرید بخوایم چطور حساب میکنید ؟ کلا چه تعداد نهال گردو چندلر دارید .من منتظر خبر شما میمونم

    • 1398.12.08 admin

      سلام شب شما هم بخیر باشه .خیلی ممنونم برای خرید نهال گردو چندلر باید تماس حاصل بفرمایید .تعداد نهال های گردو چندلر هم متناسب با نیازتون تهیه می شود .آریا نهال

  23. 1398.12.07 سینا

    سلام وقتتون بخیر باشه .میخواستم بپرسم چطور باید نهال های گردو رو بکارم که بیشترین بازدهی گردو رو داشته باشه ؟ به طور کلی چه مواردی توی بازدهی نهال گردو چندلر تاثیر گذاره ؟ ممنونم از خرید نهال گردو چندلر

    • 1398.12.08 admin

      سلام ودرود بر شما .برای کاشت نهال گردو چندلر لطفا تماس حاصل فرمایید .برای خرید نهال گردو هم لطفا تماس حاصل فرمایید .اگر تمایل داشتید مقالات سایت در بخش کاشت نهال گردو ، نحوه برداشت نهال گردو هم می توانند بهتون کمک کنند .

  24. 1398.12.05 ماهان

    سلام وقت بخیر .الان نهال گردو چندلر موجود دارید ؟برای خرید میخواستم

    • 1398.12.05 admin

      نهال گردو چندلر موجود هست.تماس بفرمایید

  25. 1398.12.02 نیکی

    درود و هزاران درود بر اریا نهال .عرض ادب ،یک سوال داشتم .برای کاشت نهال گردو چندلر باید چطور شرایط محیط رو اماده کنم ؟و اینکه چند عدد نهال گردو چندلر باید خریداری کنم ؟نحوه ی خرید نهال گردو چندلر به چه صورته ؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .سپاس

  26. 1398.11.26 سمیه

    با عرض سلام و خسته نباشید .برای خرید نهال گردو چندلر باید به چه صورت اقدام کنم ؟ممنونم

    • 1398.11.27 admin

      جهت خرید نهال گردو چندلر لطفا تماس بفرمایید

  27. 1398.11.21 حامد

    سلام خداقوت .برای خرید نهال گردو چندلر باید چطور اقدام کنم ؟نهال گردو چندلرچنده الان ؟

    • 1398.11.22 admin

      برای خرید نهال گردو چندلر لطفا تماس بگیرید

  28. 1398.11.17 محمد

    واقعا مدتی دنبال نهال گردو چندلر بودم ، چقدر خوبه که این نهال گردو چندلر رو موجود کردید .با خرید نهال گردو چندلر واقعا یه حس خوبی بهم دست داد مرسی از پشتیبانی خوبه اریا نهال