ایا گردو چاق میکند؟ | برسی فواید گردو برای چاقی صورت

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.25

آیا گردو باعث چاقی میشود؟

گردو یکی از مهم ترین مواد غذایی بوده که بسیار مغذی است و فواید زیادی برای بدن دارد. از این رو، افراد زیادی آن را در برنامه غذایی روزانه خود جای داده اند. اما با توجه به چربی بالایی که این ماده خوراکی دارد، برای بسیاری این پرسش مطرح است که آیا گردو چاق می‌کند، یا خیر؟ به همین دلیل در ادامه میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

ارزش غذایی گردو چه می باشد:

ارزش غذایی و خواص درمانی گردو سبب شده تا نقش مهمی در رژیم غذایی بسیاری از انسان‌ها داشته باشد. علاوه بر این، گردو دارای درصد نسبتا بالایی اسید چرب امگا ۳ نیز هست. چربی، عمده ترین بخش تشکیل‌ دهنده‌ گردو است که حدود 65 تا 70 درصد آن محسوب می گردد، اما مقدار کمی پروتئین و کربوهیدرات دارد. با توجه به موارد گفته شده، گردو را می‌توان جز مواد خوراکی با کالری و انرژی بالا محسوب کرد.

مغز گردو

میزان کالری موجود در گردو:

کالری گردو نسبتا زیاد است؛ به طور میانگین هر ۱۰۰ گرم مغز گردو، 650 کیلو کالری دارد. 100 گرم مغز گردو حدود 8 تا 12 عدد گردو است. اما از طرف دیگر این مغز گردو سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌گردد. به همین دلیل پس از خوردن آن، انرژیی لازم برای بدن تان تامین می‌شود و بهتر است مصرف دیگر مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید که موجب کاهش وزن شما می‌گردد.

آیا گردو باعث چاقی می‌شود؟

در پاسخ به این پرسش که آیا گردو باعث چاقی می‌شود، یا نه؟ باید بگوییم اگر چه این ماده خوراکی سرشار از چربی است و کالری بالایی دارد، اما مصرف متعادل آن سبب چاقی و اضافه وزن نمی‌‌شود. افزون بر این، گردو اسیدهای چرب امگا 3 بالایی دارد که این امر کلسترول بد خون را کاهش داده و به افزایش چربی مفید خون کمک می‌کند.

علاوه بر این، چربی‌ های امگا 3 موجود در گردو باعث کاهش اشتها شده و به کم شدن وزن بدن کمک مناسبی می‌کند. لازم به ذکر است این نوع چربی به هیچ عنوان مضر و غیر اشباع نیست. همان طور که گفتیم گردو پتانسیل کالری نسبتا زیادی دارد؛ به این معنی که نسبت کالری آن به وزنش بالا است، اما انرژی جذب ‌شده از گردو زیاد نیست.

تاثیر گردو بر اشتها چیست؟

بهره بردن از خواص گردو باعث کاهش میل به غذا شده و برای کنترل احساس گرسنه شدن مطلوب است، چرا که می‌تواند به شخص گرسنه این احساس را دهد تا مقدار وقت زیادی حس سیری نمایید و میلی به خوردن غذاهای دیگر نداشته باشید. علاوه بر این، بررسی اسکن مغزی افرادی که به صورت منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار داده اند، نشان می‌دهد که قسمت‌هایی از مغز که به افراد کمک می‌کند تا در مقابل خوراکی‌های خوشمزه مثل شیرینی‌ها و غذاهای چرب مقاومت کنند، فعال‌تر شده‌اند.

به این ترتیب، به تدریج میلشان به مصرف این نوع خوراکی‌ها کمتر شده و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آن‌ها کاهش می‌یابد.

آیا مصرف گردو برای چاقی صورت مفید است؟

  • یکی از شایع ترین مشکلاتی که با شروع رژیم‌های غذایی لاغری و یا کاهش وزن به وجود می‌آید، لاغری چهره است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند.
  • مغز گردو به شما کمک می‌کند تا صورت شما پر تر شود اگر تعداد مناسبی در طول روز مصرف نمایید.
  • عملکرد مناسب گردو برای چاقی صورت، قابل توجه است زیرا مغز گردو به جز پر کردان صورت به سلامت بافت پوست صورت تاثیر مناسبی بگذارد.

چربی سوزی با گردو:

گردو یکی از مغزهای سفید و پر خواصی می باشد که برای چربی سوزی مناسب است؛ چرا که مصرف آن موجب افزایش حساسیت به انسولین شده و چربی نا مناسب و اشباع شده ندارد. گردو با روغن سالم و کربوهیدرات ساده‌ ای که دارد، منجر به تحریک سلول های بدن شخص می شود تا آن ها را مورد سوخت قرار دهد.

همچنین، بهره گیری از مغز گردو می‌ تواند کالری ای که مورد سوخت واقع شده است، در حال خواب و استراحت مجدد آن را بسوزاند. حتی خوردن آن در افراد دارای اضافه وزن نیز سبب افزایش چربی سوزی می‌گردد.

مشاهده لیست بهترین ارقام نهال گردو

آیا با مصرف گردو می‌توان چربی‌های دور شکم و پهلو را سوزاند:

گردو یک ماده غذایی مفید برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو است. بهره بدن از یک رژیم سالمی که مملو از گردو باشد می تواند در کم کردن وزن و چربی دور شکم هم کمک زیادی کند؛ چرا که با افزایش چربی‌ های مفید در بدن و افزایش سوخت و ساز بدن، این چربی‌ها نیز از بین می‌روند. خوردن گردو سبب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که این امر نیز به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های شکم و پهلوی خود راحت شوید و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید.

بهترین زمان خوردن گردو:

اگر می‌ خواهید در طول روز پر انرژی و اکتیو باشید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که همراه با صبحانه خود، گردو میل کنید. مصرف گردو در اول روز می‌‌تواند حافظه شما را تقویت کرده و منجر به افزایش سلامتی و قدرت بدنی گردد. همچنین، می‌توانید گردو را به عنوان یک میان وعده مقوی نیز مصرف نمایید. یکی از بهترین زمان‌ها برای مصرف گردو، هنگام گرسنگی است؛ چراکه این ماده سرشار از مواد مغذی مختلف است و با اینکه یک وعده غذایی کامل است، باعث چاقی شما نمی‌شود.

در چه صورت گردو باعث چاقی می‌شود؟

پیش‍تر به آن اشاره داشتیم که مغز گردو کالری و انرژیی بالایی دارد. از این رو، میل کردن زیاد  آن می‌تواند مقدار کالری بدن را افزایش دهد و در صورت سوخت نشدن این کالری‌ها، ممکن است شما دچار اضافه وزن شوید. در این صورت، ‌ انرژی اضافی های باقی مانده گردو در بدن شما به چربی تبدیل شده و به صورت انرژی ذخیره شده لیپید در می‌آیند. به همین دلیل زیاده روی در مصرف گردو و عدم فعالیت بدنی کافی، می‌تواند به افزایش وزن شما منجر شود.

چه افرادی نباید گردو مصرف کنند؟

درست است که مغز گردو بسیار سالم و پر خاصیت است اما بسیاری از افراد به آن آلرژی دارند که اغلب این حساسیت را به صورت کهیر در پوست نشان می دهد. در معدود افراد هم ممکن است با تنگی نفس این عوارض خود را نشان دهد که بهتر است از خوردن اب دوری نمایند.

آیا مصرف گردو برای افراد کهنسال نیز مناسب است؟

هر چه سن بالاتر می رود، به همان نسبت هم سوخت بدن کمتر می شود و مسلما کمتر هم نیازمند سوخت می باشد. پس داشتن و رعایت یک رژیم درست حائز اهمیت می باشد. در رژیم افراد مسن هم مصرف منظم گردو بسیار تاکید می شود زیرا سرشار از ویتامین های مفید و چربی های حیاتی برای بدن می باشد. البته می بایست تعادل را در مصرف رعایت نمایند.

جمع بندی و نتیجه گیری ایا گردو چاق میکند؟

ارزش غذایی و خواص درمانی گردو، سبب شده تا نقش مهمی در رژیم غذایی زیادی از انسان‌ها داشته باشد، اما گردو کالری و انرژی بالایی دارد و به همین دلیل برای بسیاری این پرسش مطرح است که آیا گردو باعث چاقی می‌شود، یا خیر؟ در پاسخ باید گفت اگر این خوراکی به صورت متعادل مصرف گردد نه تنها سبب چاقی نمی‌شود بلکه برای چربی سوزی نیز مفید است. علاوه بر این، گردو سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به آب شدن چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند.

منابع مقاله گردو برای چاقی صورت:

  1. https://namnak.com
  2. https://7maghz.com/does-walnut-get-fat
  3. https://www.chetor.com
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
71

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ایا گردو چاق میکند؟ | برسی فواید گردو برای چاقی صورت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *