خواص حریره بادام برای نوزاد: + (برسی فواید حریره برای بزرگسالان)

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.25

مقدمه ای بر فواید حریره بادام:

اگر در خانواده خود نوزاد داشته باشید، به‌ خوبی می‌ دانید که پزشکان تغذیه، پزشکان اطفال و حتی بهورزان مراکز بهداشت در چکاب‌های دوره‌ای تاکید می‌کنند که غذا دادن به نوزاد را از شش ماهگی با حریره بادام و لعاب برنج آغاز کنید. اما شاید تا کنون فرصتی پیدا نکرده باشید که درباره خواص حریره بادام، مطالعه کنید. قطعا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که این فرآورده خوشمزه، برای بزرگسالان نیز فواید شگفت‌انگیزی دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا از جادوی این غذای خوش عطر و بو، بیشتر بدانید.

ظرف حریره یادام

خواص حریره بادام برای نوزاد چیست؟

پیش از اینکه به فواید حریره بادام، بپردازیم، خوب است بدانید که صحیح است که اکثر ما بادام را به عنوان یک آجیل یا مغز خوشمزه می‌شناسیم، اما در واقع بادام، هسته یک میوه است! باید گفت بادام مانند هسته گیلاس، زردآلو و دیگر میوه‌ها در دل یک میوه جای گرفته است که وطن اصلی آن آسیای جنوب غربی است.

خب! بهتر است برویم سراغ خواص حریره بادام. حریره بادام دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر، مواد معدنی است که در رژیم‌های غذایی سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیوه تهیه این فراورده برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان متفاوت است، اما به طور کلی خواص اصلی و مفید بادام را حفظ می‌کند و در ترکیب با دیگر مواد غذایی مفید مانند شیر یا عسل، خواص شگفت‌انگیزی را به وجود می‌آورد.

خواص حریره بادام برای نوزادان:

خواص حریره بادام؛ برای نوزادان به حدی است که همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، پزشکان تاکید دارند که نخستین غذای جامدی که کام نوزاد با آن باز می‌شود، حریره بادام باشد. تحقیقات نشان داده است که بدن نوزادان و حتی بزرگسالان، آمادگی بیشتری برای جذب مواد معدنی و ویتامین‌های بادام فرآوری شده دارد. بنابراین حریره بادام، یک انتخاب آگاهانه برای تغذیه نوزاد است.

خواص حریره بادام
  • نقش خاصیت حریره بادام در سلامت قلب نوزاد:

این غذا در سلامت قلب نوزاد شما نقش مهمی ایفا می‌کند و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. در نتیجه گردش خون در بدن بهتر اتفاق می‌افتد و سیستم‌های بدنی، عملکرد درستی خواهند داشت.

  • نقش حریره بادام در رشد استاندارد نوزاد:

علاوه بر چربی مفید برای قلب، از دیگر فواید حریره بادام، کمک به جریان رشد نوزاد است. مراکز بهداشت در یک سامانه جامع کشوری و بر طبق یک الگوی رشد استاندارد، مراحل تکامل نوزادان را ثبت و جمع‌آوری می‌کنند. بر این اساس، هر نوزاد باید در ماه‌های مختلف حیات خود به درجه استانداری از رشد قدی و وزنی رسیده باشد.

بنابراین یکی از بهترین خواص حریره بادام برای نوزادان، مواد معدنی و ویتامین‌هایی می باشد که به رشد نرمال آن‌ها می‌ انجامد.

  • نقش حریره بادام در استحکام استخوان‌های نوزاد:

مکمل‌های خوراکی که معمولا از ۳ ماهگی به نوزادان تجویز می‌شوند، برای پیشگیری از نرم شدن استخوان‌ها و طی شدن مراحل رشد سالم است. از فواید حریره بادام؛ دربرداشتن مقادیر قابل توجهی کلسیم است که به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

  • نقش حریره بادام در تقویت سیستم ایمنی نوزاد:

یکی دیگر از خواص حریره بادام برای نوزادان، داشتن ویتامین E می باشد. از این‌ رو، حریره یک آنتی‌ اکسیدان قدرتمند محسوب می‌ شود که ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری‌ ها بالا می برد و آهن موجود در بادام نیز موجب طی شدن روند رشد به شکل اصولی می‌گردد. این فواید حریره بادام؛ حرکت اکسیژن در بدن را آسان می‌کند و در نتیجه از بیماری‌های تنفسی، آسم، اضطراب و خستگی مزمن جلوگیری می‌نماید.

خواص حریره بادام برای بزرگسالان:

حریره بادام نه تنها برای نوزادان مفید است، بلکه قرار گرفتن آن در برنامه غذایی بزرگسالان نیز تاثیرات مثبت فراوانی دارد. تحقیقات فواید زیادی جهت قرار گرفتن این فرآورده در رژیم غذایی زنان، مردان و ورزشکاران اثبات کرده‌اند که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

همچنین جهت آشنایی با نهال بادام و اطلاعات دقیق روی عبارت خرید نهال بادام کلیک کنید.

  • خواص حریره بادام برای زنان:

زنان از زمانی که تصمیم برای بارداری می‌ گیرند، ملزم به استفاده از اسید فولیک جهت پیشگیری از نقص‌های مادرزادی در جنین می‌شوند. از فواید حریره بادام، این است که به عنوان یک اسید فولیک طبیعی شناخته می‌شود.

ترکیب بادام با شیر، عسل و یا شیره آن را به یک معجون درمانگر معجزه‌آسا تبدیل می‌کند که برای زنان در ایام قاعدگی نیز بسیار توصیه شده است؛ چراکه بدن را گرم، ضعف را بر طرف و کم‌خونی را درمان می‌کند. مادران شیرده نیز با مصرف حریره و البته اضافه کردن نبات به این غذا برای حذف نفخ آن، می‌توانند هم خود را تقویت کنند و هم شیر بیشتری برای نوزاد خود داشته باشند.

  • فواید حریره بادام برای مردان:

از خواص حریره بادام؛ برای بزرگسالان به ویژه مردان، تقویت قوای جنسی است. به علت مشکلات تغذیه‌ای، بسیاری از مردان در برهه‌هایی از زندگی با کم‌توانی جنسی مواجه می‌شوند که یک بیماری استرس‌آور است و گاه به مشکلات عدیده زناشویی نیز منجر می‌شود. برای رهایی از این وضعیت و به جای فشار عصبی و تعویض دکترهای متعدد، می‌توان روی فواید حریره بادام، حساب کرد.

مطالعه مقاله خواص بادام

  • خواص حریره بادام برای ورزشکاران:

حریره بادام یک مکمل انرژی‌ زای طبیعی است. مکملی که عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد، گردش اکسیژن در خون را تسهیل می‌کند و ایمنی بدن را نیز افزایش می‌دهد. حریره بادام به واسطه چربی‌ های سالمی که دارد، به جبران سطح انرژی بدن و افزایش توده عضلانی کمک می‌کند. از طرفی، این فرآورده، تنظیم کننده  کارهای آنزیمی در بدن است و سلامت بدنی را تضمین می‌نماید.

بنابراین اگر به‌ تازگی وارد دنیای بدنسازی شده‌ اید، خوب است بدانید که به سبب فواید حریره بادام، بسیاری از اساتید و مربیان شما در رژیم غذایی روزمره خود، این فرآورده را گنجانده‌اند.

  • خواص حریره بادام برای نوجوانان و سالمندان:

حریره بادام، حافظه را بهبود می‌ بخشد و تنش‌ های عصبی را کم می‌ کند. بنابراین نقش مهمی در سلامت روانی نوجوانان و آرامش سالمندان دارد. هم‌چنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، امکان ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و به سبب ویتامین‌هایی که دارد، از پوست و مو نیز محافظت می‌کند.

جهت تمایل می توانید به مطالعه ی مقاله ی خواص میوه بپردازید.

طرز تهیه حریره بادام چه می باشد:

اگر با خواندن این مطلب و اطلاع از خاصیت حریره بادام، علاقمند شده‌اید تا اعضای خانه را به یک صبحانه و یا میان وعده پرانرژی دعوت کنید، در این قسمت برای شما طرز تهیه حریره بادام را قرار داده‌ایم.

با خیساندن بادام‌ ها، پوست آن را بگیرید و سپس با آسیاب برقی آن‌ها را له کنید تا حالت خمیری پیدا کنند و یا با رنده ریز، خردشان کنید. سپس آن را درون شیر بریزید و روی حرارت قرار دهید. برای سرو راحت‌تر و نیز زیباتر شدن ظاهر این غذا،  می‌توانید بعد از جوشیون و سفت شدن، موادتان را با گوشت‌کوب برقی و یا همزن، یکدست کنید.

از اینجا به بعدش به ذائقه و سن و سال فردی که برایش حریره درست کرده‌اید، بستگی دارد. برای نوزادان می‌توانید شکر و نشاسته هم اضافه کنید. برای بزرگ‌ترها عسل یا شیره، پودر هل، دارچین، گل محمدی، کره، موز و دیگر میوه‌ها را نیز می‌توانید به ترکیبتان بیفزایید. غلظت حریره مانند فرنی است و می‌تواند به صورت داغ یا سرد سرو شود.

جمع بندی خواص حریره بادام برای نوزادان:

در این مقاله به خواص حریره بادام برای نوزادان و بزرگسالان پرداختیم و طرز تهیه این فرآورده خوشمزه را نیز برایتان قرار دادیم؛ اما واقعیت این است که نتوانستیم تمامی فواید حریره بادام را در قالب یک مقاله بگنجانیم. حریره بادام، یک غذای اعجاب‌ انگیز است که می‌ تواند هم یک داروی شفابخش باشد، هم یک مکمل انرژی‌زا و هم می‌تواند فرآورده رژیمی‌ باشد. شما به خاطر کدام فواید، حریره بادام مصرف می‌ کنید و به حریره بادامتان چه افزودنی‌های خوراکی دیگری غیر از آنچه مطرح کردیم،  اضافه می‌کنید؟

منابع مقاله فواید حریره بادام:

  1. https://solidstarts.com/foods/almond
  2. https://www.healthline.com/nutrition/9-proven-benefits-of-almonds
  3. https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-almonds
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
13

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص حریره بادام برای نوزاد: + (برسی فواید حریره برای بزرگسالان)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *