خواص گردو با عسل: {برسی کامل خواص و مضرات گردو و عسل}

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.26

خاصیت عسل با گردو چیست؟

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری داشتن تغذیه مناسب و وعده‌های غذایی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون به دلیل وجود کرونا بسیار مهم است که چه نوع تغذیه‌ای داریم. در این میان نیز احتمالا شما درباره خواص گردو با عسل، مطالبی خوانده اید. برای اکثر افراد وعده صبحانه بسیار لذیذ و در عین حال مهم است؛ دلیل این میزان اهمیت نیز واضح است!

چون بسیار مهم است شما روز خود را چگونه شروع می‌کنید و در واقع میزان انرژی و کارایی مغز شما در طول روز ارتباط تنگاتنگی با تغذیه شما خواهد داشت. حال به دلیل محبوبیت و خاصیت بالای ترکیب عسل و گردو، به ویژه در وعده صبحانه، ما تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب به معرفی خواص گردو با عسل و دیگر موارد کاربردی مربوط به آن بپردازیم. اگر برای شما نیز دانستن این مطلب جذاب است، ما با همراه باشید.

عسل و گردو

خواص گردو با عسل، ترکیبی لذیذ و پرخاصیت:

احتمالا اکثر شما ترکیب عسل و گردو؛ را امتحان کرده‌اید؛ در واقع می‌توان گفت هم عسل و هم گردو جزو مواد غذایی بسیار مقوی و پرطرفدار به خصوص در خانواده‌های ایرانی هستند. البته قطعا نباید خواص بی‌شماری که هر کدام از آن‌ها دارند را دست کم بگیریم. در این حالت چه بهتر که ما بتوانیم عسل و گردو، را همزمان باهم میل کنیم.

در واقع می‌توان گفت ترکیب این دو خوراکی جذاب، طعمی لذیذ و خوشایند برای اکثر افراد دارد و به همین دلیل شما می‌توانید آن را در وعده صبحانه یا حتی عصرانه خود جای دهید تا هم از وعده غذایی خود لذت ببرید و هم خواص بی‌شمار آن را جذب نمایید. پیشنهادی که ما به شما می‌کنیم این است که همیشه سعی کنید گردو با عسل، را همزمان با هم خریداری نمایید، تا بتوانید بیشتر از این ترکیب لذیذ و پرخاصیت، نوش جان کنید. حال با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی مهم‌ترین خواص گردو با عسل، بپردازیم.

شاید با خرید نهال از آریا نهال مشکلتون حل شد ، کافیه فقط یک سری به منوی سایت بزنید!

مهم‌ترین خواص گردو با عسل:

در ابتدا باید این موضوع را برای شما روشن کنیم که به طورکلی ثابت شده که عسل، منبع عالی سرشار از انرژی است که بدن به دلیل نیاز به کربوهیدارات، آن را دریافت و جذب می‌کند. فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و انواع دیگری از قندها، از هر صد گرم محصول، 82 گرم آن را تشکیل می‌دهند. عسل حاوی ویتامین‌های گروه B، اسید اسکوربیک و برخی ویتامین‌های E و K نیز هست.

ترکیب عسل و گردو؛ باعث می‌شود تمام خواص مفید آن‌ ها باهم ترکیب شوند و این می‌تواند مانند بمب انرژی برای سلامت و انرژی بدن شما مفید باشد! علاوه بر آن ترکیب عسل با روغن‌ های ارزشمند، مواد معدنی فراوان و همچنین پروتئین‌های موجود در گردو باعث می‌شود بسیار غنی و مملو از ویتامین باشد. این تنها یک خاصیت گردو با عسل، است؛ در ادامه برخی خاصیت‌های درمانی آن را نیز برای شما ذکر می‌کنیم.

عسل و گردو

خاصیت عسل و گردو در پیشگیری از سرطان:

ترکیب عسل و گردو، همیشه به عنوان ترکیب ضد سرطان قوی شناخته شده است. در واقع ترکیبات فنولی عسل و امگا 3 موجود در گردو، باعث می‌شود از رشد غیرمعمول سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

خاصیت گردو با عسل در درمان بی‌خوابی:

آیا شما دلیل بی‌ خوابی‌ های خود را می‌ دانید؟ در واقع کمبود ملاتونین (هورمون خواب) باعث می‌شود فرد با این دغده روبرو شوید. فرد می‌تواند برای مقابله با این مشکل به جای مصرف قرص، از روش‌های طبیعی و گیاهی استفاده کند. قبل از هر چیزی دقت به تغذیه‌ای که دارید، مهم‌ترین بحث است. مثلا پیشنهاد ما به شما این است که معجون عسل و گردو، را حتما جزو میان وعده‌های خود قرار دهید؛ چون با ترشح سروتونین می‌تواند منجر به خواب راحت و عمیق شود.

جبران کم خونی:

اگر شما نزد مادر بزرگ‌ ها و حتی مادرتان بروید و متوجه شوند که شما دچار کم خونی شده‌اید، قطعا به شما تاکید خواهند کرد که عسل و گردو، زیاد استفاده کنید. همچنین می‌گویند از خاصیت معجزه آسای معجون گردو و عسل، غافل نشوید. در واقع این موضوع از قدیم ثابت شده است و شما می‌توانید با خیال راحت این ترکیب خوشمزه و مفید را که به جبران کم خونی شما کمک می‌کند، میل نمایید.

خواص گردو با عسل در درمان زخم معده:

اگر شما با مشکل زخم معده درگیر هستید، حتما باید از خوراکی‌های ضدباکتریایی و همچنین آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید تا به روند بهبود شما کمک نمایند. حال باید بدانید ترکیب عسل (به عنوان خوراکی ضد باکتریایی مفید) و گردو (به عنوان آنتی اکسیدان قوی)، می‌تواند خیلی زود به درمان زخم معده شما کمک کند.

درمان یبوست و افزایش عملکرد روده:

اگر جزو افرادی هستید که زیاد با مشکل یبوست درگیر می‌شوید، حتما باید از خوراکی‌های ملین در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید به درمان خود کمک نمایید. حال جالب است بدانید گردو جزو ملین‌ های بسیار مفید برای یبوست محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید آن را با عسل ترکیب کنید؛ چون عسل برای عملکرد بهتر روده مفید خواهد بود و در نهایت خاصیت گردو با عسل، می‌تواند به خوبی به درمان یبوست شما کمک کند و مفید واقع شود.

خواص گردو با عسل، مناسب برای کاهش وزن:

اگر شما در دوره رژیم خود هستید یا به هر دلیلی باید از خوردن شیرینی‌های مصنوعی خودداری کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد و همچنین بتوانید وزن خود را کاهش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده از عسل را جزو وعده‌های خود قرار دهید. شما می‌توانید این شیرینی طبیعی را همراه با گردو استفاده نمایید؛ تا هم احساس سیری بیشتری نمایید و هم کالری کمتری جذب بدن شما شود. پس برای این مورد همیشه ترکیب عسل و گردو، را به ذهن خود بسپارید.

فواید عسل و گردو در کاهش فشار خون:

از مهم‌ترین خواص گردو با عسل؛ کاهش فشار خون است. مثلا شما می‌توانید با مصرف روزانه تنها 100گرم عسل با همین مقدار گردو به مدت 45 روز، بدن خود را ایمن کنید و در نهایت فشار خون خود را کاهش دهید.

همچنین جهت آشنایی با انواع نهال گردو و اطلاعات دقیق می توانید روی عبارت خرید نهال گردو کلیک نمایید.

سوالات متداول خواص گردو با عسل:

  1. طرز تهیه عسل و گردو چگونه است؟

تهیه آن بسیار آسان است! تنها کافی است عسل تازه و باکیفیت بالا خریداری کنید و آن را با گردوی پوست کنده، سبک و بدون علائمی از کپک و خرابی ترکیب نمایید. البته بهتر است برای هضم بهتر گردو، مغز آن را خرد کنید و به راحتی با عسلی که به هیچ وجه حرارت ندیده است، ترکیب نمایید؛ این ترکیب خوش طعم برای شما بسیار مفید خواهد بود.

  1. آیا معجون عسل و گردو انواع مختلفی دارد؟

بله! قطعا شما می‌ توانید با عسل با گردو، ترکیبات مختلفی به عنوان معجون درست کنید. مانند، معجون ساده گردو و عسل، معجون گردو و عسل با دارچین، معجون مقوی با میوه‌های خشک همراه با گردو و عسل و…

جمع بندی و نتیجه گیری خواص گردو با عسل:

در این مطلب به بررسی یکی از خوشمزه‌ ترین، مقوی‌ ترین و پر انرژی‌ ترین ترکیبات موجود یعنی ترکیب عسل و گردو، و همچنین خواص فراوان آن پرداختیم. در نهایت باید بدانید خواص این ترکیب لذیذ قطعا به مواردی که گفتیم ختم نخواهد شد و شما می‌توانید با جستجو و تحقیق درباره آن، به نتایج بیشتر و حتی کاربردی‌تری برسید. همچنین شما می‌توانید اطلاعات و نظرات خود را درباره خواص گردو با عسل، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا در کنار هم، اطلاعات مفیدتری درباره داشتن تغذیه‌ای سالم کسب کنیم.

منابع مقاله عسل و گردو:

  1. https://mazoland.com/benefits-of-honey-and-walnuts
  2. https://eatgreenpoint.com/34297
  3. https://tocflux.com/honey-walnuts-and-almonds-a-wonderful-combination
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
178

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 1402.12.14 سیاوش هاجر

    برای مزاج و طبع گرم فوق العاده گرم
    نیست؟. باعث جوش و دمل نمیشه؟

    • 1402.12.16 admin-ariyanahal

      درود بر شما
      بله درست است بستگی به طبع و مزاج افراد دارد.

  • 1401.08.18 ق

    استفاده می‌کنم

  • 1399.09.16 محمد

    سلام
    میتونبم گردو رو آسیاب کنیم با عسل قاطی کنبم برای زمان زیاد استفاده کنیم یا خیر نباید قاطی شدش بیشتر از ۷روز بگذره

    • 1399.09.18 ariyanahal.ir

      سلام . تجربه ی چنین موضوعی رو نداشتیم متاسفانه .