12 خواص فوق العاده برگ گردو | فواید بی شمار برگ گردو

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.26

خواص برگ درخت گردو چیست:

به‌ طور کلی خواص برگ گردو؛ بی شمارند. از این ماده برای درمان اسهال، التهاب دستگاه گوارش و کرم‌های ‌روده استفاده می‌شود. همچنین این برگ یک عامل خوب برای «تصفیه خون» تعریف شده است. گفتنی است که بیماری‌های ‌پوستی، عفونت‌های ‌پوستی و تورم پلک نیز از جمله امراضی هستند که می‌ توان برای درمان آنها از این برگ شفابخش استفاده نمود. برگ درخت گردو، معجزه می‌ کند. به همین علت در این محتوا قصد داریم از خواص برگ درخت گردو، برای شما بیشتر بگوییم؛ با ما همراه باشید.

برگ گردو

آشنایی بیشتر با خواص برگ گردو:

گردو یکی از مغز های جذاب و پر خواص است. جالب است بدانید که علاوه بر خود گردو که محصول نهال گردو است، چوب درخت گردو و حتی برگ درخت گردو نیز پر از فایده و پر از خاصیت تعریف شده اند. از برگ گردو، به گونه‌ های مختلفی بهره برده می‌شود. آن را می‌ توان هم به صورت خام و هم به صورت پخته مورد استفاده قرار داد.

هدف از خام این است که می‌ توان این برگ گردو را بدون نیاز به پختن بر روی مواضعی که نیاز به درمان دارند قرار داد و از فواید طبی آن بهره برد و منظور از پخته نیز هرگونه اقدامی است که بر روی برگ اعمال و از نتیجه آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال جوشانده برگ درخت گردو، فراورده ای است که طی فرایندی تولید می‌شود و لازم است برای به‌دست آوردن آن، برگ را خامی درآورد.

درمان اسهال با بهره مندی از برگ درخت گردو:

استفاده از خواص برگ گردو؛ روشی مناسب جهان درمان برای افرادی است که از مشکل معده رنج می‌برند. گفته می‌شود که برای حل مشکل معده، کافی است تا چند برگ گردو را در یک قوری ریخته و آن را خیس نمایید، سپس آن را بر روی حرارت گذاشته و صبر کنید تا به مرحله جوش برسد. پس از گذشت چند دقیقه آن ترکیب را از صافی عبور داده و صبر نمایید تا خنک شود. این جوشانده یکی از بهترین درمان‌ها برای مبارزه با مشکلات معده و روده است.

مشاهده لیست خرید انواع نهال گردو

کمک به درمان دیابت با برگ گردو:

لازم به ذکر است که جوشانده برگ درخت گردو، کاهش دهنده قند خون بوده و می‌ تواند مقاومت به انسولین را تا حد زیادی در بدن کاهش دهد. برای انجام این کار کافی است تا برگ تازه را جوشانده و از صافی رد کنید. شما می‌ توانید در طول روز از این جوشانده استفاده کرده و تاثیر آن را بر روی بدنتان ارزیابی نمایید. این درمان به دلیل طبیعی بودن، هیچ گونه عارضه‌ای نداشته و کاملا سالم است.

برگ درخت گردو

خواص برگ گردو در کمک به درمان عفونت:

اگر به بیماری‌ های عفونی باکتریایی چون قارچ، تبخال، زگیل و… مبتلا هستید، می‌ توانید برای درمان، از خواص برگ گردو، استفاده نمایید. گفتنی است که برگ را می‌ توان هم به صورت جوشانده به مصرف رساند و هم می‌ توان آن را به صورت مستقیم بر روی مواضع مرتبط قرار داد و از آثار درمانی آن بهره برد.

به عنوان مثال قرار دادن خمیر پوست گردو یا له کرده آن بر روی تبخال، یک روش درمانی خیلی خوب برای درمان تبخال به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که پوست گردو، حاوی ماده‌ای به نام نفتالن است و این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد.

خواص برگ درخت گردو کمک به درمان سرطان:

سرطان، بیماری شایع قرن جدید است. استفاده از خواص برگ گردو، یک روش خوب برای کمک به درمان سرطان است. آنتی اکسیدان‌ های موجود در برگ گردو،  ضد سرطان بوده و همچنین ضد رادیکال‌های آزاد هستند. فلاونوئیدها نوعی مواد شفا بخش هستند که در برگ درخت گردو به وفور یافت می‌شوند.

این مواد شفابخش قادر است تا سطح ایمنی بدن را تا حد زیادی بالا برده و سلول‌ های سرطانی را مهار کند. گفتنی است که عرق گیاهی برگ درخت گردو، یکی فراورده‌هایی ‌است که در درمان موثر سرطان نقش تاثیرگذاری دارد.

برای تهیه عرق از این مواد، کافی است تا آن را در مقدار معینی آب خیسانده و به مرحله جوش برسانیم. بعد از انجام این فرایند بایستی به مواد اجازه دهیم تا سرد شوند. در حین فرایند سرد شدن، این مواد بخار کرده که به سرد کردن بخاری که از روی آن بلند می‌شود، تقطیر می‌گویند. عرق برگ درخت گردو، حاصل تقطیری است که در طول این فرآیند جمع گشته است.

مشاهده مقاله کاشت درخت گردو

خواص برگ گردو برای مو:

یکی از خواص عرق برگ درخت گردو، تقویت مو است. تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند که مصرف مرتب این ماده می‌ تواند در درمان ریزش مو موثر باشد. گفتنی است که علاوه بر مصرف عرق برگ درخت گردو، شما می‌ توانید برگ‌های درخت گردو را جوشانده و پس از خنک شدن، آن‌ها را بدون واسطه بر روی کف سرتان بریزید. پس از این فرایند کافی است تا به مدت 10 الی 20 دقیقه کف سر را ماساژ داده و سپس شستشو نمایید. انجام مرتب این کار تاثیر مثبتی بر تقویت کف سر و جلوگیری از ریزش مو دارد.

درمان مشکلات کبدی با فواید برگ های گردو:

حتما می‌ دانید که بیماری‌ های مرتبط با کبد (سیروز و فیبروز) تا چه حد عملکرد بدن را مختل می‌کنند. اگر از مشکلات کبدی رنج می‌برید، می‌ توانید این مشکلات را با درمان‌های ارگانیکی چون مصرف جوشانده برگ درخت گردو، درمان نمایید. گفته می‌شود که این برگ‌ها مواد مفید زیادی را در خودشان جای می‌دهند که مصرف آن می تواند از کبد در برابر آسیب‌ها محافظت نماید.

خواص برگ درخت گردو در درمان درد مفاصل:

درد مفصل نیز یکی از دردهایی است که سازش با آن گاهی از تحمل فرد خارج است. بهره از خواص برگ گردو، یک روش ساده و سالم درمانی برای بهبود این درد است. گفتنی شده که اگر از درد مفصل یا ورم مفصل و یا پیچش عضلات رنج می‌برید، کافی است روزی 1 الی 3 مرتبه عرق برگ درخت گردو مصرف نمایید. این ماده مانند یک مسکن قوی عمل کرده و حتی می‌ تواند عضلات درگیر شما را شل نماید.

تاثیر برگ گردو در رفع سردردهای میگرنی:

سردردهای می‌گرنی، می‌ توانند فرد را تا مرز جنون برسانند، بعضی از آن‌ها به قدری حاد هستند که با مصرف مسکن نیز درمان نمی‌شوند. مصرف روزی 3 فنجان دمنوش برگ درخت گردو، یک روش خوب و مطمئن برای درمان سردردهای می‌گرنی است

طرز تهیه دمنوش برگ گردو:

طرز تهیه دمنوش برگ گردو؛ مانند تهیه چای است. برای درست کردن آن کافی است آب را جوشانده و آن را بر روی برگ‌های گردو بریزیم. به آن 20 دقیقه فرصت داده و پس از این زمان، آن را میل نماییم. این نوشیدنی علاوه بر تسکین سردردهای می‌گرنی، برای درمان ورم روده، ورم لثه، کم خونی، درمان دیابت، پاکسازی خون و… نیز مفید است.

جمع بندی و نتیجه گیری خواص برگ گردو:

برگ درخت گردو، فواید بسیار شگفت انگیزی دارد. نکته ی پر اهمیت دیگر این است که روش های بهره مندی از برگ گردو، بسیار متفاوت می باشد. شخص می تواند هم به صورت جوشانده مصرف، یا به صورت دم کرده و یا در روش دیگر به صورت خام و مستقیم از آن بهره مند شود.

همچنین گفتنی است که عرق برگ این درخت نیز تاثیرات به‌سزایی بر روی درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. با این همه فایده آیا میتوان استفاده کردن از این ماده جادویی را به تعویق انداخت؟ شما هم می‌ توانید نظرات و تجربیات خود در مورد خواص برگ گردو، و یا طرز تهیه دمنوش برگ گردو، را با ما در میان بگذارید.

منابع خواص برگ درخت گردو:

  1. https://goldnahal.ir
  2. https://www.emedicinehealth.com/english_walnut/vitamins-supplements.htm
  3. https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-walnuts
  4. https://wikifarmer.com/walnut-tree-information/
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
393

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 1402.12.21 مظاهر خوانساری

    سلام .خسته نباشید .برگ خشک گردو برای خاک گیاهان چه مضراتی دارد

    • 1402.12.23 admin-ariyanahal

      با سلام
      به طور کلی خاک برگ مورد خاصی برای گیاهان ندارد. اما مصرف عرق برگ گردو ممکن است مشکلاتی برای انسان ایجاد کند.

  • 1401.08.09 Mehr dad

    “هوالقادر”
    درود.. و سپاس.
    بنظرم برگ گردو برای رفع عصبانیت، استرس، فشارهای عصبی خوبه
    هروقت عصبی میشم یکی دوتابرگ گردو یا برگ نارنج راتودستم له میکنم و نجات…
    واقعأمعجزه میکنه..
    شاکرخداوندیم ک چنین و چنانمان عطافرمود..
    شاد باشید وشادی آفرین.

    • 1401.09.15 ariyanahal.ir

      سلام عرض ادب. سپاس از سخاوت شما که تجربه ی خودتان را با ما به اشتراک گذاشتید. با احترام

  • 1401.07.12 رضوان

    اندازه خود گردو خاصیت داره برای ورم گردو گران من فکر کنم برای درمان ورمم باید کل حقوقم را هزینه گردو کنم اما برگش دقیق خاصیت خود گردو را برای ورم داره اگه گیرم بیاد یک سال گیرم اومد عالی بود ورم ها خالی شد

  • 1401.04.02 فرهاد قراگوزلو

    سلام من مادر بزرگم با پوست سبز گردو و برگ گردو را می جوشاند و برای ریزش مو استفاده میکرد
    همیشه موهاش بلند بود

    • 1401.04.04 ariyanahal.ir

      سلام و عرض ادب اقای فرهاد قراگوزلو عزیز.
      خیلی خوشحالیم که تجربه ی خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

      • 1402.02.26 محمد تقی ذکائی

        من از برگ گردو برای جلوگیری از کرم و شپشک استفاده کردم برنج هم استفاده کردم خیلی بهتر از مواد سمی عمل می کند.

        • 1402.07.27 admin-ariyanahal

          درود بر شما
          سپاس از اینکه تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار می دهید.