12 خواص تازه کشف شده ی زردالو | معجزه ی سلامتی

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1399.05.12

خواص بی نظیر مصرف زردآلو :

خواص زردآلو،میوه خوشمزه تابستان را نمی توان نادیده گرفت و شاید خیلی از افراد از خواص موجود در این میوه آگاهی نداشته باشند با ما همراه باشید تا شما را با خواص درمانی و ارزش غذایی این میوه خوش طعم بیشتر آشنا کنیم.

زردآلو از میوه های محبوب و مقوی فصل تابستان می باشد. این میوه خوشمزه طبع سرد و تر دارد و در کشور های آسیایی رشد می کند. زادگاه اصلی این میوه را ارمنستان،مصر و ایران می دانند ایران از کشور های تولید کننده این میوه خوشمزه در جهان می باشد.

زردآلو گونه‌ ها و نژاد های مختلفی دارد . در بعضی از گونه‌ها گوشت از هسته به راحتی جدا می شود اما در برخی دیگر از گونه‌ها گوشت به هسته چسبیده است. مغز هسته بعضی از گونه‌ها شیرین و بعضی دیگر تلخ می‌باشد. از نظر ابعاد هم بعضی گونه‌ها درشت تر و بعضی گونه‌های دیگر ریز می‌باشند.  این تنوع به تناسب منطقه فرق می کند.

شما همچنین میتوانید برای اینکه این میوه ی زیبا را داشته باشید اقدام به خرید نهال زردالو از اریا نهال را در نظر داشته باشید .

زردآلو مصرف خوراکی دارد و در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و فرآورده های متنوعی از این محصول به دست می آوردند. جالب است بدانید حتی مغز این محصول نیز جنبه درمانی دارد و از آن روغن تهیه می کنند و در طب سنتی مورد استفاده قرار می دهند.

در گذشته باغدارانی که زردآلو داشتند آنچه مصرف روزانه بود استفاده میکردند و و مابقی را به روش سنتی در زیر نور آفتاب خشک می کردند،از گذشته های دور نیز مصرف این محصول علاوه بر لذت بخش بودن خاصیت درمانی نیز داشته است.

در برخی استان ها زردآلو یا برگه آن را در غذا ها استفاده میکردند. با مصرف این محصول رفته رفته خواص درمانی آن را نیز کشف کردند. و برای درمان برخی اختلالات از آن استفاده کردند.

خواص زردالو

جهت تمایل می توانید به مطالعه ی مقاله ی خواص میوه بپردازید.

فواید مصرف زردآلو :

برای زردآلو خواص متعددی بیان شده است و ما به چند نمونه اشاره می کنیم. همان طور که اشاره شد این میوه منحصر فصل تابستان می باشد اما می توان از فرآورده های آن در دیگر فصل ها استفاده کرد. این میوه منبع غنی از ویتامین ها می باشد. همچنین پتاسیم،مس،منگنز،منیزیم و فسفر در این میوه خوشمزه یافت می شود. فیبر موجود رد این میوه به سلامت بدن کمک می کند. ارزش غذایی و فواید درمانی موجود در این میوه به شرح زیر می باشد:

1.سلامتی پوست : با مصرف این میوه می توان به سلامت و درخشش پوست کمک کرد. معمولا برای خانم های باردار توصیه می شود با قرار دادن زردآلو در سبد رژیم غذایی خود به درخشش پوست خود کمک کنند. مواد موجود در این میوه به سرعت جذب پوست می شود و به نرمی و درخشندگی آن کمک می کند.

2.سلامت دستگاه گوارش : استفاده از زردآلو برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان سوءهاضمه برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مفید می باشد.

3.سلامت قلب : مصرف روزانه زردآلو یا برگه آن می تواند به سلامتی قلب  و جلوگیری از بیماری هایی مانند حملات قلبی و سکته کمک کند. ویتامین C و فیبر موجود در زردآلو به سلامت سیستم قلبی،عروقی کمک می کند.

4.کم خونی : زردآلو منبع خوبی از آهن و مس می باشد و در درمان کم خونی بسیار مفید است. افرادی که از این مشکل رنج می برند می توانند با مصرف روزانه این میوه در فصل تابستان و برگه آن در دیگر فصل ها از ضعف و خستگی ناشی از کم خونی در خود جلوگیری کنند.

5.درمان فشار خون : مصرف زردآلو در افرادی که مشکل فشار خون دارند توصیه می شود زیرا در کاهش کلسترول خون مفید است.

6.درمان یبوست : زردآلو به دلیل دارا بودن فیبر برای اجابت مزاج مفید است. فیبر موجود در این میوه به بهبود عملکرد معده کمک می کند.

باز هم بگیم از خواص زردآلو یا که چی؟!

7.سلامت استخوان ها : مصرف زردآلو به سلامت استخوان ها کمک می کند زیرا دارای مواد ضروری مانند کلسیم،فسفر،منگنز،آهن، و مس می باشد که می تواند نقش مهمی در تقویت استخوان ها ایفا می کند.

8.بهبود گوش درد : با توجه به تحقیقات دانشمندان مواد آنتی اکسیدان موجود در زردآلو برای درمان گوش درد می تواند مفید باشد. اما این روش هنوز به صورت قطعی ثابت نشده است.

9.مفید برای تب : از گذشته نیز از آب زردآلو برای افرادی که تب داشتند استفاده می کردند میوه آن نیز قادر است سموم را از بدن دفع کند.

10.تامین مایعات و متابولیسم بدن : همانطور که میدانید مایعات در بدن به دو ماده معدنی به نام پتاسیم و سدیم بستگی دارد. زردآلو سرشار از پتاسیم بوده و ایجاد تعادل مایعات در بدن کمک می کند و این اطمینان برای شما حاصل می شود که انرژی حاصل از مصرف آن به طور مساوی بین تمام اندام ها توزیع می شود.

11.درمان سرطان :جالب است بدانید کاروتنوئید های موجود در زردآلو و ترکیبات آنتی اکسیدان به محافظت بدن در برابر بیماری ها کمک می کند. آنتی اکسیدان مواد خطر ناک را در بدن خنثی میکند و این امر از سرطان و بیماری های قلبی در افراد جلوگیری می کند.

12.درمان آسم :با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که روغن زردآلو خواص ضد آسمی دارد و به کاهش استرس و فشار در ریه ها کمک می کند.

برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
44

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “12 خواص تازه کشف شده ی زردالو | معجزه ی سلامتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *