معرفی کامل فیلم درخت گردو همراه با بخشی از متن فیلمنامه + جوایز درو شد!

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1399.06.13

روایت داستان فیلم درخت گردو تا معرفی بازیگران مطرح فیلم :

معرفی فیلم درخت گردو : سوگنامه ای که به کارگردانی محمد حسین مهدویان با داستان بمباران سردشت ساخته و پرداخته شده است.

فیلم سازی نیاز به تجربه و دقت کافی دارد. انتخاب فیلم نامه قوی می تواند در موفقیت چشمگیر فیلم موثر باشد.

موضوعات متنوعی می تواند محور فیلمسازی قرار بگیرد و باید اشاره نمود انتخاب موضوع نیز در درخشش فیلم بی تاثیر نیست.

یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه فیلمساز ها قرار گرفته مسئله جنگ و عواقب آن می باشد که اگر خوب به این مسئله پرداخته شود می تواند برشی از تاریخ را به نمایش بگذارد.

در طول 8 سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق،رژیم بعث عراق هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشید که این اقدام بی رحمانه تا همیشه به عنوان لکه ننگی در کارنامه جنایات جنگی به ثبت خواهد رسید.

یکی از فجیعانه ترین حملات رژیم بعث که عواقب خونباری را در پیش داشت حمله شیمیایی به نواحی کردستان بود که می توان از آن با نام نسل کشی مردم کرد نام برد. این اقدام آثار و مشکلات بسیار زیادی را به بار آورد و قربانی های زیادی را گرفت. این تهاجم غیر انسانی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز پیگیری شد و طی مصوبه ای محکومیت به کار گیری سلاح شیمیایی را در پی داشت که متاسفانه با وتو آمریکا این اقدام بی اثر شد.

قطعا این دلاوری و عدم پذیرش ذلت کرد ها بود که باعث شد رژیم بعث در طی اقدامی در صدد نابودی آنها برآید. سکوت رسانه ها و خاموش ماندن این اقدام غیر انسانی باعث شد هیچگاه به بمبارن شیمیایی کردستان اشاره ای نشود. و شاید به تصویر کشیدن گوشه ای از رشادت های این غیور مردان بتواند از رنج های سختی که طی این سالها متحمل شده اند را کمتر کند.

این وظیفه بر عهده فیلمسازان متعهد کشور است تا بتوانند رنج این اتفاق را به تصویر بکشند.اما جالب است این سوال را جویا بشیم علت نام گذاری این فیلم به درخت گردو چه بوده است ؟ ایا نهال گردو توصیف بهتری از فیلم نبوده است ؟!

معرفی فیلم درخت گردو با به تصویر کشیدن رنج مردم کردستان:

همانطور که اشاره شد کردها بزرگترین قربانیان سلاح های شیمیایی  می باشند که در سکوت رسانه های غربی خاموش ماندند و این رنج را سالیان سال بر دوش کشیدند.

در این بین اما برخی نویسنده ها و کارگردان های متعهدی نیز هستند که در تلاش اند تا بتوانند این رشادت ها و رنج ها را به تصویر بکشند.

محمد حسین مهدویان کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان در خصوص جنگ و ماجراهای آن فیلم های بسیار موفقی را به ثبت رسانده است.

محمد حسین مهدویان نشان داده تسلط خوبی بر تاریخ معاصر کشورمان دارد و اخیرا فیلمی با عنوان فیلم درخت گردو به کارگردانی خودش و نویسندگی مشترک با ابراهیم امینی و حسین حسنی و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی ساخته است.

فیلم درخت گردو مهدویان را می توان یک سوگنامه دانست که در تلاش است تا حادثه تلخی را که برای هموطنان کرد ما در سردشت رخ داد به تصویر بکشد. در واقع مهدویان تصمیم می‌گیرد درباره واقعه ‌ای نسبتا فراموش شده در زمان جنگ ایران و عراق فیلم بسازد.

این فیلم داستان واقعی مردی رنج کشیده از بمباران های شیمیایی عراق بر کردستان را به تصویر می کشد و به این فاجعه بزرگ اشاره می کند.

در معرفی فیلم درخت گردو باید اشاره کرد این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و همچنین بهترین بازیگر نقش اول مرد(با بازی پیمان معادی)را کسب کند. فیلم درخت گردو نیز مانند دیگر فیلم های موفق آقای مهدویان است.

تصمیم بر این است تا معرفی فیلم درخت گردو در چندین جشنواره معتبر جهانی به نمایش گذاشته شود و این می تواند مانند صدایی رسا بازتاب رنج های مردمان غیور کرد از بمباران شیمیایی باشد.

داستان فیلم درخت گردو از یک ماجرای کاملا واقعی در خلال بمباران شیمیایی سردشت الهام می گیرد.

در معرفی فیلم درخت گردو باید به بازیگران آن نیز اشاره نمود :

پیمان معادی

مینو شریفی

مینا ساداتی

مهران مدیری

علیرضا قربانی نیز خوانندگی فیلم درخت گردو را بر عهده دارد.

فیلم درخت گردو علاوه بر کسب جایزه بهترین کارگردانی در بخش های دیگر نیز جوایز ارزنده ای دریافت کرده است.

می توانید در اینجا بیشتر بخوانید : مشاهده

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
9

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی کامل فیلم درخت گردو همراه با بخشی از متن فیلمنامه + جوایز درو شد!”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *