خواص روغن گردو برای دور چشم: (فواید گردو برای چشم و روغن آن)

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.10.02

معرفی خواص روغن گردو برای دور چشم:

چشمان سالم و قدرت بینایی نرمال، یک نعمت ارزشمند است، مطمئناً با افزایش سن، ارزش محافظت از این نعمت بیشتر هم می‌شود. افزایش سن، پیرچشمی، بروز آب مروارید، تاری دید، دو بینی و… را در پی دارد. اما آیا می‌دانستید که با انتخاب غذاهایی که بینایی سالم را تضمین می‌کنند، می‌توانید از این نعمت خدادادی محافظت کنید و از امراضی که چشم و بینایی شما را تهدید می‌کنند، جلوگیری نمایید؟!

بگذارید طور دیگری بحث را جلو ببریم. آیا تا به حال درباره خواص روغن گردو برای چشم، چیزی شنیده‌اید؟!  گردو منبعی عالی از مواد مغذی مفید برای چشم است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های رایجی را که ممکن است منجر به از دست دادن بینایی در افراد مسن شود، کاهش دهد.

فواید گردو برای چشم

فواید گردو برای چشم

ویتامین‌های موجود در گردو که برای چشم مفید هستند:

گردو حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین E، روی و اسیدهای چرب امگا 3 است. این مواد مغذی دقیقا همان چیزهایی هستند که برای سلامت چشم مفید هستند و‌ می‌توانند به کاهش خطر آب مروارید و بیماری AMD کمک کنند.

پیش از اینکه مبسوط به خواص روغن گردو برای چشم، بپردازیم، شاید لازم باشد تا مختصری درباره این دو بیماری صحبت کنیم. آب مروارید یکی از بیماری‌های رایجی است که در سنین پیری رخ می‌دهد. شاید اکثر ما تجربه عمل چشم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ هایمان به علت ابتلا به آب مروارید را در ذهن داشته باشیم. تیره و تار شدن عدسی چشم را آب مروارید گویند،  به طوری که نواحی ابری که در عدسی چشم ایجاد‌ می‌شود و باعث تاری دید، دو بینی، بالا رفتن شماره عینک، کاهش دید در شب و نیاز به نور بیشتر می‌شود.

دژنراسیون ماکولا یا همان بیماری AMD سبب آسیب به شبکیه می‌شود و بیمار باید تحت جراحی و توانبخشی بینایی قرار بگیرد. امروزه تحقیقات، خواص روغن گردو برای چشم، و پیشگیری از این بیماری‌ها را ثابت کرده است.

ویتامین E موجود در گردو یک آنتی اکسیدان است که از چشم در برابر آسیب‌های رادیکال‌ آزاد مراقبت می‌کند و روی به رساندن ویتامین A، یک آنتی اکسیدان دیگر، به چشم کمک می‌کند. گردو حاوی امگا 3 بیشتری نسبت به سایر مغزها است، از این رو بهترین روغن برای چشم، محسوب می‌شود؛ زیرا خواص ضد التهابی دارد.

مشاهده ی لیست انواع نهال گردو پربار در ایران

خواص روغن گردو برای چشم چیست؟

می‌توانید این مغز خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مزایای بی‌نظیرش بهره‌مند شوید و یا اینکه قیدش را بزنید و ناچار شوید داروهای گران قیمتی بعدها برای سلامتی چشمانتان تهیه کنید. خواص روغن گردو برای چشم، این آجیل را در بسیاری از کشورهای دنیا به جز جدا نشدنی وعده‌های غذایی تبدیل کرده است.

وقتی صبح‌ها در آیینه نگاه می‌کنید، مشکلات پوستی، چین و چروک، اکنه و لک دور چشم، ممکن است حسی از نا امیدی را به شما القا کند و از سطح اعتماد به نفستان بکاهد. قطعا خوشحال خواهید شد اگر بدانید که درمان‌های طبیعی مانند استفاده از روغن گردو برای دور چشم، می‌تواند به درمان پوست شما کمک کند و چشمانی گیراتر و زیباتر به شما هدیه دهد.

  1. خیلی وقت‌ها اگر چاره‌ای برای لکه‌ها و چروک‌ها پیدا نکنید، بی حساب افزایش پیدا می‌کنند.
  2. گردو، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، منیزیم، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین A و D و بسیاری از مواد مغذی مفید است.
  3. خواص روغن گردو برای چشم؛ وقتی آشکار می‌شود که به طور مستمر از آن استفاده کنید.
  4. با این روش هم از لکه‌ها و چروک‌ها می‌کاهید و هم خشکی چشم را از بین می‌برید.
  5. مطالعات نشان داده که روغن گردو‌ می‌تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد و پوست‌های تحت فشار و خسته را التیام بخشد.

مطالعه مقاله ی خواص روغن گردو

چگونه روغن گردو تهیه کنیم؟

اگر مراکز معتبری را می‌شناسید که به شما روغن خالص گردو ارائه دهند، این روش آسان‌ترین و به‌ صرفه‌ ترین روش است. اما اگر قصد دارید به منظور استفاده از خواص روغن گردو برای چشم، خودتان در منزل روغن گردو بگیرید، باید به این ترتیب عمل کنید.

مغز گردوها را آسیاب کنید. به طوری که کره گردو حاصل شود و مواد به روغن بیفتد. سپس کره به دست آمده را به دیگی منتقل کنید که مواد تا نیمه‌اش را بگیرد. آب به گردو اضافه کنید، آنقدری که تمام سطح گردو را بپوشاند. مواد شما باید با شعله کم حدود 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. در این مدت مکررا مواد را هم بزنید.

بعد از این مدت، اگر دستگاه پرس دارید که باید مواد را پرس کنید تا روغنش گرفته شود، اگر نه در پارچه‌ای تمیز بریزید و فشار دهید، تا روغنش استخراج شود. سپس روغن را در بطری تمیزی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مطالعه مقاله ی خواص گردو برای انسان

چگونه روغن گردو را به دور چشم بمالیم؟

هیچ چیز مانند پیرتر به نظر رسیدن، کسل‌ کننده نیست! روغن گردو برای کاهش چین و چروک‌های چشم که ناشی از مشکلات پیری یا استرس زندگی است، برای شما مفید خواهد بود. روغن گردو، جذب پوست شما می‌شود و پوست چشمان شما را صاف می‌کند و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

‌ می‌توانید کمپرس گرم را انجام دهید تا چشمانتان احساس راحتی کنند و پوست چشم صاف شود. روغن گردو ولرم را‌ می‌توان زیر چشم ماساژ داد تا از سیاهی دور چشم خلاص شد و ناحیه زیر چشم شما روشن شود. از خواص روغن گردو برای چشم، این است که لکه‌ ها را رفع می‌کند، چروک را از بین می‌برد و خشکی چشم را هم درمان می‌کند. فقط یادتان باشد که مصرف روغن گردو برای چشم، باید مستمر و مداوم باشد تا اثر مثبت آن را ببینید.

آیا خوردن گردو برای چشم مفید است؟

اگرچه ما از خواص روغن گردو برای چشم، می‌گوییم، اما این بدان معنا نیست که خوردن گردو نمی‌تواند مفید باشد. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که طبع گردو، گرم و خشک است. همین عبارت کافی است تا بدانید که اگر طبع شما هم گرم است، باید در مصرف گردو احتیاط کنید.

زیرا خوردن گرمیجات ممکن است ضربان قلب شما را بالا ببرد، باعث ایجاد عطش وگرمای زیاد در بدنتان شود و حتی با کهیر و جوش مواجه شوید. بنابراین بهتر است به خوردن کم این مغز خوشمزه قناعت کنید و در صورت نیاز از خواص روغن گردو برای چشم، با ماساژ و کمپرس بهره ببرید تا دچار عوارض جانبی نشوید.

اگر هم سرد مزاج هستید، به این نکته توجه کنید که هضم گرمیجات برای معده شما قدری دشوار است. بنابراین گردو را با مصلح‌هایی مصرف کنید که بیشترین خاصیت و کم‌ترین آلرژی را برای شما ایجاد کند. مصلح گردو مغز خیار، آب انار و پرده‌های سفید مابین دانه‌های انار است.

فواید گنجاندن گردو در رژیم غذایی روزانه:

گردو به سبب برخورداری از روی و سلنیوم، منبع آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است و نقش حیاتی در محافظت از چشم دارد،  بنابراین، آن‌ها در پیشگیری از اختلالات بینایی مرتبط با سن واقعا مفید هستند. حتی برای سلامت قلب و سلامت عمومی، خوردن یک مشت گردو در روز به شدت توصیه‌ می‌شود. خوردن منظم مشتی گردو نه تنها حافظ سلامت چشم شماست، بلکه متخصصان تغذیه از نقش مهم این آجیل در کاهش یا حفظ وزن خبر می‌دهند.

علاوه بر خواص روغن گردو برای چشم، خوردن این آجیل هم برای سیستم چشایی و هم برای سلول‌های بدن مفید است. یکی از مشکلاتی که ما در عصر حاضر داریم این است که بسیاری از چیزهای خوشمزه، مضر هستند. مانند چیپس، پفک، انواع نوشیدنی‌ های کافئین دار و… اما گردو ثابت کرده است که یافتن یک غذای سالم که برای چشم شما مفید باشد و در عین حال جوانه‌های چشایی شما را خشنود کند، دیگر یک کار چالش برانگیز نیست.

کمتر کسی است که مزه گردو را دوست نداشته باشد، مگر آنکه برخی‌ها با خوردن گردو یا غذاهایی مانند خورشت فسنجان دچار آفت در دهان می‌شوند و قید خوردن گردو را به طور کلی می‌زنند. درحالی که می‌توان گردوها را به شیوه‌های متعددی مصرف کرد تا عوارضی بر جای نماند.

گنجاندن یک مشت گردو در رژیم غذایی خود به طور منظم از شما در برابر اختلالات بینایی مرتبط با افزایش سن محافظت‌ می‌کند. کافی است در وعده صبحانه، در میان وعده و در لابلای آجیل و میوه و یا در ظرف سالادتان گردو را جای دهید.

شما با گنجاندن غذاهای باکیفیت و ویتامین‌های بینایی برای بهبود سلامت چشم، می‌توانید حتی وابستگی خود را به عینک کاهش دهید یا از بین ببرید. فراموش نکنید که قدرت بینایی، دارایی مهمی است و بنابراین نیاز به مراقبت ویژه شما دارد.

نتیجه گیری و جمع بندی تاثیر گردو و روغن گردو بر سلامت چشم:

پس بهتر است هم از خواص روغن گردو برای چشم، و هم خاصیت خوراکی این آجیل خوشمزه بهره گیرید تا هزینه‌های درمانی خود در میانسالی را کاهش دهید. آیا خاطره‌ای از حساسیت به گردو دارید؟ طبعتان را می‌شناسید و می‌دانید گرم مزاجید یا سرد مزاج؟ آیا گردو در برنامه غذایی روزانه شما جا دارد؟ برایمان بنویسید که با گردو چه غذاهایی تهیه‌ می‌کنید.

برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
31

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص روغن گردو برای دور چشم: (فواید گردو برای چشم و روغن آن)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *