نهال گردو پدرو

خرید نهال گردو پدرو از نهالستان آریا نهال با جدید ترین متد روز دنیا آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیران در سراسر کشور می باشد .

نهال گردو پدرو با شناسنامه و گواهی بهداشت  تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد .
آریا نهال تولید کننده نهال گردوی پدرو در کشور آماده ارسال و نهال گردوی پدرو به تمامی مناطق ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی خرید اینترنتی نهال گردو پدرو، لطفا با تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده ی بیشتر و انواع ارقام نهال گردو روی عبارت (نهال گردو) کلیک نمایید.

آیا قصد خرید نهال دارید؟

با ما در تماس باشید

آشنایی با نهال گردو پدرو جهت خرید و سرمایه گذاری(PEDRO):

معرفی کامل نهال گردو پدرو؛ شما را با نهال گردویی شناخته شده و با کیفیت آشنا می کند که می تواند در به سود رسیدن شما نقش حیاتی را ایجاد نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گردوی پدرو، در ادامه با ما همراه باشید.

نهال گردو پدرو؛ خصوصیات مشابهی با درخت گردو چندلر دارد، از این رو اگر زمینی مناسب کاشت نهال گردو چندلر دارید، بدون شک، می توانید با خیال آسوده اقدام به خریدو و کاشت نهال گردو پدرو کنید.

نهال گردو پدرو

نهال گردو پدرو

زادگاه و موقعیت جغرافیای مناسب پرورش نهال گردو پدرو:

نهال گردو پدرو؛ درخت گردو بومی کشور آمریکا می باشد و یکی از محبوب ترین درختان گردو برای گردو کاران سراسر اروپا می باشد. این درخت از ارقام بسیار مورد علاقه ی کشاورزان سنتی قرار می گیرد زیرا عملکرد خود را طی سالیان دراز، به نمایش گذاشته است.

نهال گردو پدرو؛ برای رشد و تولید محصول نیازمند تامین یک نیاز سرمایی مشخص است. معمولا دمای -11 درجه را نیز می تواند تحمل کند و نیاز سرمایی آن 700 ساعت هوای -7 درجه است.

ارتفاع بین 700 تا 1500 متر مناسب کاشت این نهال می باشد که البته در این ارتفاع نهال هایی مانند: نهال گردو فرنور، نهال گردو خوشه ای، نهال گردو اسرائیلی و… هم مورد کشت قرار میگیرد.

ویژگی های ظاهری درخت پدرو و محصول آن:

walnut pedro؛ دارای محصول درشت و بیضی شکل است که وزن میوه آن بیش از 14 گرم است که معمولا 65 درصد این عدد را وزن مغز تشکیل می دهد. رنگ مغز گردو پدرو، قهوه ای روشن است و مغز ان به راحتی از پوسته چوبی جدا می شود. در نتیجه ضخامت پوسته چوبی آن پایین است.

تشخیص نهال گردو پدرو و تفکیک آن از سایر نهال ها مثل چندلر، کار دشواری است. بسیار با سودجویی، سایر نهال های گردو را با نام نهال گردو پدرو، به فروش می رسانند. بهتر است نهال مورد نظر را از نهالستان های معتبر و با برگه ضمانت اصالت نهال تهیه کنید.

شروع باردهی نهال گردو پدرو در چند سالگی می باشد و مقدار باردهی هر درخت بالغ پدرو چه مقدار است:

از دیگر ویژگی های این نهال گردو می توان به میزان باردهی درخت گردو پدرو، عملکرد و کیفیت مغز این رقم می باشد که آن را در دسته ارقام اقتصادی قرار داده است. مغز گردو پدرو از نظر کیفیت بسیار خوب و طعم مطلوبی دارد اندازه میوه درشت و دارای پوست کاغذی می باشد.

تنها نکته ای که قبل از خرید نهال گردو پدرو باید مورد توجه قرار بگیرد حساسیت این رقم نسبت به گرمای تابستان است که توصیه می شود مناطقی با تابستان های خنک برای کاشت این نوع نهال انتخاب شوند.

حداکثر عملکرد درخت در هکتار در درخت گردو پدرو بین 5 تا 7 تن است. باردهی گردو پدرو؛ از سال اول آغاز می شود و در سال پنج از زمان کشت آن، سود دهی آن آغاز خواهد شد.

درخت گردو پدرو

درخت گردو پدرو

عمر مفید درخت گردو پدرو چند سال است و چه پارامترهایی در عمر آن موثر می باشد:

عمر مفید گردو پدرو؛ را تا 100 سال می دانند و این باعث شده تا این درخت گردو که  محصولات خوشمزه و پر خواص را تولید می کند نیز در دسته ارقام اقتصادی قرار گیرد.

عوامل بسیاری زیادی در زیاد شدن طول عمر درختان گردو موثر است که از جمله انها می توان به رسیدگی های منظم و اصولی، زهکشی مناسب، آبیاری به موقع و به اندازه و کود دهی و سمپاشی اشاره کرد. رعایت این دسته از اقدامات می تواند در مجموع باعث افزایش طول عمر درختان زارعی به ویژه درخت گردو پدرو، شود.

فصل مناسب کاشت و مراحل کاشت نهال گردو پدرو چه گونه می باشد:

  • برای کاشت نهال گردو پدرو؛ انتخاب نهالستان معتبر برای خرید نهال گردو پدرو؛ اولین قدم برای کاشت نهال گردو است.
  • سپس با مشخص کردن زمین مناسب و زهکشی شده گودال هایی با عمق مناسب برای کاشت نهال حفر کنید.
  • در زمان کاشت باید به فاصله مناسب بین نهال ها توجه داشته باشید همچنین به دلیل گسترش ریشه های نهال گردو توصیه می شود عمق مناسب را نیز در هنگام حفر گودال رعایت کنید.
  • بهترین فصل برای کشت گردوهای پدرو؛ اوایل بهار می باشد.

آیا این درخت گردو را می توان به صورت دیم آبیاری کرد:

نهال گردو پدرو؛ را نمی توان به صورت  دیم آبیاری کرد. چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه کشاورزی، درخت گردو پدرو؛ گزومورفی بسیار پایینی دارد و بهتر است هر 10 روز یکبار و به میزان هر درخت 20 لیتر، به آنها آبرسانی شود.

درخت گردو پدرو

بهترین خاک جهت پرورش نهال گردو پدرو:

از جمله خصوصیات بارز خاک محل کشت درختان گردو؛ خاک سبک و دارای بافت نرم است تا درختان گردو پدرو به راحتی بتوانند در آن ریشه زایی کنند. خاک رسی و سفت و دارای بستر سنگلاخی، به هیچ عنوان مناسب کشت درختان گردو نیست و بهتر است در قبل از کشت نهال گردو pedro؛ خاک محل کشت را بررسی کنیم.

مهم ترین کودها و سم ها برای بهبود راندمان نهال های گردو پدرو چیست:

برای انواع درختان گردو می توانید از بسیاری از کود های آلی موجود استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که کود باید خشک شده و به اصطلاح آفتاب خورده باشد تا بیماری ها و قارچ های موجود در ان کشته شوند و به درختان شما منتقل نگردد. در نتیجه از کود های تازه برای باغ گردو پدرو، به هییچ عنوان استفاده نکنید.

استفاده از کود شیمیایی نیز بسته به نیاز خاک محل کشت نیز می تواند متفاوت باشد و بهتر است در این زمینه از کارشناسان وصاحب نظران حوزه کشاورزی کمک بگیرید.  مصرف سموم هم بسته به نوع بیماری و آفت نیز می تواند تفاوت های بسیاری داشته باشد.

مهم ترین بیماری و آفاتی که درختان پدرو را تهدید می کند:

نهال گردو پدرو؛ از لحاظ مقاومت در برابر آفات و بیماری تا حدودی مقاوم است. اما ممکن از دچار بیماری هایی که در بین درختان گردو شایع است نیز شود. بیماری هایی مثل شانکر باکتریایی، پوسیدگی طوقه درخت، کال گیاهی، و آفاتی همچون کرم خراط، شته زرد و … ممکن است درخت گردو پدرو، را بیمار کنند.

گردوی پدرو

نحوه ی هرس درخت گردو پدرو و زمان مناسب آن:

  1. از جمله اقدامات مهم و تاثیر گذار بر روی رشد درختان گردو به خصوص درخت گردو پدرو؛ هرس کردن اصولی و به موقع آنها است. معمولا هرس باید هر ساله و در 2 بازه انجام شود.
  2. بهتر است در بازه اول که هرس فرمدهی نام دارد و اواخر تابستان انجام می شود، شاخ و برگ اضاف درختان گردو را جدا کرده تا سبب رسیدن نور کافی به  تمامی قسمت های درخت شویم.
  3. نور خورشید برای درختان گردو؛ همانند سوخت برای ماشین است.
  4. با این تفاوت که نور کافی نقش نیروی محرکه برای فرایند سوخت و ساز درختان که فتوسنتز و سیتو پلاسم است را بازی می کند.

قلمه زدن و قیم گذاری چه تاثیری در رشد نهال گردو پدرو دارد:

قلمه زدن در درختان گردو پدرو؛ به منظور افزایش تعداد آنها صورت می گیرد. شما می توانید هر 5 سال یکبار از درختان گردو خود قلمه تهیه کنید با این کار نه تنها تعداد درختان خود را افزایش می دهید، بلکه می توانید با فروش آنها سود خوبی به دست بیاورید.

باید توجه داشته باشید که قلمه زدن اصول مخصوص به خود را دارد. باید از شاخه های غیر بارده قلمه گرفته شود تا اسیبی به روند رشد درختان گردو وارد نشود. پس از جدا سازی قلمه باید اقدامات لازمی که سبب ریشه زایی قلمه های می شود را انجام دهید. همچنین نگه داری قلمه ها و به دور بودن ان ها از آلودگی، تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد آنها خواهد داشت. نهال دوساله گردو پدرو؛ طرفداران زیادی دارد و باغداران حاضر به خرید آن هستند.

قیم گذاری در درختان گردو؛ عملی است که هر باغدار و گردو کاری باید آن را به کار گیرد. با این عمل شما به درختان کمک می کنید تا شاخه های بارور آنها بر اثر سنگین شدن تولید محصول شکسته نشود. اگر در مناطقی که باد و باران های شدیدی دارند، اقدام به کاشت نهال گردو پدرو؛ می کننید. توصیه می کنیم در زمان کاشت نهال گردو، از قیم گذاری در قسمت ساقه نهال استفاده کنید.

گردافشان چیست و چه رقم گرد افشانی مناسب این نهال گردو چه می باشد:

به سبب داشتن مزارع پر بار و سود ده باید 7 درصد از مجموع ظرفیت مزارع خود را، به کاشت نهال گردو گرده افشان اختصاص دهید. توجه داشته باشید که نهال گرده افشان و مرغوبیت آن تاثیر مستقیم بر روی باردهی درختان تمام باغ گردو شما خواهد داشت.

در نتیجه تلاش کید تا بهترین و با کیفیت ترین نهال گردو گرده افشان را برای مزرعه خود تهیه کنید. بهترین رقم گرده افشان برای مزارع گردو پدرو؛ رقم فرنوت و فرانکت است.

مهم ترین خواص مغز گردو برای انسان کدامند:

  1. میوه ی نهال گردو پدرو؛ در دسته میوه های تک دانه ای به شمار می آید و از آنجایی که چربی موجود در مغز گردو؛ از نوع چربی های غیر اشباء است، برای بدن انسان ضرری ندارد.
  2. از منظر طب سنتی گردو به دلیل داشتن طبع گرم و تر برای درمان ضعف های استخوان و سلامت قلب موثر است.
  3. داشتن منیزیم و پتاسیم بسیار زیاد در مغز گردوی پدرو، یکی دیگر از ویژگی های این نهال می باشد.
  4. تقویت حافظه، جلوگیری از الزایمر، بهبود عملکرقلب، بهبود وضعیت گوارش بدن و … تنها چند مورد از ده ها فواید و خواص مغز گردو برای انسان است.

مقدار چربی یا روغن این مغز گردو چقدر است:

مقدار چربی موجود در مغز گردو pedro ؛ بسیار بالا است. در نتیجه این نوع از مغز درخت گردو، دسته مغزهای پرچرب قرار می گیرد که می توان روغن گردو بسیار زیادی را از آن تولید کرد. برای درست کردن خوارکی هایی مثل فسنجان نیز توصیه می شود از مغز های پرچرب گردو، همانند  مغز گردوی پدرو؛ استفاده کنید.

قیمت نهال گردو پدرو در نهالستان گردو حدودا چه مقدار می باشد:

برای استعلام قیمت نهال گردو پدرو؛ می توانید از طریق شماره هایی که در اختیار شما قرار دارد، با کارشناسان واحد فروش مجموعه آریا نهال تماس بگیرید. این مجموعه افتخار دارد که که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و پایین ترین نرخ، عرضه کند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو پدرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.