نهال گردو دماوند

خرید نهال گردو دماوند از نهالستان آریا نهال با جدید ترین متد روز دنیا آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیران در سراسر کشور می باشد .

فروش نهال گردو دماوند با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد .
نهال فروشی آریا نهال تولید کننده نهال گردو دماوند در کشور آماده ارسال و نهال گردوی دماوند به تمامی مناطق ایران می باشد.
نهالستان آریا نهال آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی خرید اینترنتی نهال گردو دماوند، لطفا با تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده ی بیشتر و انواع ارقام نهال گردو روی عبارت (نهال گردو) کلیک نمایید.

آیا قصد خرید نهال دارید؟

با ما در تماس باشید

معرفی نهال گردو دماوند:

نهال گردو دماوند؛ از جمله مقاوم‌ترین نهال‌های گردو در مقابل سرما بوده و همانطور که از اسمش بر می‌آید، در منطقه دماوند استان تهران رشد می‌کند. این نهال از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به مرور زمان نه تنها در دماوند بلکه در شهرها و حتی کشور‌های دیگر نیز کاشته شده است. از مزایای مهم نهال گردو دماوند، این است که اگر آن را در شرایطی مساعد بکارید، به راحتی می‌توانید تا سالیان سال برداشت خوبی از آن داشته باشید و همین موضوع است که آن را در میان پرفروش‌ترین نهال‌های گردو قرار داده است.

گردو دماوند

درخت گردو دماوند

قیمت نهال گردو دماوند در بازار نهالستان‌ها حدودا چه مقدار است؟

قیمت نهال گردو دماوند؛ در بازار نهالستان‌ها بسته به نوع نهال و اینکه به صورت بذری ریشه‌ای، ریشه‌ای بذری گلدانی، و گلدانی باشد متفاوت بوده ولی به صورت کلی قیمت این نهال در حال حاضر بین 7 هزار تومان تا 50 هزار تومان است. ارزان‌ترین نوع نهال های گردو دماوند، نهال بذری ریشه‌ای است که در حدود 10 تا 20 هزار تومان قیمت دارند و گران‌ترین آن‌ها نیز نهال‌های گلدانی با قیمتی در حدود 40 تا 50 هزار تومان هستند.

زادگاه و آب و هوای مناسب پرورش نهال‌ های گردو دماوند:

نهال گردو دماوند؛ از جمله نهال‌های بومی‌کشور خودمان ایران است و شروع کاشت آن نیز در منطقه دماوند شهر تهران بوده است. خصلت اصلی این نهال، گزرومورفی یا مقاومت بالای آن در مقابل خشکی و کم آبی است و همین مزیت باعث این شده که امکان کاشت این نهال در مناطقی که میزان بارندگی کمتری دارند نیز فراهم باشد.

از طرفی نهال گردوی دماوند؛ علاقه خاصی به سرما دارد و نیاز سرمایی آن باید تامین شود، به نوعی که باید نهال آن را در یک دوره که مدت زمان آن چیزی در حدود 700-800 ساعت باشد در دمای 5 تا 10 درجه سانتی گراد نگهداری نموده تا بتوانیم بهترین برداشت را از آن داشته باشیم و از طرفی مقاومت سرمایی آن را نیز افزایش دهیم. به طور کلی این نهال برای کاشت در مناطق سردسیر بسیار مناسب است.

گردو دماوند

مقدار باردهی درخت بالغ گردو دماوند و آغاز باردهی این درخت گردو در چند سالگی است؟

سرعت رشد این درخت متوسط است اما طولی نمی‌کشد که جوانه‌های زده شده به شاخه‌های بزرگ و متراکم و پر میوه در این درخت تبدیل شوند. عمده باردهی این درخت در سال هفتم پس از کاشت بوده و در صورت شرایط آب و هوایی و کاشت مناسب می‌تواند تا حدود 30 سال نیز محصولات با کیفیت و قابل فروش را برای شما فراهم کند. هنگامی که این نهال به بلوغ برسد، می‌تواند سالیانه بین 3 تا 3.5 تن گردو تولید نماید که این مقدار در کنار مقاومت این نهال در مقابل سرما و کم آبی، رقم خوبی محسوب می‌شود.

خواص مهم مغز گردو برای بدن انسان:

گردو را شاید بتوان چیزی فراتر از یک ماده غذایی نامید. این محصول ترکیبات بسیار مفیدی را در خود دارد که هر یک به تنهایی برای ارزشمند کردن یک ماده غذایی کافی هستند ولی در اینجا همگی در قالب یک محصول قابل استفاده هستند.

مصرف منظم گردو می‌تواند تاثیرات مثبتی در افزایش حافظه و کارکرد مغز و همینطور کاهش استرس و اضطراب داشته باشد. میزان امگا-3 موجود در گردو به اندازه‌ای است که مصرف یک وعده آن در روز می‌تواند نیاز روزانه هر انسانی به امگا-3 را به خوبی فراهم نماید.

از طرفی میوه ی نهال گردو دماوند؛ منبعی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین E، پلی فنول و ملاتونین‌ها است که این ترکیبات می‌توانند از گرفتگی عروق و سکته جلوگیری نموده و مقاومت بیشتری برای مقابله با سرطان‌های مختلف را برای بدن ما فراهم نماید. همچنین گردو به دلیل وجود ترکیباتی از منگنز و مس در خود می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود در سیتوپلاسم سلول را خنثی نموده و از آسیب رسیدن به سلول جلوگیری نماید.

گردوهای دماوند؛ دارای حدود 30 درصد چربی در ترکیبات خود بوده که به دلیل طبیعی بودن این روغن، نه تنها برای بدن ضرری ندارد بلکه در بسیاری موارد می‌تواند خواص مفیدی را نیز برای بدن داشته باشد.

درخت گردو دماوند

فصل مناسب کاشت و مراحل کاشت نهال گردو دماوند چگونه است؟

بهترین زمان برای کاشت این نهال موقعی است که عمر نهال به یک یا دو سال رسیده باشد. با توجه به اینکه نهال گردو دماوند؛ به سرما علاقه زیادی دارد، حتما برای رشد مناسب و باردهی خوب نیاز به گذراندن یک زمستان سرد داشته و از همین رو می‌توان گفت بهترین زمان برای کاشت آن فصل پاییز است.

خاک محل کاشت این نهال باید سبک و آهکی بوده و به خوبی زهکشی شده باشد تا شرایط مناسب برای رشد را فراهم آورد. برای کاشت نهال گردو دماوند، باید چاله‌ای به عمقی در حدود 2 متر کنده و ریشه‌های نهال را درون آن قرار دهیم. حتما توجه داشته باشید که به ریشه‌ها در هنگام کاشتن آسیبی رسانده نشود.

بهترین فاصله جهت کاشت نهال گردو دماوند و ارتفاع این درخت چقدر است؟

به طور کلی درخت گردو نورگریز نبوده و برای رشد و شکوفه زنی و باردهی مناسب، به نور کافی و مناسب نیاز دارد و در واقع نورگرا است. اگرچه فاصله مناسب برای کاشت seedlings walnut، برای رشد ریشه‌ها و دریافت آب مساوی در تمامی قسمت‌ها و همینطور دریافت میزان نور کافی به طوری که شاخه‌ها مزاحم یکدیگر نشوند چیزی در حدود 10 متر است، اما مسائل دیگری نیز می‌تواند بر این موضوع تاثیر داشته باشد.

عموماً در باغ‌ها فضای ما برای کاشت نهال محدود است و هرچقدر هم که مساحت باغ بزرگ باشد، طبیعتاً به همان مقدار صاحب آن انتظار کاشت نهال‌های بیشتری را نیز دارد و به دنبال آن در حال حاضر نهال گردو دماوند، در فواصلی در حدود 8 در 8 متر کاشته می‌شود که این فاصله در زمین‌هایی که دارای شیب باشند می‌تواند کمتر در نظر گفته شود.

به طور کلی تعداد نهال قابل کاشت در هر هکتار زمین چیزی در حدود 100 ال 200 اصله درخت خواهد بود. ارتفاع درختان گردو دماوند؛ اغلب زیاد است که همین موضوع اهمیت رعایت فاصله بین نهال‌ها را دوچندان می‌کند. از طرفی فاصله گذاری مناسب میان نهال‌ها فضا را برای انجام عملیات فتوسنتز برای آن‌ها مهیا می‌کند.

نهال گردو دماوند

عمر درخت گردو دماوند چند سال است و چه عواملی بر عمر درخت موثر هستند؟

عمر مفید درخت گردو دماوند؛ در صورت کاشت مناسب و صحیح حداقل 30 سال بوده و درخت می‌تواند پس از سال هفتم از عمر خود باردهی را شروع کرده و سالیانه 3 تا 3.5 تن گردو را برای فروش فراهم نماید. رعایت نیاز این درخت به سرما در فصل زمستان و فراهم نمودن خاک مناسب و رعایت فاصله مناسب در هنگام کاشت می‌تواند بر طول عمر و سلامت این درخت تاثیر گذار باشد.

مهم ترین بیماری‌هایی که ممکن است درختان گردو تجربه کنند:

بیماری‌ها و آفات متعددی وجود دارند که می‌توانند بر عمر و سلامت درخت تاثیر داشته باشند. نهال گردو دماوند؛ همانند دیگر درختان گردو در معرض بیماری‌هایی چون آنتراکنوز است اما در مقابل آن ازمقاومت خوبی برخوردار است. اگرچه بیماری‌های دیگری مانند شانکر باکتریایی پوست و بیماری پوسیدگی ریشه و طوقه همچنان این نهال را تهدید می‌کنند. گال گیاهی و یا تغییر شکل در گیاهان و همینطور آفاتی چون کرم سیب، کرم به، کرم و شته گردو و کرم خراط نیز می‌توانند به سلامتی درخت گردو دماوند، آسیب برسانند.

یکی از مسائلی که در طول عمر نهال گردو وجود دارد، پدیده شب تشنجی است که طی آن اندام‌های گیاه به خصوص برگ‌ها و گل‌ها در طول شب بسته شده و از گیاه در مقابل تفاوت دمایی و نور روز و شب مراقبت می‌کند. این پدیده امری طبیعی بوده و در مواجهه با آن نیازی به نگرانی نیست.

بهترین کود و سم برای بهبود راندمان نهال گردوی دماوند:

یکی از مواردی که در هنگام کاشت درختان به ویژه نهال گردو دماوند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب خاک و کوددهی مناسب آن است و در واقع برای رشد سریع‌تر نهال گردو باید غذای گیاه به خوبی تامین شود. کود مورد نیاز این نهال باید ترکیبی از کودهای حیوانی و شیمیایی بوده و مقادیر پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، ازت و مواد دیگر مورد نیاز را در خود داشته باشد و در چاله‌های 1.5 تا 2 متری که برای کاشت درخت کنده می‌شود ریخته شود.

زمان هرس درختان گردو دماوند و نحوه‌ی هرس چگونه است؟

همانطور که گفته شد نهال گردو دماوند؛ علیرغم سرعت رشد متوسط، شاخه‌های متراکم و بزرگی دارند و این موضوع لزوم هرس کاری را برای این درخت بیش از پیش می‌کند. منظور از هرس کردن حذف شاخه و برگ‌های اضافی از روی درخت است که به دنبال آن نور بیشتری به شاخه‌های پایین‌تر رسیده و هوای بیشتری بین شاخه‌ها و مناطق مختلف درخت جریان پیدا می‌کند. میزان هرس کاری برای هر شاخه و برگ حداقل باید 30 سانتی متر باشد.

مقدار چربی یا روغن مغز گردو دماوند:

میوه این نهال، بیضی شکل و درشت با ضخامت پوسته چوبی زیاد و سخت بوده و رنگ مغز گردوی آن، قهوه‌ای روشن است. نسبت مغز گردو دماوند؛ به میوه آن در حدود 47 درصد بوده و وزن مغز گردو‌ها در حدود 22 گرم است. گردوهای نهال گردو دماوند؛ حدود 30 درصد چربی را در خود جای داده‌اند که این روغن طبیعی بوده و برای بدن ضرری نخواهد داشت. در عین حال خواص بسیاری برای آن شمرده شده است که می‌تواند در صورت مصرف منظم برای شخص نمایان شود. همین روغن موجود در مغز گردوهای دماوند تاثیر زیادی در قیمت آن‌ها در بازار نیز دارد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو دماوند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.