بادام

چرا خوردن زیاد بادم باعث اسهال می شود ؟!

خوردن بیش از حد بادام می تواند باعث اسهال شود

بادام دارای مزایای مشابه سایر انواع آجیل هاست . دارای مواد مغذی و چربی های اشباع نشده است و برای  قلب بسیار مفید است و ممکن است خطر  دچار شدن فرد به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد هم چنین بادام سرشار از مواد معدنی است. هم چنین دارای مزیت های فراوانی است، از نظر پروتئین ، کلسیم ، فیبر ، منیزیم و ویتامین E نسبت به سایر انواع آجیل ها ترجیح داده می شود. وقتی صحبت از فیبر و منیزیم شود ، اگر زیاد از آن استفاده کنید . عوارض جانبی آن این است که وقتی زیاد غذا می خورید ، ممکن است دچار اسهال شوید .

همچنین جهت خرید نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

فیبر بدن خود را بالا ببرید

طبق اطلاعات بانک ملی مواد مغذی USDA ، یک اونس بادام خشک شده حاوی ۳ گرم فیبر غذایی است. این یک فایده است زیرا بر اساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری روزانه ، ۱۲ درصد از مصرف روزانه فیبر را تأمین می کند. اما اگر عادت ندارید که به یکباره این مقدار فیبر جذب بدنتان شود ، یا اگر خیلی زیاد این نوع ماده مغذی را مصرف کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخواسته بادام از جمله نفخ و اسهال را تجربه کنید. برای حل این مشکل ، به تدریج فیبر غذایی بدن خود را افزایش داده و چند روز فرصت به دستگاه گوارش خود فرصت دهید تا تنظیم شود و بعد به میزان مشخصی بادام در طول روز مصرف که فیبر موجود در آن جذب شود ، بنابراین نوشیدن روزانه حداقل هشت لیوان آب نیز مهم است تا از اسهال ناشی از این نوع ماده خوراکی جلوگیری شود.

بادام

همچنین جهت مشاهده ارقام نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

مراقب بادام خام باشید

این امکان وجود دارد که بادام خام آلوده به باکتریهای سالمونلا باشد ، که می تواند باعث اسهال ، تب و گرفتگی شکم شود ، موسسه ایمنی مواد غذایی استرالیا هشدار می دهد. اگر این نوع ماده مغذی در ایالات متحده رشد کرده باشد خطر بسیار کم است زیرا برای از بین بردن باکتری ها پاستوریزه می شوند. اما نوع خام وارداتی مشمول این شرط نیست. نوع خشک شده ، روغن بو داده و مخلوط شده طی فرآیند پخت پاستوریزه می شوند. بادامهای خانگی که به عنوان خام خورده می شوند یا از طریق فرآوری بخار یا تصفیه با پروپیلن اکسید پاستوریزه می شوند از ارزش غذایی بادام نمی کاهند و مصرف آنها بهتر است.

از واکنش های آلرژیک دوری کنید

به گزارش تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، این نوع ماده مغذی متعلق به خانواده درختی است و آلرژی های آجیل درختی یکی از رایج ترین حساسیت ها است. اگر به این نوع ماده خوراکی حساسیت دارید ، بعد از دو ساعت به آن واکنش نشان خواهید داد. شدت واکنش می تواند با توجه به تعداد بادام هایی که می خورید متفاوت باشد. واکنش های آلرژیک به بادام ممکن است پوست و دستگاه تنفسی شما را درگیر کند ، باعث بثورات یا نفس کشیدن کند شود. اما ممکن است مشکلات گوارشی مانند اسهال را نیز تجربه کنید.

همچنین جهت مشاهده قیمت نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

آجیل و اسهال از منیزیم

انجمن قلب آمریکا ۵ وعده غذایی آجیل در هفته را توصیه می کند که هر وعده نصف اونس است که تقریباً تعداد کمی از مغز بادام را تشکیل می دهد. بادام حاوی چندین ماده مغذی است که اگر زیاد از این نوع ماده مغذی استفاده کنید، خاصیت ملین دارد. یکی از این موارد منیزیم است که اسید معده را خنثی کرده و مدفوع را از طریق روده منتقل می کند. میزان مصرف روزانه USDA برای منیزیم ۴۲۰ میلی گرم برای آقایان و ۳۲۰ میلی گرم برای خانمها است. بادام حاوی ۲۷ میلی گرم در ۱۰۰ گرم است ، بنابراین شما باید بدانید مصرف بیش از اندازه منیزیم برای بدن باعث اسهال خواهد شد.

این نوع ماده مغذی حاوی همه ویتامین های مورد نیاز بدن است اما برای اینکه خاصیت ملین و اسهال را داشته باشد ، باید مقدار زیادی از این آجیل ها را مصرف کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =