بادام ستار بابایی (بادام افغانی) دایکندی چیست ؟ (معرفی کامل)

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1399.03.20

بادام ستاربابایی چیست:

بادام گونه ای از درخت بومی ایران و کشورهای اطراف است ، اما در جاهای دیگر نیز به شکل معمول کشت می شود. بادام ستاربابایی که در افغانستان نیز کشت می شود، همچنین نام دانه خوراکی و پرمصرف این درخت است. میوه بادام ستاربابایی یک میوه خوشمزه است که از یک پوسته بیرونی و یک پوسته سخت با دانه تشکیل شده است بادام در کل به صورت پوسته پوسته یا بدون چربی فروخته می شود. بادام خالی شده بادامهای پوسته پوسته شده ای هستند که با آب داغ برای نرم شدن بذر ارائه شده اند که سپس برای دریافت جوانه سفید برداشته می شوند.

فواید بادام ستاربابایی:

چندین مزیت بالقوه برای سلامتی وجود دارد که با هر نوع بادام و از جمله بادام ستاربابایی ارتباط دارد.

کاهش بیماری های سرطانی با بادام ستاربابایی:

یک مطالعه در سال 2015 به بررسی مصرف بادام و خطر سرطان پرداخت.

این محققان در مقایسه با افرادی که هر نوع بادام و از جمله بادام ستاربابایی را مصرف نکرده ، مقادیر بیشتری از بادام ، گردو و مغز بادام را مصرف کرده اند ، خطر ابتلا به سرطان سینه را دو تا سه برابر کمتر تشخیص داده شد. آنها نتیجه گرفتند که بادام از هر نوعی ، گردو و مغز بادام عامل محافظتی در ایجاد سرطان پستان هستند.

بادام ستار

کاهش بیماری های قلبی با مصرف بادام افغانی:

بادام ستاربابایی به همراه سایر آجیل و دانه‌ها ممکن است به بهبود سطح چربی یا چربی سطح خون کمک کند. این می تواند به نفع سلامت قلب باشد.

در مطالعه‌ای از سال 2014 دانشمندان دریافتند که بادام به میزان قابل توجهی میزان آنتی اکسیدان ها در جریان خون ، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون را افزایش می دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه همه مرد سالم از 20 تا 70 سال بودند که به مدت 4 هفته 50 گرم بادام در روز مصرف کردند.

محققان معتقدند که این ممکن است به این دلیل باشد:

  • ویتامین E ، چربی های سالم و فیبر که به فرد کمک می کند احساس پر شدن کند
  • اثر آنتی اکسیدانی فلاونوئیدها

آنها برای به دست آوردن این مزایا توصیه می کنند روزانه یک مشت بادام از هر نوعی و حتی بادام ستاربابایی را میل کنید.

لیست پرفروش ترین ارقام نهال بادام را در سایت آریا نهال مشاهده نمایید

جذب ویتامین E با بهره گیری از بادام افغانی:

بادام ستاربابایی حاوی مقادیر نسبتاً زیادی ویتامین E است. ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول است. یک اونس (28.4 گرم) مغز بادام ، 7.27 میلی گرم (میلی گرم) ویتامین E را تأمین می کند ، که تقریباً نصف روزانه نیاز فرد است. ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو در بدن کمک می کنند. این آسیب می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که خیلی از رادیکال های آزاد در بدن جمع می شوند.

رادیکال های آزاد ناشی از فرآیندهای طبیعی بدن و فشارهای محیطی هستند. بدن می تواند بسیاری از آنها را از بین ببرد ، اما آنتی اکسیدان های رژیمی نیز به حذف آنها کمک می کنند. مقادیر بالای رادیکالهای آزاد می تواند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو و در نتیجه آسیب به سلول ها شود. این می تواند منجر به بیماری های مختلف و مشکلات سلامتی شود.

دانشمندان همچنین به طور آزمایشی میزان بیشتری ویتامین E را با خطر ابتلا به بیماری فراموشی مرتبط کرده اند. یک بررسی در سال 2016 اظهار داشت که یک آنتی اکسیدان موجود در ویتامین E ، آلفا توکوفرول ، ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش داشته باشد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است زیرا یافته ها در کل متناقض بوده اند. اما در کل بادام ستاربابایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای است.

سخن پایانی در رابطه با درخت بادام افغانی:

خوردن بادام از هر نوعی بسیار مفید است و نوع بادام ستاربابایی نیز دارای ویتامین های بالقوه زیادی است.

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
22

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بادام ستار بابایی (بادام افغانی) دایکندی چیست ؟ (معرفی کامل)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *