خواص چای سیب چیست؟ (برسی و آموزش طرز تهیه چای سیب برای لاغری)

دسته بندی: جدیدترین مقالات
1400.08.21

خواص و فواید چای سیب چیست:

سیب میوه‌ ای لذیذ، پرخاصیت و جذاب است که می‌ توان به شکل‌های مختلفی آن را در سبد غذایی جای داد. طعم لذیذ سیب موجب می‌شود که اغلب خلاقیت‌های غذایی با آن مطلوب از آب در آید و به همین خاطر نیز، رسپی‌های بی‌شماری برای پختن انواع پیش غذا، غذا و دسر با سیب در جهان وجود دارد.

دامنه این خلاقیت و این تنوع حتی تا دنیای دمنوش‌ها نیز رسیده است و امروزه انواع چای سیب برای لاغری، و دیگر خواص آن در جهان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته خواص چای سیب؛ بسیار فراتر از لاغری است و می‌توان از دیگر خواص آن نیز بسیار بهره برد. در ادامه قصد داریم ضمن بر شمردن خواص این چای لذیذ، طرز تهیه چای سیب برای لاغری، را نیز به شما ارائه کنیم.

خواص چای سیب

چای سیب چیست؟

اگر در جستجوی یک طعم تازه برای دمنوش عصر های سرد پاییزی هستید تا تنوعی دلچسب را تجربه کنید، چای سیب می‌تواند برای شما یک گزینه فوق‌العاده باشد. همچنین تهیه یک قوری چای سیب، می‌تواند راهکاری خلاقانه برای بهره مندی از خواص میوه‌ای باشد که شاید به دلیل در دسترس بودنش در تمام سال، گاهی توجهات از آن دور می‌شود.

از خواص چای سیب، در واقع نوشیدنی گرمی است که با ترکیب سیب تازه تکه تکه شده با چای سیاه یا چای سبز و دیگر گیاهان خوراکی ساخته می‌شود و حاصل این ترکیب، یک طعم و عطر دلنشین و آرامبخش را به شما هدیه خواهد داد. خواص چای سیب؛ به دلیل ترکیب آن با دیگر گیاهان می‌تواند مضاعف نیز باشد. بنابراین بیایید در ادامه این مطلب، درباره خواص این چای لذیذ و انواع مختلف آن کمی مطالعه کنیم.

خواص چای سیب برای سلامتی:

اگرچه دم کردن چای سیب نسبت به دمنوش‌ های ساده و ورژن خشک شده گیاهان، به زمان بیشتری نیاز دارد، اما خواص آن در کنار طعم دلچسب و لذیذش، به سادگی این انتظار را توجیه خواهد کرد. خواص چای سیب؛ از تاثیراتش بر سیستم دفاعی بدن گرفته تا حذف رادیکال‌های آزاد و کاهش التهابات بدن و در نتیجه پیشگیری از سرطان، گسترده است.

به عنوان مثال برای سلامت قلب، لاغری، دیابت و… می‌ توان از این دمنوش استفاده نمود. در ادامه درباره تمامی این خواص به تفصیل سخن خواهیم گفت؛ اما پیش از آن بخاطر داشته باشید که خواص انواع چای سیب بسته به ترکیب آن با دیگر گیاهان، می‌تواند متفاوت نیز باشد.

طرز تهیه چای سیب

خواص چای سیب برای تقویت سیستم ایمنی:

درباره فواید سیب برای سلامتی انسان، تحقیقات گسترده‌ ای انجام شده و مقالات متعددی نیز منتشر گردیده است. در میان تمام این مقالات یک موضوع مشترک وجود دارد که پیرامون تاثیرات مواد بیوفعال سیب برای تقویت سیستم ایمنی و در واقع تنظیم عملکرد این سیستم است. سیب یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای بیماری‌های خود ایمنی مانند پارکینسون است و می‌تواند مانند یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. با دم کردن سیب تازه خرد شده، مواد بیوفعال نامبرده در آب آزاد شده و فواید آن به بدن خواهد رسید.

چای سیب یک ضد التهاب طبیعی:

چای سیب، مجموعه متنوعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود دارد که می‌توانند با کاهش التهابات و از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن، باعث تسکین دردهای مفصلی به‌خصوص در بیماران آرتریتی شده و با کاهش تنش‌های عصبی، سبب کاهش سر درد و ایجاد آرامش در بدن شوند. تجربه نشان داده که نوشیدن چای سیب می‌تواند برای تسکین دردهای عضلانی نیز موثر باشد.

تاثیرات خواص چای سیب برای محافظت از بینایی:

فلاونوئیدهای موجود در چای سیب، یکی از بهترین مواد مغذی ارگانیک برای پیشگیری از ابتلای به دژنراسیون ماکولا است. ماکولا یکی از شایع‌ترین مشکلات چشمی است که عامل شماره یک کوری در جهان به شمار می‌رود و اغلب با کهولت سن، مردم دچار آن می‌شوند. تحقیقات ثابت کرده اند افرادی که به طور مداوم سیب مصرف می‌کنند، به نسبت کمتر به این بیماری دچار خواهند شد.

خواص چای سیب در حفظ سلامت قلب:

علاوه بر آرام‌بخش بودن، پلی ساکاریدهای موجود در چای سیب باعث کاهش کلسترول خون شده و به همین خاطر مانع از گرفتگی عروق و دیگر بیماری‌های قلبی خواهد شد. مصرف دوره‌ای چای سیب می‌تواند احتمال حملات قلبی و سکته قلبی را در افراد و به‌خصوص افرادی با سن بالاتر کاهش دهد.

رفع یبوست با چای سیب:

همواره شنیده‌ ایم که خوردن روزانه سیب باعث ایجاد یک ریتم مشخص در گوارش می‌شود. به همین جهت بسیاری از افراد روز خود را با نوشیدن یک فنجان چای سیب شروع می‌کنند؛ چرا که یکی از فواید چای سیب، بهبود عملکرد گوارش و دور نگاه داشتن افراد از یبوست است.

استحکام استخوان‌ها با استفاده از چای سیب:

از دیگر خواص چای سیب؛ سرشار از منیزیم، سدیم، پتاسیم، ویتامین C و دیگر مواد معدنی مهم برای محکم شدن استخوان‌ها است که باعث افزایش تراکم مغز استخوان شده و از ابتلای به پوکی استخوان در سنین بالاتر جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که مغز استخوان محل تولید گلبول‌های قرمز خون نیز هست، بنابراین از این طریق می‌توان چای سیب را بهبود دهنده سیستم گردش خون نیز دانست که به اکسیژن رسانی بیشتر خون به بدن کمک خواهد کرد.

مشاهده انواع نهال سیب پربار

چای سیب و بهبود دیابت:

در سال 2016 مجله علمی EXCLI مقاله‌ ای پیرامون تاثیرات پلی فنول‌ها بر کاهش قند خون منتشر کرد که نشان می‌داد برای افراد دیابتی، فنول‌ها می‌توانند یک گزینه مناسب باشند. چای سیب حاوی مقادیر زیادی از فنول‌ها است که می‌تواند در کنترل قند خون مناسب باشد و این گزینه چای سیب را برای بیماران دیابتی مهم می‌کند.

تاثیرات چای سیب بر روی پوست:

درباره خواص ضد پیری سیب، بارها و بارها اشاره شده. مصرف مداوم سیب می‌تواند باعث تحکیم بافت پوست شده و مواد مغذی پوست را تامین کند. همچنین با رفع تیرگی دور چشم و بهبود آکنه‌ها، زیبایی و طراوت بیشتری به پوست شما خواهد داد. تجربه ثابت کرده مصرف روزانه چای سیب می‌تواند پوستی صاف‌تر و شاداب‌تر به شما ببخشد و روند پیری پوست را کندتر کند.

چای سیب برای لاغری:

درباره خواص چای سیب برای لاغری؛ گفتگوهای فراوانی وجود دارد. تحقیقات ثابت کرده اند که مصرف سیب به دلیل فیبر مناسب و بهبود گوارش، به هضم بهتر غذا کمک کرده و به لاغری شما کمک می‌کند. در صورتی که چای سیب را با چای سبز و دارچین دم کنید، آن‌گاه خاصیت چربی سوزی و افزایش متابولیسم نیز به مورد اول اضافه خواهد شد و این ترکیب، یک ترکیب معجزه آسا برای لاغری محسوب می‌شود.

انواع طرز تهیه چای سیب:

برای ساخت دمنوش سیب، می‌ توان به روش‌های مختلفی اقدام کرد. گیاهان و میوه‌های زیادی هستند که در ترکیب با سیب طعمی مطلوب و خواصی مضاعف به وجود می‌آورند. برخی از انواع چای سیب عبارتند از:

  • چای سیب و دارچین
  • چای سیب و لیمو و دارچین
  • چای سیب، لیمو، میخک و دارچین
  • چای سیب ترکی (با ترکیب سیب، دارچین، برگ نعنا، زنجبیل، میخک، لیمو و عسل)
  • چای سیب، به و دارچین
  • و…

در میان تمامی این گزینه‌ها در اینجا قصد داریم درباره طرز تهیه چای سیب برای لاغری، به دلیل محبوبیت زیاد صحبت کنیم.

برای ساخت چای سیب مناسب برای لاغری کافی است به ازای هر فنجان چای، نصف یک سیب متوسط را به صورت مربعی خرد کرده و با دو فنجان آب روی گاز بجوشانید و اجازه دهید در حرارت کم، حداقل نیم ساعت بجوشند. سپس چای سبز را به آن افزوده و با یک قاشق مربا خوری دارچین یا تکه‌ای چوب دارچین دور از شعله بگذارید تا حداقل 7 دقیقه دم بکشند و سپس از صافی رد کرده و نوش جان کنید.

البته می‌توانید این کار را با لیوان‌های مخصوص دمنوش یا قوری نیز انجام دهید تا به صافی نیاز نداشته باشید. بسته به سلیقه خود می‌توانید هنگام مصرف، مقداری عسل نیز برای شیرین شدن دمنوش خود به آن بیفزایید.

جمع بندی و نتیجه گیری در رابلطه با خواص چای سیب:

خواص چای سیب؛ از تقویت سیستم دفاعی بدن تا جلوگیری از آلزایمر و تقویت قلب و… متفاوت است. همچنین اگر این میوه شگفت انگیز را با چای سیاه یا چای سبز و دارچین و عسل و لیمو ترکیب کنید، به ترکیبی دلچسب از نظر عطر و طعم و خواص پرشماری از مجموعه این گیاهان دست خواهید یافت.

منابع مقاله فواید چای سیب:

  1. https://www.organicfacts.net/apple-tea.html
  2. https://biohotel.ir
  3. http://takandam.com/fa/news/Traditional-medicine/apple-tea-for-weight-loss.html
برچسب ها:

این مطلب را دوست داشتید؟

بله پسندیدم
80

نفر این مطلب را پسندیدند

ارسال دیدگاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خواص چای سیب چیست؟ (برسی و آموزش طرز تهیه چای سیب برای لاغری)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *